Aansluiten luchtfilterslang Yamaha XT550

zwarteadelaar

Rookie
14 apr 2015
18
0
Leeuwarden
:W

Het viel mij op dat er een gat in mijn luchtfilterhuis (5y1) zat op de plaats van element 12. Ik zat er al aan te denken om het gat dicht te maken, totdat ik de onderstaande tekening had bekeken. Het blijkt dus dat daar een ''luchtfilterslang'' hoort. Nu heb ik op internet (via dit forum) de slang gevonden welke daar hoort, alleen weet ik niet waar het andere uiteinde op moet worden aangesloten :o

Ik heb op internet gezocht naar kon het niet vinden. Wie kan en wil me vertellen waar het andere uiteinde op moet worden aangesloten :?


2u73e3a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe (of waar) denk je dat de lucht je luchfilterhuis -in- gaat?

Soms worden dergelijke aanzuigslangen verwijdert wegens net iets meer inlaat/motor geluid, of om de afstelling te tweaken, etc.
 
Wat Baffo zegt.
Als je de opening waar 12 op zit dicht maakt krijgt de motor geen lucht.
De slang omhoog die je nu aangeschaft hebt verhoogt de inlaat een stukje waardoor je door dieper water kunt voordat je water aanzuigt.
 
Bedankt voor de reacties. Ik had niet verwacht dat het als snorkel zou dienen. Er zijn ook situaties waar het luchtfilter de lucht bijvoorbeeld uit het frame zuigt, zoals bij een Puch Maxi bijvoorbeeld. Niet dat een XT550 een bromfiets is, maar ik zat zo te denken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan