Injectie blok met carburateur gebruiken

kuipers1

MF'er
11 jul 2014
51
0
enschede
Beste forum leden mijn blokje is helaas overleden. Krukas aan gort en cylinder. Het zelf fixen gaat me 500+ euro kosten dus was ik op zoek na een compleet blok.

Het gaat om een yp250 blok wat gebruikt word onder de yamaha xmax en majesty. Nou is dit blok tot en met 2005 met een carburateur verkocht en daarna met een injectie ik heb dus de carburateur versie. Nou heb ik een yp250 blok gevonden alleen is het de injectie model. Carburateur versie is gewoon erg zeldzaam omdat ze al wat ouder zijn.

Als je na easyparts gaat en vervolgens de blokken tot 2005 en vanaf 2005 gaat vergelijken zijn het de zelfde identieke onderdelen alleen gebruikt de 1 een carb en andere een injectie.

Nou dacht ik dus injectie en spruitstuk eraf flikkeren mijn carburateur en spruitstuk op het nieuwe blokje en gaan :D

Of is het niet zo makkelijk en zie ik dingen over het hoofd ?
Iemand hier ervaring hiermee ?

link voor carb model
EasyParts.nl - Tekeningen Yamaha X-Max 250 2005
injectie model
EasyParts.nl - Tekeningen Yamaha X-Max 250 2007
 
Laatst bewerkt:
geen probleem, gaat lukken.
rijdt zelf met een SV650 injektieblok waar ik de carbu's van het vorige model heb opgezet. heb zels geen wijzigingen aan de carbu's moeten doen, hoewel er toch behoorlijk wat verschil is tussen beide blokken.
 
Bedankt voor jullie reactie.

Dit stelt me wel gerust want bij mijn geval zijn beide blokken identiek dus moet het wel lukken.
Ik zal natuurlijk de cdi en kabelboom van mijn oude blok gebruiken.
 
Als de blokken echt identiek zijn (cylinderinhoud, compressie en kleptiming), dan zal het zo over te zetten zijn. Misschien wel een goed idee om de boel na ombouwen even opnieuw af te laten stellen. Dan weet je zeker dat het allemaal goed zit.
 
en let op met sensoren en contactpunten en dat soort grappen. honda heeft het bij de africa twin 2 verschillende modellen vliegwiel met hetzelfde onderdeel nummer. alleen heeft de oude 2 contactvlakken op 180'afstand. en de nieuwe een stuk of 7 op de ene helft en de andere helft kaal.

oud had een dubbele opnemer en de nieuwe nog maar een enkele.

klein verschil maar starten doet het niet voor je vliegwiel en opnemers gewisseld hebt. dus bewaar je oude blok nog goed.
 
Ik ben vandaag 1problemen tegen gekomen de blok is eronder alleen werd het al avond dus kon niet alles aansluiten en rijden. Hij draaide wel alleen carburateur was nog niet aangesloten en de waterpomp.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet helemaal vlekkeloos. Hij start heel moeilijk en gaat dan direct uit als ik de gas loslaat. Als ik gas geef loopt die wel goed maar eenmaal gas los valt die uit.

Ik ben toch bang dat de blok de carburateur niet accepteert :S
 
Hallo.

Wat heb je precies allemaal gedaan tot nu?
Leg eens in stappen uit hoe je te werk bent gegaan.
Misschien heb je wel gewoon een kleinigheidje over het hoofd gezien>

Groeten en succes ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan