Compressie afstellen? Kan dat? en hoe?

siebwiersma

Rookie
29 apr 2015
8
0
Hallo,,

Ik ben nieuw, zoals jullie al door hadden denk ik, en had een vraag.

Ik ben van plan om een pitbike te kopen om wat in 't bos en zandwegen naast ons dorp te rijden. *O*

Ik heb 1 op t oog alleen is de compressie heel hoog waardoor hij moeilijk start.
Is hier wat aan te doen? Volgens mijn kennis kun je compressie niet afstellen? :?

Ik hoor t graag van jullie!

Groetjes Sieb ;)
 
Kickstarten is een techniek die je moet leren. Dat is alles.
Als je het truukje eenmaal begrijpt kun je alles aantrappen. Van een 50cc schakelbrommer tot een 1500cc bigbore shovelhead Harley.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je zeggen dat die afsteller goud geld kan verdienen.
Een te lage compressie verbeteren door opnieuw afstellen zou een hoop revisiewerk schelen. De zuigerveerfabrikanten zouden allemaal failliet gaan.
_O-
 
Hij zegt dat iemand de compressie te strak heeft afgesteld waardoor hij moeilijk start..

gr :)
Dat is onzin.
Dan kan hij beter de compressie goed afstellen, als hij daar klaarblijkelijk iets mee kan doen. Kan bijvoorbeeld een decompressieklepje zijn, dat idd afstelling nodig heeft. Maar ik weet niet of die er op zit, en wat er mee gedaan is.
 
Dat is onzin.
Dan kan hij beter de compressie goed afstellen, als hij daar klaarblijkelijk iets mee kan doen. Kan bijvoorbeeld een decompressieklepje zijn, dat idd afstelling nodig heeft. Maar ik weet niet of die er op zit, en wat er mee gedaan is.


Dit is m, het is een xmotos xb-33 125cc uit 2009.
full
 
Dat is een zogenaamd bamiblok, een Chinese imitatie van de Honda cub motor. Er zit geen decompresseur of klep op dus er is helemaal niks aan de compressie te doen zonder de motor open te maken en met pakkingen te jongleren.

Houd er ook rekening mee dat de dagwaarde van een bami crossertje echt heel laag is. Je koopt zo'n ding nieuw bij Nemeco voor rond de €500,-
 
Laatst bewerkt:
Het kan van alles zijn.
Echt van alles.
Van een lekke carburateur waardoor je cilinder volstaat tot een volledig vastgelopen blok aan toe. Of een vastgelopen kick mechanisme of gewoon een verkeerde bout op een verkeerde plek, of een volledig verkeerd onderdeel of verkeerde maatvoering van een onderdeel, je kunt het zo gek niet bedenken. Chinezen nemen het meestal al niet erg nauw en als er dan ook nog aan gerotzooid is weet je het helemaal niet meer.

Als je geen verstand van brommers/motoren hebt en niet kan sleutelen is dit een ideaal moment om te beginnen. Sleutelen moet je bijna gegarandeerd met een bamiblokje.
Tis niet moeilijk dus je kunt hier een hoop van leren.

Als je een hekel hebt aan vieze vingers en betrouwbaarheid hoog in het vaandel hebt staan moet je iets anders bedenken.
 
90% van de Harleys doen perfect datgene waar ze voor aangeschaft zijn:
Glimmend in de garage staan.

De overige 10% gaan wel eens stuk maar dat komt door oneigenlijk gebruik. Je moet er natuurlijk niet mee gaan rijden, daar zijn ze ook niet voor gemaakt.
:+
 
Laatst bewerkt:
is nog een opmerking uit de stoterstangen tijd. Als je dan je pakkingen aanpaste, dikker of dunner, moest de klepspeling ook aangepast worden. Met een bovenliggende nokkenas is de invloed van de pakkingen op de speling er niet meer.

Benno
 
1 - Kick starter naar beneden trappen tot ie tegen de compressie staat.
2 - HEEL voorzichtig NET door de compressie heen trappen.
3 - HEEEEL klein beetje gas
4 - Kickstarter omhoog laten komen en dan zo hard/snel mogelijk de kickstarter naar beneden trappen
 
Terug
Bovenaan Onderaan