KTM topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleppen krijgt ie warm eerder last van.
Zou t zeker controleren (stukje van de cake)
 
Is het stotteren vrij 'vloeiend" of juist mega bokkerig..

Als hij zo hard stoot en bokt dat je er bijna afdonderd als hij weer oppakt, kan het ook de onsteking zijn, dat gaat vrij heftig als die heel even wegvalt.
 
nah je krijgt meer t gevoel dat hij teveel of te weinig krijgt.
Ik heb het zelf niet ervaren dus moet t met de verhalen doen die mn broer me overdraagt.

Maar de laatste keren is het iig dus zo dat de motor inhoudt der mate dat de motor ook afslaat... En om m dan aan te krijgen is een ramp.
 
nah je krijgt meer t gevoel dat hij teveel of te weinig krijgt.
Ik heb het zelf niet ervaren dus moet t met de verhalen doen die mn broer me overdraagt.

Maar de laatste keren is het iig dus zo dat de motor inhoudt der mate dat de motor ook afslaat... En om m dan aan te krijgen is een ramp.
doet de motor dit ook op reserve? Komt er wel voldoende benzine in de carb?

Kleppenstellen is sowieso goed, maar kan me niet voorstellen dat het zo erg is dat ie afslaat. Je zou dan ook wat meer horen tikken in de kop.
 
in principe na 1 rit.
de vorige keer had hij het dus ook. Maar als je toen gas los liet en daarna weer open was het weg.
toen kon je dr inprincipe dus nog gewoon mee rijden. Maar gezien mn motor veel stil staat dacht ik toen dus aan aanslag in carb. Dus die toen goed schoongemaakt. en gebreken die ik dus had gefixt.

Gister ochtend de motor sloeg meteen aan...

Echter naar 3 min. rijden ofzo kwam het euvel dus terug. en dit maal erger. Nu was het niet meer te redden met ff gas dicht. motor sloeg gewoon uit.
Motor gaat dan ook veeeeeel moeizamer aan. mn broer had er ff mee willen rijden. Maar dat was dus een kort ritje. Hij had een paar straten verder van huis dus al een keer dat probleem weer gehad. Dus hij dacht das niet goed ik ga terug naar huis. motor erg slecht aan te krijgen. en toen hij zo goed als thuis was sloeg hij weer uit. Toen maar de laatste meters geduwd.

ik denk aan de ene kant aan kleppen... Gezien ik die nooit stel. Maar aan de andere kant. Hoe kan het dan dat hij s'ochtends in 1x aanslaat...

Het lijkt er op dat het een carberateur kwestie is. Probeer hem eens op de choke, had laatste hetzelfde euvel ( althans lijkt er veel op) en heb dat toen opgelost met een nieuwe gasnaald.
 
Weet iemand of een full akra afkomstig van een 2008 sxf 450 op een 530 past?

B69098CE-98D2-4AF4-A689-0A0E821BA8FE_zpsmgej7vyd.jpg
 
Laatst bewerkt:
nah je krijgt meer t gevoel dat hij teveel of te weinig krijgt.
Ik heb het zelf niet ervaren dus moet t met de verhalen doen die mn broer me overdraagt.

Maar de laatste keren is het iig dus zo dat de motor inhoudt der mate dat de motor ook afslaat... En om m dan aan te krijgen is een ramp.

kleppen stellen is sowieso super belangrijk dus dat moet gewoon eens in de zoveel tijd goed gezet worden.
verder zou het misschien zo kunnen zijn dat hij toch nog ergens valse lucht trekt? en is het luchtfilter goed schoon?

of idd een benzine probleem. is de benzinekraan nog goed? zit er geen knikje in de benzineslang? benzine filtertje verstopt?

en heb je een opvangbakje om je benzine die de carburateur eruit gooit op te vangen? de ontluchting van de carburateur zit er dan ook vaak in en als het opvangbakje vol is kan de carburateur niet meer ontluchten. een heel onschuldig iets maar je motor gaat hier echt raar van doen.

verder kun je idd een nieuwe gasnaald proberen. en je bougie / bougiedop / bougie kabel controleren.
 
Ik heb idd ooit hetzelfde gehad nadat hij bij de vorrige eigenaar lang stil gestaan had. Cm van de bougiekabel afgeknipt en het was weg
 
kleppen stellen is sowieso super belangrijk dus dat moet gewoon eens in de zoveel tijd goed gezet worden.
verder zou het misschien zo kunnen zijn dat hij toch nog ergens valse lucht trekt? en is het luchtfilter goed schoon?

luchtfilter is een net verse

of idd een benzine probleem. is de benzinekraan nog goed? zit er geen knikje in de benzineslang? benzine filtertje verstopt?

Dat zou goed moeten zijn, Tank zit nog vol genoeg,Heb de benzine kraan gewoon open. Dus niet op reserve.

en heb je een opvangbakje om je benzine die de carburateur eruit gooit op te vangen? de ontluchting van de carburateur zit er dan ook vaak in en als het opvangbakje vol is kan de carburateur niet meer ontluchten. een heel onschuldig iets maar je motor gaat hier echt raar van doen.

Nee,Ik heb niet zo'n opvangbakje. Rijd geen supermoto ;)

verder kun je idd een nieuwe gasnaald proberen. en je bougie / bougiedop / bougie kabel controleren.

Bougie/bougiedop wil ik nog ff checken idd,Maar gasnaald??aan een gasnaald kan toch niets stuk/versleten raken toch? En daar is verder niets aan veranderd. Kwa instellingen en sproeier maten enz. Dat is allemaal hetzelfde gebleven.



Ik wil je/jullie iig al reuze bedanken voor het mee denken.
Ik ga het eens proberen met de choke erop. kijken wat hij dan doet. en even de bougie controleren.
 
Als een motor lopend weggezet word, begin dan aub met meest simpele:

vervang bougie;
tap peut van de carb af, en desnoods het "potje" van de carb ff met verse peut terugdrukken;
en zo zijn en nog wel een paar simpele checks.

oftewel, standaard zaken. Ontstekingen, spoelen, bedrading e.d. gaan niet kapot van het stilstaan. Natuurlijk is er altijd iemand met een verhaal van de broer z'n neefje, daar de bovenburen van de buurman van die dat wel had. Tuurlijk kan het, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd.
 
iemand nog iets van supermoto remmerij liggen? voor een exc 500. dus schijf, klauw (voor normale vork, of je moet ook een vork hebben voor een mooie prijs) en pomp. pomp hoef niet perse.

heb je iets liggen pm me:D
 
Als een motor lopend weggezet word, begin dan aub met meest simpele:

vervang bougie;
tap peut van de carb af, en desnoods het "potje" van de carb ff met verse peut terugdrukken;
en zo zijn en nog wel een paar simpele checks.

oftewel, standaard zaken. Ontstekingen, spoelen, bedrading e.d. gaan niet kapot van het stilstaan. Natuurlijk is er altijd iemand met een verhaal van de broer z'n neefje, daar de bovenburen van de buurman van die dat wel had. Tuurlijk kan het, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd.

ik ga dit weekend maar eens ff bougie checken/vervangen en wellicht stukje van bougiekabel afknippen gezien dat dus blijkbaar bij LuukR geholpen heeft.

Dat zijn opzich de kosten ook niet. Zat er al aan te denken om m anders ff naar mn monteur te brengen. maar als hij ook alles af moet gaan zoeken kon t nog wel eens een duur grapje worden. Voor waarschijnlijk iets kleins.

mocht dat niet het probleem zijn kan ik m nog altijd weg brengen. [Gelukkig is hij niet zo heel duur, iemand die echt sleuteld voor de hobby.]

dus bougie ff checken. kijken of er niets bekneld zit. ff met choke proberen en dan zie ik wel verder.
Het is een 2004 [dus RFS blok] en dus geen injectie
 
ik ga dit weekend maar eens ff bougie checken/vervangen en wellicht stukje van bougiekabel afknippen gezien dat dus blijkbaar bij LuukR geholpen heeft.

Dat zijn opzich de kosten ook niet. Zat er al aan te denken om m anders ff naar mn monteur te brengen. maar als hij ook alles af moet gaan zoeken kon t nog wel eens een duur grapje worden. Voor waarschijnlijk iets kleins.

mocht dat niet het probleem zijn kan ik m nog altijd weg brengen. [Gelukkig is hij niet zo heel duur, iemand die echt sleuteld voor de hobby.]

dus bougie ff checken. kijken of er niets bekneld zit. ff met choke proberen en dan zie ik wel verder.
Het is een 2004 [dus RFS blok] en dus geen injectie
Niet bougie checken, gewoon nieuwe erin...
Ik heb ooit op het punt te staan om motor in de brand te steken :X Brommer deed heel raar, uiteindelijk bij de 4e keer bougie eruit zag ik ineens een haarscheur in het porselein. Wanneer bougie warm werd sloeg hij door naar de cilinder en dus geen vonk meer. Heeft me bijna tot waanzin geleid :P :X
 
Ik heb deze nog over: Nieuw in verpakking met handleiding en bevestigingsmaterialen.

Superduke 990 08-

ktm990-superduke-020.jpg


Newprice € 121, -

640 LC4 98-00

spad-achse.jpg


Newprice € 47, -

Mogen beide tegen een goed bod weg!
 
Ben momenteel aan het opruimen, en heb nog in de aanbieding;
- Zeer nette exc (2008-2011, komt uit een 300) vork met zwarte scar kroonplaten (wegens ombouw supermoto), met remmerij (enkel peilglaasje mist van de rempomp, dit zal ik uiteraard compleet maken). Prijs ??
- Nieuwe motomaster wave 260mm remschijf. Prijs 45-50eu?
- Nieuwe (in de verpakking) Leovince carbon tankkappen, side covers + top (nieuwprijs +100eu), prijs 50eu.

Lijstje zal nog wel groeien, zodra het compleet is zal ik een linkje met foto's posten.

Inruil kan, ik zoek namelijk nog;
Een achternaaf (evt. met velg, velg mag dus krom zijn, naaf moet in orde zijn);
 
Snap ik.
Ik weet ook niet eens of mijn poten hier in passen, ik diameter 57 en 54.
Maar ik zag dat deze set van scar een verstelbare offset heeft, dat wil ik nog graag eens hebben. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan