Pan european valt uit op de snelweg

Lilo

Rookie
1 sep 2013
19
0
Hallo,

mijn vriend heeft sinds kort een Pan European uit 1994

Binnen de bebouwde kom en 80 km wegen niks aan de hand rijdt super.

Maar valt soms uit op de snelweg. Al rollend de vluchtstrook op.

Bij de eerste keer uitvallen wou de motor niet meer starten. ANWB gebeld en de accu was leeg. Dynamo getest die was goed.

Spanningsregelaar vervangen.

Vandaag even binnen de bebouwde kom gereden reed goed. Kort de snelweg op. Na 5 minuten weer vermogen verlies. Gas geven niks hielp. Weer de vluchtstrook op. Maar nu startte de motor wel weer. Binnendoor naar huis gereden.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Gebeurt dus alleen op de snelweg!!!

Alvast bedankt
 
Hallo,

Dank al voor de reacties. Is de tank ontluchten een permanente oplossing?

Tijdens het rijden wordt het lastig om de tank open te draaien.

En het rijd niet fijn als je constant in je achterhoofd het idee hebt van: wanneer valt hij weer uit
 
vandaag weer op de snelweg stil gestaan, motor valt niet uit. Zijn weer door gereden. Hebben het slangetje door gespoten. Even kort de snelweg op ging goed. Gaan zo even wat langer de snelweg op. Wordt vervolgd
 
Net nog geen 2 km op de snelweg weer vermogen verlies. Slangentje los gemaakt van de dop. ongeveer 25km gereden. Getankt en weer 25 km terug. Niks aan de hand. Slang er weer op. ca 10km gereden. Ook nu geen uitval( eigenlijk helaas anders wisten we het).

Binnen door rijd prima.
 
Hij staat nu bij de monteur. Ik heb geen verstand van motoren. Blazen door de slang lukt me nog. Motor uit elkaar halen ga ik niet doen.
Dacht als het simpel is lukt het me zelf wel. Nou dus niet. Wachten de monteur af, Hebben wel de tips van hier doorgegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan