Gs 500 Probleem

frank6892

Rookie
4 jun 2013
25
0
Goedendag,

Gisteravond wat problemen opgetreden bij mijn gs500 uit 1993.

Ik merkte al langere tijd dat de motor niet geheel goed liep. De situatie:

De motor start goed, rijd tot de 100 goed. Hierna ontstaat een vervelend probleem. Ik merkte laatst al dat als ik in de laatste twee versnellingen reed met constante snelheid (100-120) de motor een beetje "weerstand bied" het lijkt erop of de motor bij deze snelheid onvoldoende benzine krijgt. Hij bokt dus een beetje. Nu gisteren bleek hetzelfde aan de hand te zijn maar een stuk erger. Nu kwam de motor niet boven de 120 uit, waarbij die langzaam naar de 130 ging. Bij de 130 viel de snelheid langzaam terug tot het punt dat de motor even geheel uitviel. Gas los, lagere snelheid en het ging weer.

Het lijkt er dus op dat de motor te weinig benzine krijgt. Wat heb ik gedaan:

Nieuwe bougies besteld, nieuwe luchtfilter besteld, en forte voor bij de benzine. Verder de carburateurs geheel uit elkaar gehaald, waarbij weinig te zien was. Membraam is nog heel, dus ook daar lijkt het probleem niet te zitten. Verder leek de bougie wat meer naar het grijs/licht bruin toe te trekken, wat dus kan duiden op te weinig benzine.

Moet ik nog meer dingen controleren of eerst even proberen hoe dit uit pakt?

Groetjes en bedankt *O*

Frank
 
kan zijn dat het membraam van je benzinekraan vuil is . dit kun je controleren door wanneer die in houd je benzine kraan op PRI te draaien. dan loopt die gewoon door zonder membraam. verbeter het . uitelkaar halen en schoon maken.

wat ook nog kan is dat de ontluchting van de tank vuil is. dit kun je controleren door even een stuk met een open tank dop te rijden. is het dan goed . open maken en schoon maken.

vragen kun je ook stellen in dit topic:

Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

geen slangetjes dubbel liggen ?? ook die naar het mebraam loopt niet ?
 
Bedankt dat ga ik even meepakken!

Dat van de benzinekraan zou ik eens na moeten gaan inderdaad. Ik heb hier inderdaad eens eerder een probleem mee gehad. Dat ga ik ook gelijk even meepakken.

Wat betreft tankontluchting, gewoon slang schoon blazen voldoende?

Slangetjes niet dubbel nee, vorig jaar vernieuwd, probleem is ook plots ontstaan.
 
ja dat en in je dop zit ook een ontluchting . tegen het vacum trekken van de tank. de rode ring in je dop moet omhoog kunnen. zo gaat de afdichting open en kan er lucht door de slang naar binnen.

maar ik gok op de benzine kraan. ik krijg het probleem met de kraan maar niet weg.
als ik de snelweg op ga draai ik em gewoon op PRI.
 
Heb je ook gekeken of de slangetjes van het vacuum op de carburateurs goed vast zitten? (die op de nippels zitten waarmee je de carburateurs synchroon stelt) Dit probleem had ik ook namelijk.

Het kan ook zijn dat je luchtfilter vies is.
 
Check direct even je inlaatspruitstuk (gedeelte van je carburateur naar cylinders) op scheurtjes en barsten. Bij mijn motor zorgde dat ervoor dat het membraan in de 'benzinekraan' niet meer werkte door slecht/verkeerd vacuum, waardoor die ook een benzinetekort kreeg op de snelweg. Het membraan in de benzinekraan was toen gewoon goed en schoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan