Honda CB-1 lekt koelvloeistof

Drieske81

Die hard MF'er
16 okt 2009
471
155
Briltil
Mijn Honda CB-1 heeft afgelopen weekend een beurtje gehad, daarbij is onder andere de koelvloeistof ververst. Bij het verversen viel mij op dat de vloeistof nogal erg blauw was. Ik had het idee dat er door de vorige eigenaar een 'pil' in de vloeistof is gemikt om een mogelijk lek te dichten. Mijn vermoeden werd helaas bevestigd... Ik heb na de beurt nog geen 50km gereden en vond maandag een klein plasje koelvloeistof achter 1 van de cilinders. Ik heb het blok schoongemaakt en de motor is vervolgens niet meer aan geweest. Nu zag ik vanmorgen wederom een klein plasje liggen en het lek lijkt er direct boven te zitten. Ik heb zo snel geen foto kunnen maken, dus heb ik een foto van het internet gehaald en daarop aangegeven waar het plasje ligt en waar het lek zit:

full


Het lek bevindt zich dus direct boven het plasje achter op de cilinder. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Pakking?

Bvd voor de reacties!
 
De meeste KVS additieven en lek stop producten worden na een tijdje rijden bruin of oranje-achtig van kleur.

Even het koelsysteem nalopen, ik denk niet dat er sprake is van een echt probleem (zoals een lekkende passage bij de cilinderkop). Nieuwe sealtjes monteren, slangen goed inspecteren en gaan.
 
wat heb je nog meer gedaan?

Olie + filter, benzinefilter, bougies en remvloeistof. Ik heb mijn probleem ook gemeld in het Honda CB-1 forum en heb daar reeds een aantal goede tips gekregen. Het lijkt erop dat er koelvloeistof lekt uit het buisje/gat wat boven het plasje zit. Als ik het goed heb gaat deze richting de radiateur. Hier zat vanmorgen (gisteravond weer schoon en droog gemaakt) weer een vettige en vochtige vloeistof aan. O-ring?
 
Olie + filter, benzinefilter, bougies en remvloeistof. Ik heb mijn probleem ook gemeld in het Honda CB-1 forum en heb daar reeds een aantal goede tips gekregen. Het lijkt erop dat er koelvloeistof lekt uit het buisje/gat wat boven het plasje zit. Als ik het goed heb gaat deze richting de radiateur. Hier zat vanmorgen (gisteravond weer schoon en droog gemaakt) weer een vettige en vochtige vloeistof aan. O-ring?

Ja o ring vervangen bij dat chromen pijpje.
 
Ja o ring vervangen bij dat chromen pijpje.

Zaterdag nog eens goed gekeken en het zijn inderdaad de o-ringen. De ene zweet koelvloeistof en de ander lekt echt. Ik heb reeds nieuwe o-ringen besteld. Tevens ontdekt dat de benzinekraan zweet, dus ook hier maar een nieuwe voor besteld. Binnenkort maar weer sleutelen en daarna weer genieten van het mooie weer :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan