Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Is de originele kleur maar idd zie je ze zo niet vaak meestal de andere kleur blauw. Maar weer terug naar 2 wielen dit jaar de rvf ook nog als pak ezel gebruikt maar daar hebben we nu de deauville voor 8-)
full
 
Beetje vroeg, maar hij is al geweest. De Kerstman.
Lijkt leuk,maar moest alles zelf betalen. :(
Voorlopig weer voorraad :9~

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Was het maar weer zomer.
Weer met de 400 op stap.
Hier tijdens een rit: Frankrijk-Zwitserland-Italie.
Met o.a.: de Passo di Gavia, de oude Gottard Pas (klinkerweg), Susten Pas, Gimsel Pas en de Furka.
2x NC30. Slechts 1 keer pech *D onderweg. (koelvloeistof bleef terugstromen in overloopvaatje) ; twee mogelijkheden. Lekke koppakking of kapotte radiateurdop. Gelukkig het laatste.

Twee nietige fietsjes in een imposant en adembenemend landschap.
Het terrein voor de NC30. :9~ :9~ :9~ :9~ :P :P :P :P :9 :9 :9 :9

Hier een foto-impressie:


full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


Natuurlijkstaat een V4 aan en op de top :9~
Al hadden de blokjes op deze hoogte wel ademhalingsproblemen. :Y
full


Pech :(

full

full

full
full

full
full
 
Laatst bewerkt:
volgens mij stonden op die plek afgelopen zomer 2 andere fietsjes:P

Dat klopt Bert, en wel op precies dezelfde plek. 8-)
Wel twee totaal andere fietsjes. :9 :P Zal even een foto zoeken.

@edit. Gevonden. Onze kampeerplek in de Vogezen.
MotoMorini Corsaro 1200 en Ducati Hypermotard 821 SP

full

full

full
full

full
 
Laatst bewerkt:
Iedereen fijne kerstdagen en een goed en bovenal gezond 2016!!

Kerstman was hier al enige tijd terug op de koffie geweest... *:) en liet bij mij een elektronisch puzzeltje achter...

full


full


full


full
 
Waarschijnlijk de laatste hobbyklusjes van dit jaar *:)

De RVF achter opgehoogd en daardoor moest ook de jiffy worden aangepast.

full

full

full

full


En een gedeelte van de bokken netjes bij elkaar aan de muur bevestigd.

full


Ook nog een setje voor de tweede MC22 laten komen. Ditmaal in mooi fel rood.

full

full
 
Deze schitterende plaatjes kreeg ik toegestuurd. :9~ :9~ :9~

full

full


Die jongens daar zijn er toch wel heel aardig in geslaagd om een goede kopie van het origineel te maken :+ :+

full

full
 
Laatst bewerkt:
mooi klusje voor als het nog eens winter wordt

Tis gewoon duidelijk 'voorjaar',dus had nu al zin in... :9 en dan vooral een spaghetti van draden, met connectoren, sensoren, en dan nog programmeren...

full


Eerder een conversie uitgevoerd:

full


full


Komt later nog veel meer bij.
 
Laatst bewerkt:
gaaf hoor die nieuw klok, ook mooi uitgebreid ding
wat voor radiatoren zit er op je bike? chinees of zijn dat die zoals michael r ze ook heeft?

Tis gewoon duidelijk 'voorjaar',dus had nu al zin in... :9 en dan vooral een spaghetti van draden, met connectoren, sensoren, en dan nog programmeren...

[afbeelding]

Eerder een conversie uitgevoerd:

[afbeelding]

[afbeelding]

Komt later nog veel meer bij.
 
Had je niet gewoon een langer buisje erop kunnen maken? :+ of buisje verlengen?

Nee hoor, dit is veel simpeler. Bovendien verleng je het buisje net iets teveel, dan kun je weer opnieuw beginnen.
Is het geheel nu te lang ( maar dat is het niet, want je legt er materiaal onder net zolang tot je met de juiste dikte de juiste stand hebt gevonden en dan pas lassen) dan vijl je er simpelweg wat af. :+
 
De RVF 400R Racer waarmee ik ruim twee jaar geleden gecrashed ben wordt weer opgebouwd en het werk vordert.
Er kwam nog steeds overal grind uit })
Alle kleppen zijn gecontroleerd en 9 zijn gesteld.
Nu nog de kuipdeeltjes laten spuiten en monteren.
De carb is ook al ultrasoon gereinigd. Heb ik een mannetje voor gevonden :+
Radiateur weer teruggeplaatst.
Volgend jaar verder :9~

full

full

full


Hier een kijkje in de prachtige kop. :9 :P

 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, dit is veel simpeler. Bovendien verleng je het buisje net iets teveel, dan kun je weer opnieuw beginnen.
Is het geheel nu te lang ( maar dat is het niet, want je legt er materiaal onder net zolang tot je met de juiste dikte de juiste stand hebt gevonden en dan pas lassen) dan vijl je er simpelweg wat af. :+

Maar dit is echt intens lelijk, en zwaar, en als je pech hebt klapt je zijstandaard uit als je een keer hard over een drempel/hobbel rammelt :)


edit: de rest van je werk vind ik echt fenomenaal, dit valt me alleen een beetje tegen opeens :+
 
Laatst bewerkt:
gaaf hoor die nieuw klok, ook mooi uitgebreid ding
wat voor radiatoren zit er op je bike? chinees of zijn dat die zoals michael r ze ook heeft?

Dit zijn maatwerk radiatoren met een grotere inhoud en ook een aangepast flow t.o.v. originele flow, zijn weer iets verbeterde versies. (komen van dezelfde maker die ze heeft gemaakt voor de 2010 crutchlow WSS R6, en voor div. world endurance racers o.a. yamaha racing en auto sport).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan