Analoge km teller naar digitaal

KevinKey

Rookie
21 apr 2015
11
3
Den Haag
Beste lezer,

Ik heb een vraagje, ik ben momenteel bezig mijn Suzuki gsx600f om te bouwen tot een streetfighter. Nu heb ik al een andere voorkap en de giga teller unit ligt eruit.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere teller ( digitaal ) en vraag me af hoe je deze aansluit. Er zit namelijk nog dat blokje tussen mijn wiel en voorvork van de analoge teller, laat je dit zitten en knip je de kabel eraf? of is hier een vervanging voor? Zo ja wat is dit en waar vind je het.

Alvast bedankt! :)
 
Die kabel kun je er gewoon uitdraaien toch? Dan zou je enkel een afdichting moeten maken zodat er geen vocht in die aandrijving komt.
Hij werkt dan nog enkel als afstandsbus.

Dat is dus ook gelijk de netste oplossing: een busje laten draaien die het ding vervangt.
 
Je kunt een afstands bus layen draaien, maar makkelijker is het om dat "blokje" te laten zitten en de kabel er af te schroeven ( dus niet knippen)
Bij de meeste digitale tellers zit een sensor en magneetjes die geplaatst moet worden bij het wiel (voor of achter)
 
Ik heb een tijdje gereden met een goedkope sigma fiets teller. Gaat prima, behalve dat er geen licht in zat. In het donker is dat lastig zien hoe hard je gaat en is het even wachten tot een lantaarnpaal.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan