Startproblemen yamaha virago xv535

bartsassen

Rookie
29 apr 2015
6
0
de kwakel
Goedenavond allen. Allereerst excuses voor het met de deur in huis vallen,de voorstelronde houden jullie van me tegoed.

Ik heb voor mijn vader een opknapper virago gekocht,alleen we stuiten op een probleem. Sleutel om...verlichting brand,remlichten doen het,knippers doen het. Maar daar houdt het ook wel bij op.
Startmotor klikt niet,brandstofpomp lijkt niet te werken en als ik op de start knop druk valt de koplamp uit. Heeft iemand van jullie ideeën waar precies te beginnen met zoeken?

Ik heb hem vanmiddag met de aanhanger gebracht,in de garage gezet en vluchtig even een uurtje gekeken maar hoewel ik mij aardig weet te redden met auto's ben ik nog een grote noob wbt motoren.

In ieder geval vast bedankt!
 
Ongeveer hetzelfde gehad laatst.
Verlichting werkte, maar bij starten viel alles uit.
Reden: accu kapot.
Onbelast: 12V
Belast met verlichting: 10V
Starten: 2.5V

Was er binnen 2 minuten achter dat het de accu was.
 
We hebben dus de accu eruit gehaald maar daar was niet veel van over. Hebben daarna een volle accu gebruikt maar hetzelfde verhaal. Wat extra info,het is puur de voorverlichting wat uitvalt bij gebruik startknop. De achterverlichting blijft wel netjes branden. Neemt ook niet in sterkte af dus geen amperageverlies.

Accu valt af,killswitch valt af.
 
Ik denk dat het verstandig is om te gaan meten,maar heb geen enkel electrisch schema van de motor. Het relais zou een goede boosdoener kunnen zij,maar wat is het relais van de startmotor? Ik hou jullie sowieso wel even op de hoogte wat ik allemaal tegenkom.

Heb alleen afgelopen weekend mijn auto in elkaar weten te zetten,deze wordt van de week opnieuw afgesteld dus nog een hoop pielklusjes om die klaar te krijgen voor de retune,motor moet even naar de 2e plaats.
 
Volg de draden van je startmotor, kom je vanzelf bij het relais uit. Op contact, schroevendraaier op beide polen (vonkt een beetje...) en doet ie het dan wel. Dan weet je dat de startrelais dood is.
 
Zo'n gebakje duw je met twee vingers in je neus aan, dus dat moet geen probleem zijn...


Ik vraag het omdat bij de Virago's het electrische startersgebeuren nogal eens problemen wil geven (startkoppeling) Is een bekend euvel...


Edit; aan de andere kant, dan zou de brandstofpomp het wel moeten doen natuurlijk......
Of doet deze het nu wel, na het vervangen van de accu?
 
Laatst bewerkt:
Zo'n gebakje duw je met twee vingers in je neus aan, dus dat moet geen probleem zijn...


Ik vraag het omdat bij de Virago's het electrische startersgebeuren nogal eens problemen wil geven (startkoppeling) Is een bekend euvel...


Edit; aan de andere kant, dan zou de brandstofpomp het wel moeten doen natuurlijk......
Of doet deze het nu wel, na het vervangen van de accu?

De startkoppelingproblemen komen vnl voor bij de 700/750/1000 en 1100 uitvoeringen.
Dat de verlichting uitgaat bij het indrukken van de startknop is normaal bij Amerikaanse uitvoeringen zonder verlichtingsschakelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan