Aanduwen in z'n eerste versnelling, wat kan er mis gaan?

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar kan er niet echt wijs uit worden dus bij dezen dan maar even gewoon vragen. Wat kan er nou eigenlijk mis gaan als je je motor aanduwt in zn 1? Ik heb een CBR 600f uit 94 en ik heb een nieuwe accu nodig maar ik heb hem de afgelopen dagen al twee keer proberen aan te rennen in zn 2 maar dat lukte niet goed (ik was in mn eentje), in zn 1 lukte het wel elke keer. Ik ga gewoon op de motor zitten, in zn 1, koppeling in, dan trappelen as een zeehond op het droge en dan koppeling los en starten maar.

Kan dit nou eigenlijk kwaad? Ik ga over een paar dagen een nieuwe accu halen maar ben dus nog wel van plan hem een paar keer zo aan te rennen (als dit niet catastrofaal is voor de motor oid). Nogmaals, ik zit al op de motor dus wegrijden zonder mij kan niet.
 
Ik ben een luie flikker, dus ik bestel gewoon een nieuwe accu.

Zo'n FJ1200 is veel te zwaar om mee te gaan rennen :/

Ach gaat best, mijn FJ accu had een tijd geleden ook niet genoeg power meer om de startmotor rond te krijgen na een paar dagen stil staan. Was best aan te rennen in z'n 2.
Daarna wel steenvast bijna op je plaat gaan, omdat je met je tong tussen je ketting komt :+ , ik met mijn top coditie :N
Uiteindenlijk toch maar een nieuwe accu gekocht.
14Ah Motobat, oke eigenlijk is dat de verkeerde en iets te groot, maar met een kleinbeetje aanpassen past het prima en start beter dan ooit.
 
Maat van mij deed niet anders met zijn Duc 900SS.
Dat moest ook wel, koolborstels in zn start motor waren versleten en dat was een kriem om dat te vervangen. Daar hij nogal lui is in de zin van moeten sleutel en toch wel sportief was rende hij dat ding een paar keer per week aan. Dat ging altijd goed totdat hij gejat werd. Tijdens de winter. Zonder accu erin. Dat dan weer wel.. ;)

Hij deed t altijd in zn 2e versnelling trouwens
 
Terug
Bovenaan Onderaan