Vacuumkraan testen

Pushpin

Rookie
21 apr 2015
16
0
Ik heb het idee dat mijn benzinekraan (vacuum) niet meer werkt, hoe kan ik dit het beste testen? Heb de bezinekraan van de tank af op het moment.
Bvd

Het is de benzinekraan van een gpz550 btw, en heb al geprobeerd om aan het tuultje te zuigen maar gebeurd niks, De prime stand werkt wel gewoon.
 
Laatst bewerkt:
met een injectie spuit(apotheek halen)op het vacuumdeel zetten met een slangetje,spuit uit trekken een klein beetje.

en daarna blazen met een slangetje op de benzineaansluiting,hoor je dan de lucht makkelijk door lopen is hat vacuumdeel in orde.

Loopt de lucht minder makkelijk door,dan kun je de spuit nog verder uit trekken en nogmaals proberen.

Helpt dit niet,dan het vacuumdeel nakijken of dit nog in orde is.(als er een scheur in het membraampje zit zal de lucht er niet door kunnen en zal de kraan dicht blijven)
 
Hmm.. Dit werkt dan naar behoren, heb het niet met een injectiespuit gedaan maar gewoon even met de mond aan de vacuum kant en compressor met weinig druk op de bezinekant. Doet het prima zo te horen. Hoe kan ik dan de carbs controleren op vacuum? Reden dat ik het bij benzine toevoer zoek is omdat hij wel even (slecht) heeft gelopen maar hierna wou die helemaal niet meer, net of hij de laatste beetjes benzine uit de carbs heeft opgeslurpt maar geen nieuwe heeft gekregen
 
Als je bedoelt hogere toeren bij koude start dan ja.

Zodra die warm is begint ie ook te kutten, maargoed ik ga eerst andere luchtfilters scoren want krijg met geen mogelijkheid de orignele er weer goed voor..

Aanraders?
 
Kan ik niet beter kiezen voor van die aftermarket luchtfilters? ivm makkelijker verwijderbaar ed.
Of is dat veel gedoe met afstellen? (andere sproeiers ?)
 
MqQGXb7.jpg

Zoeits bedoel ik

EDIT: Is nl best veel werk met deze grote luchtfilterbox, je hebt haast geen ruimte over
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan