motor jeans

gsxmh

Die hard MF'er
11 sep 2008
757
1
Veenendaal
Ik ben opzoek naar een motorjeans weet iemand waar ze een beetje aanbod hebben. beetje in de buurt van Veenendaal. En wat is een beetje comfortabel en veilig merk?
 
Kwestie van passen en meten, net als bij een normale jeans. Die koop je toch ook niet uit één schap.
Je kunt kijken bij MotoZoom in Utrecht, maar het is wellicht beter om even naar Hazerswoude-Rijndijk te rijden om te kijken bij MotorKledingCenter. Of rijdt even naar Zoetermeer, Hans van Wijk.
Volgens de advertentie is de veiligste jeans van Harley Davidson, maar deze kost ruim 500 Euro!
Maar welke wonderen verwacht je van een jeans? Kijk maar eens naar de aflevering van MotoME met die jeans, meen aflevering 10.
 
Is Barneveld in de buurt genoeg? Dan zou je even bij de Valkenier kunnen kijken. Die hebben diverse jeans in hun assortiment.
 
Ik ben niet van daar, maar kijk eens naar het merk Richa, die hebben jeans met D3O protectoren en dat zit bijzonder comfortabel.
 
Ik heb een Draggin twista gekocht. Draggin komt goed uit de test. Stretch, heerlijke pasvorm, mooi model zonder allerlei lelijke dwarsnaden, kan ik met goed fatsoen de hele dag op mijn werk aanhouden.
 
Ik heb een Esquad. Ook niet goedkoop, maar ook goed getest. Kevlar en protectie. Ik vind het heerlijk als het warm is. Puntje is wel dat ze wat minder soepel zijn en ook wat warmer zijn dan gewone jeans. Voor dragen overdag op het werk vind ik ze daarom minder geschikt.
 
Ik heb ook een draggin jeans, de dragin twista, kostte een beetje (volgens mij 260 euro oid) maar ik had wel precies wat ik in gedachten had. Deze jeans zijn ook volledig met kevlar bedekt, ik heb er een aantal in m'n handen gehad die alleen stukken bij de knieën en heupen hadden en dat wilde ik niet. Deze ziet er ook nog fatsoenlijk genoeg uit om op de universiteit aan te doen.
 
Ik had vorig jaar een Esquad broek (na schuiver niet echt meer bruikbaar)
29yp647.jpg

Maar de broek zat heerlijk en heerlijk in warme periodes (met lichte thermo zelfs nog als het wat frisser is)
Maar zelfs met de schuiver had de broek zijn werk goed gedaan, had wel met protectie (knie/heup erin) en zal ook altijd een broek met protectie nemen. Die 2 bij elkaar hadden mij zeer goed beschermd
 
Ik had vorig jaar een Esquad broek (na schuiver niet echt meer bruikbaar) [afbeelding]
Maar de broek zat heerlijk en heerlijk in warme periodes (met lichte thermo zelfs nog als het wat frisser is)
Maar zelfs met de schuiver had de broek zijn werk goed gedaan, had wel met protectie (knie/heup erin) en zal ook altijd een broek met protectie nemen. Die 2 bij elkaar hadden mij zeer goed beschermd
Met welke snelheid was dat.
Even uit nieuwschierigheid O-)
 
Ik had vorig jaar een Esquad broek (na schuiver niet echt meer bruikbaar) [afbeelding]
Maar de broek zat heerlijk en heerlijk in warme periodes (met lichte thermo zelfs nog als het wat frisser is)
Maar zelfs met de schuiver had de broek zijn werk goed gedaan, had wel met protectie (knie/heup erin) en zal ook altijd een broek met protectie nemen. Die 2 bij elkaar hadden mij zeer goed beschermd


Voor een dergelijke Vintage look wordt anders nog grof geld betaald. :+
 
Ik heb een Vanucci van Louis voor 6 tientjes (aanbieding) plus ik dacht bij elkaar 2 tientjes voor de bescherming die er standaard niet in zat.
Louis heeft regelmatig aanbiedingen dus met een beetje geduld kan je flink besparen.
Drempel is voor mij wel lager denk ik want in een half uurtje sta ik voor de deur in Aachen en kan ik de dingen zien, voelen en passen en met de openingstijden kan dat na het werk op m'n dooie gemak.
 
Ik denk dat ik als ik zo'n broek neem er een van revit neem.
Met die powersheets erin moet het wel goed komen.
Wel die variant waarvan de hele broek voorzien is van die sterke stof en je dus EXTRA daarboven op de power shields hebt
 
Heb er een van Mottowear, bevalt ook erg goed (nog niet getest gelukkig). Zeer comfortabel.

Ook bij MKC gehaald toentertijd.
 
Ik heb er 1 van rev'it. Bevalt me erg goed, nog niet uitgetest of die echt zo veilig is als in het filmpje. Maar comfortabel is het wel. :Y
 
@roderick: de Esquad Triptor heeft Cordura als bescherming, geen kevlar dus..
@viaantje leuk filmpje de geteste kevlar broek is met losse flappen kevlar, dus niet direct vergelijkbaar met broeken die er echt van gemaakt zijn, zoals de Esquad Strong. Toch was deze broek al redelijk sterk. Een eigenschap van kevlar is dat het juist goed beschermt tegen warmte, dat merken zij ook in het filmpje.

Zie ook
 
Laatst bewerkt:
Vorige week motor jeans gekocht bij de Valkenier in Barneveld. Gekozen voor de Rev'it Nelson, mooie broek met protectie en bevalt erg goed met rijden.
 
Handig topic! Ben ook op zoek naar een comfortabele en veilige motorjeans, dus thanks voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan