KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maatje van me doet beetje handelen in motoren en deze werd hem gister ook via de telefoon aangeboden. Hij heeft ook vriendelijk bedankt.

Edit: Maatje van me vroeg het frame nr zodat het via een ktm dealer na gevraagd kon worden omtrent diefstal. Helft van het frame nr was niet meer te lezen, en de beste jonge man wilde de rest niet zo geven over de telefoon. Ik kan dan ook het telefoon nr van de betreffende verkoper krijgen indien iemand dit wenst.

Kijk dat is goed om te horen, nu nog hopen dat we de rechtmatige eigenaar kunnen vinden.


@Chilloz,
Ja kan nu inderdaad niks bewijzen, maar heb dit vaak genoeg gezien op die pagina, drz400 zonder kenteken met trainingpaktokkie erop, vp 900€, BMW GS gloednieuw voor 700,ktm 690's, duke's.. allemaal dit zelfde soort advertenties..
Als we nu de eigenaar kunnen vinden die kan bevestigen dat hij gestolen is, dan kan hij wellicht gepakt worden en het framenr achterhaald worden met een scanner indien weggeslepen.
 
Kijk dat is goed om te horen, nu nog hopen dat we de rechtmatige eigenaar kunnen vinden.


@Chilloz,
Ja kan nu inderdaad niks bewijzen, maar heb dit vaak genoeg gezien op die pagina, drz400 zonder kenteken met trainingpaktokkie erop, vp 900€, BMW GS gloednieuw voor 700,ktm 690's, duke's.. allemaal dit zelfde soort advertenties..
Als we nu de eigenaar kunnen vinden die kan bevestigen dat hij gestolen is, dan kan hij wellicht gepakt worden en het framenr achterhaald worden met een scanner indien weggeslepen.


vind t juist ook goed dat je dit gedeeld hebt ;)

Als je zelf slachtoffer geworden bent van diefstal zou je zelf ook blij zijn als andere mensen alert zijn, En/of apparte ad's plaatsen.



Je hoort ook helemaal niets meer mbt tot die lokmotoren.
Toen ging er nieuws in de rondte dat KTM motoren her en der aan hebben geboden als zogehete lokmotoren.
met trackers erin, Dat mochten ze gestolen worden ze achterhaald kunnen worden.
Al ben ik eigenlijk altijd van mening dat het meeste deel van die gestolen waren enorm snel de grens over gaan. [Dat is ook echt wel een bende die daar actief in zijn [geweest???]
 
Ik heb wat spulletjes over van de 450 exc waar ik vanaf wil, voordat ik ze op marktplaats gooi ben ik benieuwd naar de huidige waarde. Jullie een idee ?
Gaat om radiale rempomp, ktm behringer klauw en setje behr sm wielen met remschijven.
fotootje erbij :
2016_12_04_19_13_03.jpg
2016_12_04_19_13_15.jpg
 

gaat t dan eindelijk gebeuren.... injectie bij 2takten :D Benieuwd hoe dat gaat verlopen :D

Jammer genoeg nog steeds, net als bij de viertakten, een injector in de throttle body en geen directe injectie. Zeker bij een tweetakt is dat laatste zeer effectief. Onder andere Evinrude past dat al jaren toe in de Etec buitenboordmotoren, meer vermogen en koppel dan de viertakten en ook nog eens schoner. Hoop dat we die kant op gaan met tweetakt, dan zal tweetakt ineens de nieuwe viertakt worden :)
 
Mooie techniek maar niet goed toepasbaar op een crossmotor. Voor buitenboordmotoren en snowmobiles geen probleem omdat een paar kilo extra geen probleem is en daar de ruiimte is voor complexere techniek. Voor DI heb je een hoge druk brandstofsysteem nodig, EFI heeft volgens mij alleen een lagedruk brandstofpomp nodig. Ik denk dat ze daarom voor EFI gekozen hebben. Het wordt anders wel erg lastig om dat allemaal op een crosser te bouwen.

De motoren worden ook met EFI in ieder geval zwaarder, complexer en daardoor ook duurder. Niemand zit hier op te wachten ben ik bang. Het is puur wetgeving om de nieuwe euro4 norm te halen om nog tweetakten te kunnen verkopen met kenteken. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er geen 125cc tweetakten met kenteken verkocht meer gaan worden vanaf volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd een ossa trial motor, 280cc 2t met directe injectie. Ding weegt 64KG rijklaar.

Dus begin niet over extra gewicht :p
 
Ik rijd een ossa trial motor, 280cc 2t met directe injectie. Ding weegt 64KG rijklaar.

Dus begin niet over extra gewicht :p

'dat wou ik dus ook nou net gaan aankaarten.

gewicht bij een crosser. joh trial motoren hebben dit al veel langer. En als er 1 vorm van motoren is die ze zo licht mogelijk willen hebben dan zijn t toch echt wel trial motoren.
Dus gewicht en injectie hoeft echt geen probleem te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Voor 125cc geldt een apart regime, omdat die met klein rijbewijs gereden mogen worden. In sommige landen (Belgie?, Duitsland?) zelfs met een autorijbewijs. Dus hebben de overheden besloten dat die helemaal op slot moeten en niet opgevoerd mogen *kunnen* worden. Dus de standaard trucjes van KTM en andere fabrikanten zijn ineens een stuk strafbaarder.
 
Verrek zeg, nooit geweten:

Consent Form | Dirt Rider

Hoe krijg je zo'n systeem eigenlijk op druk als er geen accu in zit? Als het al bestaat vraag je je inderdaad af waarom de grote merken dit niet oppakken? commeciele belangen misschien?

Blijkbaar ook in enduro trim verkrijgbaar:

http://dirtbikemagazine.com/news/ossas-radical-injected-two-stroke-enduro
OSSA Enduro 250i/300i im Detail - Enduro.de - Magazin

In de trial wordt een condensator gebruikt, die je oplaadt de eerste keer dat je em aantrapt, meestal moet je een keer of drie trappen, in elk geval wel bij een TR280i (zelf gehad).
 
Eingelijk zouden ze de motoren dan met een lithium batterij(tje) moeten uitrusten zodat ze in 1 keer kunnen starten.

Mooie techniek in ieder geval. Blijkbaar is het voor de grote fabrikanten commercieel niet interressant om het ook op de markt te brengen.
 
Als je een accu monteert moet je onstekingsspoel ook weer over voldoende vermogen beschikken om die weer op te laden naast de hoeveelheid stroom die in gebruik is.

Overigens was een fix tegen niet zo fijn starten van de Ossa TR280i, in elk geval de eerste generatie, om een 9v batterij en een knop te monteren om de condensator tijdens het starten van spanning te voorzien, zodat je niet eerst 5 keer hoefde te kicken.
 
Klopt, mijn ossa heeft die optie. Al dan niet met een 9v batterijtje maar met 1 of andere kastje. Hoef je verder ook nooit op te laden ofzo.

Laad iedere keer zelf bij als ie loopt, dan kun je hem weer gebruiken. Dit is alleen nodig wanneer koud. Warm start ie altijd meteen.
 
Wat raden jullie aan als schroefdraad in het blok voor het oliefilterkapje wat slechter wordt?

Helicoil m5 meende Ik? Of draadbus of andere opties?

Gr johan
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan