Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Hij gaf code 62 - Subthrottle valve actuator malfunction
Na het checken en het meten van het gasklephuis vermoeden we dat deze inderdaad kapot is. En dan vooral dat het servo'tje niet naar behoren werkt. Nu heb ik al een beetje rondgekeken op internet, en zie alleen maar gasklephuizen van een zx-6r staan en geen van een zx-6rr. Hij ziet er hetzelfde uit, maar weet iemand hier of deze ook 1 op 1 over te monteren is op een rr blok? Of heeft iemand hier een andere handige oplossing?
 
Hij gaf code 62 - Subthrottle valve actuator malfunction
Na het checken en het meten van het gasklephuis vermoeden we dat deze inderdaad kapot is. En dan vooral dat het servo'tje niet naar behoren werkt. Nu heb ik al een beetje rondgekeken op internet, en zie alleen maar gasklephuizen van een zx-6r staan en geen van een zx-6rr. Hij ziet er hetzelfde uit, maar weet iemand hier of deze ook 1 op 1 over te monteren is op een rr blok? Of heeft iemand hier een andere handige oplossing?

Zal moeten passen inderdaad. :t
 
Partnummers van alle onderdelen komen overeen, dus hij zou idd moeten passen! Ik ga er gelijk 1 bestellen.
Tnx mannen voor de snelle reactie, helden! :}
 
Helaas heeft het gasklephuis niet geholpen, dus daar ligt het misschien niet aan. Door het handboek te volgen en dergelijken. Is het nu mogelijk dat de ECU vervangen moet worden. Maar dit is meer een gok en niet zeker. Nu zijn voor de RR geen ECU's te vinden op internet in Nederland. via eBay is dit wel te doen, maar aangezien we niet zeker weten of het probleem daarmee verholpen is zou het zonde zijn om er één te kopen en er achter komen dat het niet werkt. Mocht ik echt vast lopen zou het nog wel een gok kunnen zijn.

Maargoed, is er iemand hier die een ECU van een RR heeft liggen? Of heeft iemand een manier waarmee ik kan testen of deze nog oké is of niet?
 
Helaas heeft het gasklephuis niet geholpen, dus daar ligt het misschien niet aan. Door het handboek te volgen en dergelijken. Is het nu mogelijk dat de ECU vervangen moet worden. Maar dit is meer een gok en niet zeker. Nu zijn voor de RR geen ECU's te vinden op internet in Nederland. via eBay is dit wel te doen, maar aangezien we niet zeker weten of het probleem daarmee verholpen is zou het zonde zijn om er één te kopen en er achter komen dat het niet werkt. Mocht ik echt vast lopen zou het nog wel een gok kunnen zijn.

Maargoed, is er iemand hier die een ECU van een RR heeft liggen? Of heeft iemand een manier waarmee ik kan testen of deze nog oké is of niet?


Misschien goed om erbij te vermelden dat de gaskleppen nog niet helemaal sluiten zoals het hoort?

Ik neem aan dat dit normaal is:

Zo soepel ging het bij jou zx6rr helaas nog niet, misschien kwam dat doordat de accu wat leeg was.

Ook handig om erbij de vermelden dat je klepdeksel een beetje lekte, bedrading doorgemeten is en goed leek te zijn...

Hij startte soms wel, maar liep dan wat onregelmatig, bleef in toeren hangen rond de 3000 of viel juist uit. Ook liep hij soms +- 2 minuten lang rond de 3000 toeren en viel dan opeens in 1x uit.

Het leek er ook op wanneer de gaskleppen precies op een bepaalde stand staan dat dan de fault code lamp uit ging. Was helaas wel telkens van korte duur. Omdat het glasklephuis al vervangen is door een andere set is het wel vreemd dat het blijkbaar geen verschil maakte, of net pech gehad.

Misschien dat deze aanvullingen nog tot wat extra tips kunnen leiden van de experts hier. :o
 
Dat is normaal inderdaad. Zo reageert die van mij ook. Bij contact aan.

Verder echt geen idee wat het kan zijn.
 
Helaas heeft het gasklephuis niet geholpen, dus daar ligt het misschien niet aan. Door het handboek te volgen en dergelijken. Is het nu mogelijk dat de ECU vervangen moet worden. Maar dit is meer een gok en niet zeker. Nu zijn voor de RR geen ECU's te vinden op internet in Nederland. via eBay is dit wel te doen, maar aangezien we niet zeker weten of het probleem daarmee verholpen is zou het zonde zijn om er één te kopen en er achter komen dat het niet werkt. Mocht ik echt vast lopen zou het nog wel een gok kunnen zijn.

Maargoed, is er iemand hier die een ECU van een RR heeft liggen? Of heeft iemand een manier waarmee ik kan testen of deze nog oké is of niet?

Eigenlijk zou je iemand moeten vonden met een RR waar je naar toe kunt rijden. En de ecu kunt omwisselen/gebruiken voor een proefrit.
Dan weet je het zeker.
 
full


Dan maar even een mooie plaatje spammen om de stilte te doorbreken.

Vorige week zondag gemaakt.
 
Nice :)

Ik ben even lui, maar ik ben op zoek naar het type lamp voor de 2004 zx6r..

H7? En die kleine lampjes aan de zijkant van de koplamp?

Ben gegaan voor H7 en 5W5 (T10)
 
Laatst bewerkt:
Zijkant is idd t10... Ik heb van ze nog een keer uit China gekocht als oranje felle led (bij mij lopen ze mee op me knipperlicht ipv soort stadslicht) Alleen daar was te weinig ruimte voor in de koplamp dus gewoon de kleine normale t10 lampjes gaan goed.
 
Tjeemig en ik maar denken dat dit topic een stille dood was gestorven....kennelijk duurt het toch nog even..
Als je het te lang duurt kan je ook een slotje aanvragen. :+

Toen ik gisteren van de motor stapte zag ik dat een boutje wilde ontsnappen:

full


Best wel raar dat deze zo snel lost trilt. Zijn voorganger was wel verdwenen.
 
Hallo beste mensen,

ik weet niet of dit hier mag maar ik ben opzoek naar een zx6r van bouwjaar tussen 2004-2008. Heb mijn oude zx in de prak gereden en moet dus maar snel een ander :')
 
Heeft er iemand nog een kontkap van een 05/06 die stof ligt te vergaren?

Kleur maakt niet zoveel uit, liefst zwart (dan hoef ik niet te spuiten. In iedergval zonder schade :)

Ik ben ook nog op zoek naar carbon delen (blokdeksels heb ik al)

ALs je iets hebt dan graag een PB'tje :)
 
Is dit topic nou nog niet overleden?? :P

Dit weekend mijn pekel fietsje schoongemaakt.
Niet te geloven zoveel zand erop zat :X

full


Volgende week verder poetsen en dan op zoek naar een koper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan