Remklauw gereviseerd grotere slag in remhendel

killerp8

MF'er
12 mei 2013
56
0
Schagen
Hoi,

Gister had ik mijn motor (kawasaki zx9 1994)weer opgehaald had mijn voor remklauwen laten reviseren omdat deze aanliepen.

Nu is mijn aangrijpmoment op mijn hendel en stuk verder dan eerst ik kan hem bijna tegen mijn stuur aandrukken.

Hij is bij een goed bekende dealer geresiveerd, zit ook nieuwe vloeistof in en blokken.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? lijkt mij dat deze wel goed ontlucht zal zijn.

Mvg,

Jeffrey
 
Als je snel steeds in je remknijpt en weer loslaat, de boel meer onder druk zet, en hij is dan wel harder en minder of niet naar het stuur te trekken dan isset lucht :Y

Denk ik ;)
 
Laatst bewerkt:
Gegarandeerd niet goed ontlucht. Wat je zou kunnen doen is een nachtje een tie-rep bandje om je remhandel doen. Dan s'morgens bandje er af, een paar keer pompen en kijken of je meer druk hebt.
Ik heb dezelfde remklauwen op mijn Suzuki
 
Ik denk dat het niks met lucht te maken heeft.
de afdichtringen trekken de zuigers iets terug.
Bij jou is dat iets te ver omdat de zuigers nog iets verder door moeten schuiven door de afdichtringen.
Zet een nacht de hendel vast met een elastiek en de kans is groot dat de (te grote) speling verdwijnt.
 
Hoi,

Gister had ik mijn motor (kawasaki zx9 1994)weer opgehaald had mijn voor remklauwen laten reviseren omdat deze aanliepen.

Nu is mijn aangrijpmoment op mijn hendel en stuk verder dan eerst ik kan hem bijna tegen mijn stuur aandrukken.

Hij is bij een goed bekende dealer geresiveerd, zit ook nieuwe vloeistof in en blokken.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? lijkt mij dat deze wel goed ontlucht zal zijn.

Mvg,

Jeffrey

gewoon even terug gaan en vragen wat het kan zijn.
hier vragen krijg je alleen maar aannames.
 
Ik zal vanavond een tyrip om de hendel doen en kijken of het beter word anders ga ik terug naar de dealert

Als je mijn klant was zou ik dat namelijk ook graag hebben.
Dan kan je er wederzijds iets van leren, misschien heeft de monteur te weinig tijd gehad om te ontluchten, is het gedaan door een stagair of.... je weet het niet he ;)
 
Kunt u mij uitleggen waarom tierap/elastiek plaatsen wat er dan die nacht gebeurd?
Ik heb daar geen idee bij.
Door aan de hendel te trekken schuift de zuiger naar buiten en vervormt de afdichtring.
Laat je de rem los dan wil hij terug naar zijn oorspronkelijke vorm en trekt hij de zuiger terug.
Als je de hendel een nacht vast zet kan de afdichtring zijn normalen vorm weer aannemen zonder dat de zuiger terug trekt.
Werkt het deze keer niet heb je het in ieder geval geprobeerd en zoveel werk is het niet.
 
Ik heb wel eens een voorrem gehad die na duizend keer ontluchten nog steeds niet erg veel druk had, het was voldoende, maar ik ben een perfectionist. Na een nachtje met de remhendel ingedrukt, kneiterhard de volgende dag :}
 
Door aan de hendel te trekken schuift de zuiger naar buiten en vervormt de afdichtring.
Laat je de rem los dan wil hij terug naar zijn oorspronkelijke vorm en trekt hij de zuiger terug.
Als je de hendel een nacht vast zet kan de afdichtring zijn normalen vorm weer aannemen zonder dat de zuiger terug trekt.
Werkt het deze keer niet heb je het in ieder geval geprobeerd en zoveel werk is het niet.

Wat is de functie dan van het rubber.
Volgens mij trek je aa me de hendel vloeistof verplaats zich (maar dat klopt ook niet helemaal maar past wel gemakkelijker).
De zuiger gaat naar buiten en remt. Hendel laat ik los De druk valt weg in het systeem, compensatie gaat weer open over tollig rem olie uit de rem leidingen gaat eigenlijk terug in het voorraad potje/werkcilinder. Maar de zuiger staat nog in de positie beremming maar deze moet nog terug komen.
En daar zit de rubber voor om de zuiger terug te trekken eigenlijk en afdichting dus ik denk niet dat deze dan toelaat dat deze de oorspronkelijke vorm aan neemt aangezien er nog steeds druk op staat.

Maar goed wat weet ik er van ik vroeg me alleen af waarom.
 
Door aan de hendel te trekken schuift de zuiger naar buiten en vervormt de afdichtring.
Laat je de rem los dan wil hij terug naar zijn oorspronkelijke vorm en trekt hij de zuiger terug.
Als je de hendel een nacht vast zet kan de afdichtring zijn normalen vorm weer aannemen zonder dat de zuiger terug trekt.
Werkt het deze keer niet heb je het in ieder geval geprobeerd en zoveel werk is het niet.

:^

en de rest niet zeuren !

1375674364384.gif
 
Wat is de functie dan van het rubber.
Volgens mij trek je aa me de hendel vloeistof verplaats zich (maar dat klopt ook niet helemaal maar past wel gemakkelijker).
De zuiger gaat naar buiten en remt. Hendel laat ik los De druk valt weg in het systeem, compensatie gaat weer open over tollig rem olie uit de rem leidingen gaat eigenlijk terug in het voorraad potje/werkcilinder. Maar de zuiger staat nog in de positie beremming maar deze moet nog terug komen.
En daar zit de rubber voor om de zuiger terug te trekken eigenlijk en afdichting dus ik denk niet dat deze dan toelaat dat deze de oorspronkelijke vorm aan neemt aangezien er nog steeds druk op staat.

Maar goed wat weet ik er van ik vroeg me alleen af waarom.
De rubber is niet alleen voor afdichting maar ook voor het terugtrekken van de zuiger.
Als de zuigers nu iets te ver van de schijf liggen dan zullen de zuigers iets moeten schuiven door de rubber. zonder druk zullen ze dat nooit doen.
Ik ben het met je eens dat je de rubber ook naar buiten drukt met het druk opbouwen maar ervaring leert dat het toch effect heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij worden de belletjes onder druk kleiner(met een tie-rap) en zouden daardoor makkelijker naar boven gaan.Weet niet of dat echt waar is,maar doe het zelf altijd zo en werkt iig voor mij *D
Wat mss nog wel belangrijker is dat wanneer je een clipon hebt staat de banjo meestal schuin omhoog en dat punt is hoger dan het compensatiegaatje.Als je de rempomp even losneemt van het stuur en kantelt zie je de belletjes er uit komen,wanneer je de remhandle een paar keer inknijpt.
 
De rubber is niet alleen voor afdichting maar ook voor het terugtrekken van de zuiger.
Als de zuigers nu iets te ver van de schijf liggen dan zullen de zuigers iets moeten schuiven door de rubber. zonder druk zullen ze dat nooit doen.
Ik ben het met je eens dat je de rubber ook naar buiten drukt met het druk opbouwen maar ervaring leert dat het toch effect heeft.

Maar de zuiger kan alleen te ver liggen als je de eerste keer monteert, of de zuigers terug drukt om nieuwe blokken te plaatsen. (Maar ik sta open voor veel dingen dus ik zal mijn eigen fiets proef ondervindelijk proberen. :) kijken als het nog iets opleverd)
Want als je de rem op pomp verplaats je de zuiger . Zie het als spelling en er komt dan olie er voor terug.
Gebeurt dit niet dan heb je een defect maar spul is geriviseerd dus niet aan de orde
 
Door aan de hendel te trekken schuift de zuiger naar buiten en vervormt de afdichtring.
Laat je de rem los dan wil hij terug naar zijn oorspronkelijke vorm en trekt hij de zuiger terug.
Als je de hendel een nacht vast zet kan de afdichtring zijn normalen vorm weer aannemen zonder dat de zuiger terug trekt.
Werkt het deze keer niet heb je het in ieder geval geprobeerd en zoveel werk is het niet.

Zo werkt t idd, maar of dit zo (veel) merkbaar is in je remhandle betwijfel ik.

Zijn er ook mss na revisie ook nieuwe blokken gemonteerd ?, lees ik nergens. Zowel ,, is het debet deels hieraan ,want die moeten zich ook nog gaan zitten.
Maar anders ff terug naar die gasten en melden dat t voorheen toch echt anders was.( dat zou ik als monteur toch wel gemerkt hebben en evt een uitleg hebben gegeven dat de "zaak" zich nog moet gaan zitten.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan