Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Originele laten afstellen of investeren in anders veren/casettes?

Andere veren is bij die voorpoten eigenlijk niet toereikend. Dus je zal ze moeten laten reshimmen.
Alleen zit daar natuurlijk een totaal ander prijskaartje aan. :/

Het 2000 model heeft dezelfde poten en die van mij zijn ook helemaal aangepast.
 
Wat is dat prijsje ongeveer?
En in hoeverre is mijn "verstelbare" voorvork af te stellen?

Bedankt voor je reactie alvast
 
De eerste kilometers voor mij met de zx6r zitten erop

24wvv9u.jpg


Ik moet nog erg wennen.aan de korte versnellingen.

Wat voor toeren rijden jullie met normale snelheden?
 
Wat is dat prijsje ongeveer?
En in hoeverre is mijn "verstelbare" voorvork af te stellen?

Bedankt voor je reactie alvast

Het probleem is dat je de voorvork eigenlijk helemaal dicht zet.
En nog is die dan te zacht, je remt hem onderin met aanremmen als je een harde remmer bent.
Het standaard shimpakket is gewoon te soft.

Het volledig ombouwen kost je ongeveer 500,- bij Hyperpro. En dan moet de achterkant nog.

Misschien kan het ergens goedkoper, maar laat je niets wijs maken met meer olie in de poot of een hardere veer. Helaas is je Voorvork standaard gewoon erg zacht.
Dus het is geen echte oplossing meer om het probleem heen werken.

Wat ook een grote verbetering is...
Voorpoten 2cm doorsteken, en de achterkant maximaal ophogen. Dat doe je door de moer aan de bovenkant van de bevestiging helemaal naar de splitpen te draaien en de moer aan de onderkant helemaal omhoog en dus weer vast zetten.

Anders wil de motor er graag rechtdoor bij de bochten.

Overigens wil dit niet zeggen dat je niet met deze motor de baan op kunt en gewoon lekker kunt rijden hoor.
Er valt prima mee te rijden en zeker als je lekker gaat ontdekken en proberen.
Ik zou dus gewoon een dagje boeken en dan lekker gaan rijden.

Maar een motor circuit klaar maken is gewoon ontzettend prijzig.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je duidelijke toelichting.
Ik ga gewoon een dagje rijden, dan hou ik de veren doorsteken in mijn achterhoofd.
Racen is duur ja, daar kom ik langzamerhand wel achter.

Bedankt!
 
Hallo allen,

Ik ben Yannick en sinds oktober in het bezit van een ZX-6R uit 1999. Na 2 jaar 35kw te hebben gereden, heb ik in oktober 2016 eindelijk mijn A gehaald. Door het beperkte vermogen heb ik eerste een CB500 gereden en daarna een Virago 535. Best leuk zo'n chopper, maar niet wat ik wilde.

In oktober dus het rijbewijs gehaald en meteen gekeken voor een andere motor. Mijn oog laten vallen op een ZX-6R uit 1999 met een in mijn ogen aparte kleurstelling (heb nooit een andere in deze kleur gezien). Ik woon in Friesland en deze motor stond in Limburg, maar dat mocht de pret niet drukken. Uiteindelijk dan ook met deze motor thuis gekomen :t .
mtnsib.jpg

10xymfc.jpg

Er zitten een paar extra's op de motor, zoals DB kuipruit, MIVV titanium uitlaat en Xenon verlichting.

Afgelopen winter 2 keer een knipperlicht mogen vervangen, omdat ze "zomaar B| " afbraken in de garage... Ik zit erover te denken om de kentekenplaathouder te vervangen voor een kortere, vind dat stuk plastic niet erg mooi. Iemand hier ervaring mee? :)

Nu vooral lekker genieten van het vermogen, ik vind de Kawasaki echt fantastisch rijden! :W
 
Heren,

Na een paar jaar op een '07 model gereden te hebben kijk ik nu voor een nieuwe 10 maar stiekem ook voor een '13 636. Zijn er hier mensen met een '13 model of nieuwer? Aan welke prijsklasse moet ik denken gezien het aanbod hier heel weinig is en ik waarschijnlijk moet gaan importeren?
 
De meeste staan zo tussen de 8 en de 9000 te koop.

Ik vind het wel echt een schitterende motor. :9~
 
Mijn 09 vandaag opgehaald na z'n 42.000km beurt en een nieuwe kettingset. Was eigenlijk aan het kijken naar iets anders rc8/zx10r maar vind het echt moeilijk om deze weg te doen :P.

Misschien ook kijken naar een 2013 model van de 6 dan :$
 
Laatst bewerkt:
Mijn 09 vandaag opgehaald na z'n 42.000km beurt en een nieuwe kettingset. Was eigenlijk aan het kijken naar iets anders rc8/zx10r maar vind het echt moeilijk om deze weg te doen :P.

Misschien ook kijken naar een 2013 model van de 6 dan :$


Een Rc8 of een 10 is ook leuk. *D
 
Haha ja dat weet ik, dat maakt het ook zo moeilijk :P. En om nu een 10 of rc8 erbij te kopen en deze te houden gaat denk ik ten koste van het goede humeur van de vriendin haha.
 
Haha ja dat weet ik, dat maakt het ook zo moeilijk :P. En om nu een 10 of rc8 erbij te kopen en deze te houden gaat denk ik ten koste van het goede humeur van de vriendin haha.

Ga je deze gebruiken voor het circuit en een Rc8 voor op straat. :P
 
RSV4. Dat is eigenlijk de enige motor waar ik momenteel echt geld voor opzij zou zetten.
 
Wie weet of de standaard uitlaat van een 2004 Z750 op mijn 2004 ZX-6R past? De dealer weet het niet, maar misschien heeft iemand het hier ooit geprobeerd...
 
De eerste kilometers voor mij met de zx6r zitten erop

[afbeelding]

Ik moet nog erg wennen.aan de korte versnellingen.

Wat voor toeren rijden jullie met normale snelheden?

Ik zie dat hier de collectorbox weg is? Dat grote lompe ding waar je normaal de slip on op aansluit. Kan je deze gewoon weghalen zonder gevolgen wat betreft e-keur en opnieuw afstellen? De kat zit bog voor de box dus die zou gewoon blijven zitten in mijn geval.
 
Ik zie dat hier de collectorbox weg is? Dat grote lompe ding waar je normaal de slip on op aansluit. Kan je deze gewoon weghalen zonder gevolgen wat betreft e-keur en opnieuw afstellen? De kat zit bog voor de box dus die zou gewoon blijven zitten in mijn geval.


Ik heb een volledig akra systeem e-keur zit er niet op
E-keur is alleen met slip on denk ik?
En afstellen geen idee met een link pijp en slip on
Het geluid is behoorlijk maar niet storend..de buren zien dat misschien anders :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan