nut slangeklem?

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Ik heb de benzineslang vervangen naar de carb. Origineel zat daar zo'n draad slangeklem op.
Dus zoeen die je samenknijpt met de hand of tang dan gatie open, laat je los, dan klemt hij.
Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid er meer op. Simpelweg geen plek tussen de nieuwe slang en de carb.
Een gewone slangeklem past al helemaal niet. Tie-rip ook niet.
Had zo'n hand klem uberhaupt veel nut? Weet niet wat ik nu moet. Zo laten of wat anders verzinnen..al weet ik bij god niet wat..niks past..ja, ijzerdraad misschien..
 
Er is niets 'anders'aan deze slang. Is originele slang. Geen aftermarket. Met aan ene kant breder deel, want tanktuit is dikker, en aan andere kant, carbkant, dunner deel. Er zit ook voorgebouwde hoek in na de tank. Daarom wil ik ook geen flexibele/dunne slang. De hoek is gelijk na tanktuit recht naar beneden. Een slappe slang knelt af of scheurt zó weer. Dús, originele slang. Dat is soort gewapende slang. Dus de slang is gewoon goed. Klem is óók goed want net zo origineel als de slang. Wat er anders aan is, is dattie nieuw is en heel en de ouwe gescheurd. Misschien heeft de fabrikant andere leverancier genomen intussen of zijn de specificaties van het rubber iets verandert (kan me daar iets bij voorstellen daar mijne bijna ris-af gescheurd was), en je hebt te maken met toleranties. Van de slang en de aansluittuit. Tierap is even dik/dikker dan gewone slangeklem en past dus ook niet.
En nee, ik heb niets verkeerd gedaan, slang zit er prima op zoals het hoort (kan maar op 1 manier)en lekt zo niet. Met klem en al erop ging helemaal niet. Ik heb de slang zelfs moeten verwarmen voor hij uberhaupt compleet over de carbtuit wou. WD40 heb ik ook al geprobeerd.
Het is idd zwaartekracht vulsysteem, van tank naar carb. Geen pomp.
Ik snap ook wel dat het handiger is om er een klem op te hebben, duuuh. Als dat zó 123 gegaan had , had ik dat allang gedaan en had ik deze vraag niet hoeven stellen.

Vraag blíjft, hoeveel voegt zo'n handklem toe t.o.v geen klem. Dat gewone slangeklem veel nut heeft snap ik, die kun je erg vast zetten met schroevedraaier of wat ook. Zo'n handklem is echter, loslaten=vast. En vaster word het niet en kan niet.
Zoeen dus:
Webshop Industrial Quality Parts
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan