motor jeans

Ik heb onlangs ook een nieuwe motorjeans gekocht. Een Rev'it Lombard, die kwam ook als beste uit de test van Motoplus.
 
Ik heb een Esquad Triptor gekocht voor nog geen 160 euro. Inclusief heup en knie protectie, da's een mooi prijsje. Bij Hans van Wijk in Zoetermeer.

:)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 weken terug een Esquad Strong jeans gekocht, deze waren in de aanbieding bij motoport Rdam, 75 euro incl. protectors.

Ze hadden de broek zelfs in mijn onmogelijke maat (30/36). Ik vind de broek alleen niet zo fijn zitten, ik rijd een B-King en tijdens het rijden zitten mijn knieprotectors boven de knie in plaats van op de knie.
 
Bij de broek die ik had zat er een klein stukje klittenband in. Dat je de protectie nog een beetje kan verplaatsen, misschien dat ze nog een beetje te hoog zitten
 
Je hebt van Revit deze Safeway riem.
Image.ashx

Kent iemand hier een alternatief voor waar je niet +/- 60 euro voor neer moet tellen?
 
Laatst bewerkt:
Wat is de mening over die John Doe kevlar broeken, die schijnen door en door met kevlar verweven te zijn. nadeel is alleen de hoge prijs, maar als die dingen goed zijn heb ik da er wel voor over
 
Eerder dit jaar een Bering jeans gekocht. Voornamelijk omdat hier protectoren op knie en heup meegeleverd werden. Gelukkig alleen nog maar mee gereden, maar zit erg goed en naast dat het een mooie spijkerbroek is kun je hem best een dagje op je werk dragen.

Bij lang aanhouden merk je wel de dikke knieeen maar ik kan hem van harte aanbevelen.

Met groet,
Michel
 
Je hebt van Revit deze Safeway riem.
[afbeelding]
Kent iemand hier een alternatief voor waar je niet +/- 60 euro voor neer moet tellen?

Ja hoor, zoek een restje leer of stevige stof en een verbindingsritsje en naai zelf zo'n hoesje voor om je broekriem. Aan de binnenkant van het hoesje doe je een opening (of meerdere) precies op de plekken van je riemlussen van de broek.
Kosten: niks (of een bosje bloemen voor je vriendin, als je het zelf niet kunt)
 
Gisteren voor het eerst gereden met de Esquad Triptor jeans. Broek zit geweldig, al zitten de knie protectoren naar mijn idee wel wat hoog. Maar uitstekende pasvorm, geen moment last gehad van de protectoren.
Was helemaal in mijn sas met het leren jack, jeans, zonnebril en Shoei jethelm. Denk dat dit mijn outfit gaat worden voor vier weken Spanje/Portugal.

:]
 
Ik weet niet wat voor jou (TS) vanuit Veenendaal nog in de buurt is? Ik kom zelf uit Ede.
Voor motor-jeans ga ik zelf naar Duitsland. Wel een stukkie goedkoper.
Bijvoorbeeld Polo in Kleve of Louis in Wesel.

Ik ben zelf vorig jaar tot in Zuid-Italië gereden met motor-jeans. Ook bij de de heel hoge temperaturen prima om mee te rijden. Ja, natuurlijk wel met protectoren erin die in speciale zakjes zitten. Ik heb ook nog een textiel-motorbroek. die trek ik weinig meer aan!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een aantal motorjeansen gepast, aanbod is reuze vergeleken met 3 jaar geleden. Genoeg lekker zittende broeken aangehad, maar volgens mij zijn ze te warm voor op een mooie zomerdag.

Huidige leren jeans bevalt goed (ruim inzetbereik) tijdens het rijden, stukje wandelen is wel minder dan met een jeans jeans vanwege hoger gewicht en knie protectoren die niet lekker zitten.

Broek is echter een maatje te groot geworden vanwege slanker geworden.
Kan vaker naar de snackbar gaan of een maatje kleiner erbij kopen.

Zelfde merk/type is geen optie, vanwege niet lekker erin kunnen lopen.

Zag vandaag deze leren broek:
http://www.bikeroutfit.nl/nl/halvarssons-dede.html

halvarssons-dede.jpg


Voelde goed aan, soepel leer en niet heel zwaar.
Durfde niet te passen vanwege prijskaartje (ruim 400).

Iemand ervaring met deze broek en hoe bevalt die als het wat kouder is (5-10 graden).
 
Bij de meeste standaard broeken zit de kevlar tot net boven de knie, hele bovenbeen
Als je wat hoger in prijssegment gaat kijken dan krijg je broeken waarbij de kevlar ook onder de knie zit . Of dat het verweven is in de denim ,waardoor de kevlar over de gehele benen zit.
Maar dan ga je ook wel behoorlijk in prijs omhoog

Zelf heb ik nu een broek waarbij de kevlar als een binnenvoering in de broek zit met een rits. Die tot halverwege mijn schenen gaat
 
Trek mijn spijkerbroek aan als het meer een dag word van terras naar terras. Anders trek ik gewoon mijn leren overal aan.
 
Beste TA68

deze broek is een zeer complete broek. Doordat het een Outlast liner bevat en een Dryway+ membraan is het uitstekend draagbaar bij koude temperaturen. Maar deze broek heeft tevens het TFL Cool System, dit is een simpele bewerking van het leer waardoor zonlicht weerkaatst wordt waardoor het dus geen warmte opneemt.

De broek is te vinden op de website van Halvarssons: Motorcycle clothing by Jofama, Halvarssons and Lindstrands
 
Terug
Bovenaan Onderaan