Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De dikke Duitser moest eraan geloven. Wordt een RC 30 replica.
Gisteren begonnen.
full



full
full

full


Moest eerst een hele grote beurt. Heeft 12 jaar ergens stilgestaan.
14 kleppen moesten worden gesteld. Deksels zijn er blijkbaar nog nooit af geweest.
Alle service is inmiddels al weer klaar en hij is technisch weer helemaal in orde. De boel kan weer in elkaar gezet worden.

full

full

full


Vorkpoten ook al weer klaar.

full


Carbs ook ultrasoon gereinigd. Alles superschoon en weer bling bling. Werkelijk weer fabrieksnieuw. :9~

full
full



De Duitse NC 30 heeft een andere carburateur met grotere sproeiers en een 6 tal PK's meer.
Ook de gasschuiven met membraan zijn anders. Evenals de naalden.

full
full


Heeft een Europa CDI en die is onbegrend. Teller loopt ook verder door. 240

full


Setje wielen laten poeder coaten en voorzien van Conti road attack.

full


Het was weer een goed bestede zondag :P :9

Eind van de week draait dit fietsje weer mooi rond. (hoop ik). :+

Er is in overleg met Tyga. Bijna iedere NC 30 rijder heeft wel een beschadigde tellerrand.
"kunnen jullie niet eens nieuwe huizen/ringen maken en die in je programma opnemen". Hier wordt aan gewerkt.
Ik hou jullie op de hoogte :Y

wordt vervolgd. *O*
 
Laatst bewerkt:
Top Roel,

Maar is het niet beter een andere constructie voor de koppelingskabel te bedenken / maken? Zodat die nieuwe rand niet weer binnen no-time dezelfde beschadiging heeft?

Andere loop, kleinere stelschroef, stelschroef op andere plek,...?
 
Laatst bewerkt:
Top Roel,

Maar is het niet beter een andere constructie voor de koppelingskabel te bedenken / maken? Zodat die nieuwe rand niet weer binnen no-time dezelfde beschadiging heeft?

Andere loop, kleinere stelschroef, stelschroef op andere plek,...?

Die oplossing is er al langer en heel simpel. Niet de originele Honda koppelingskabel gebruiken maar een namaak bijv. de kabels van Tyga. Kosten maar 14 euro en hebben niet het metalen geleidingsbuisje net na de stelschroef. Hierdoor buigt de kabel eerder af en komt niet meer tegen de tellerrand.
Sommige rijders draaien de komplete koppelingseenheid wat naar boven zodat de tellerrand niet meer geraakt wordt, maar dan is de positie van je hand niet meer fijn om relaxed te kunnen rijden.
Dus, zodra er nieuwe randen komen, meteen aanpassen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
nadat ik sinds "92 onderweg geweest ben op een 400V4 dit weekend eindelijk een stapje terug gedaan.
sind vrijdag een broertje voor de RVF gekocht, een 1000V2 maar gelukkig kan ik ook af een toe nog wel eens een rondje doen op de RVF. de SP1 was voor mij altijd een droomfiets en die is nu uitgekomen )))
full
 
Is inderdaad een mooie fiets de SP staat hier ook nog op de toevoeg lijst .
Alleen het gewicht is dan weer minder fijn dan de vfr en rgv helaas ,wie weet ooit pffff.
 
bedankt, ben er ook erg blij mee.
heb er nog niet veel op gereden maar de vfr/rvf heeft echt een heel fijne soepele motor dat weet ik nu ook weer dus die blijf echt niet ongebruikt in de schuur staan.
 
Het was dit weekend "Wielenweekend" :9~

Deze komen in de RC30 replica.Mooi wit gecoat.

full


De oude witte wielen worden goud,(net als op de OKI) en komen in de Foggy RC30.(Replica)

full


Deze zwarte set wordt wit en komt in een mooie NC 30.

full


De toekomstige RC30 replica is technisch bijna klaar.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Witte wielen, the horror! na elke rit poetsen omdat anders het remstof inbijt... :') Het is prachtig en volledig correct met de kleurstelling maar ik hoef nooit meer een motor met witte wielen _O-
 
hoi heren
ik ben bezig een adapter te maken voor mijn paddockstand (model onder het balhoofd)
kent iemand de diameter voor de pen die in het balhoofd gaat bij een rvf400?????????
alvast bedankt
 
hoi heren
ik ben bezig een adapter te maken voor mijn paddockstand (model onder het balhoofd)
kent iemand de diameter voor de pen die in het balhoofd gaat bij een rvf400?????????
alvast bedankt
Ja die weet ik wel.
Maar het probleem is dat die bij heel veel RVF jes niet hetzelfde is.
Hetzelfde geldt ook voor de NC 30.

Het is dus het beste om het balhoofdgat nauwkeurig op te meten en dan een pen te (laten) draaien.
Bij een te kleine pendiameter gaat de bok behoorlijk scheef staan en dan komt vaak de bok tegen de kuip.
 
De afgelopen dagen eens even orde op zaken gesteld.
De zolder boven de werkplaats eens uitgemest en alles opnieuw ingericht. Er is nu weer meer vloerbedekking te zien en dat is wel zo prettig. })
Verder in het kleine schuurtje een zoldertje gebouwd. Daar liggen nu de grote, lichte dozen met kuipdelen en alle wielen. ( Ik vond drie nieuwe 17'wielen) :9~

full

full


Verder ook een grote stelling gemaakt in een extra ruimte. Veel kratjes zijn hier naar toe verhuisd.

full


En de weer overzichtelijke grote zolder. Netheid en overzicht. Twee belangrijke zaken. :Y

full

full

full

full

full

full

full
 
roel, je lijkt wel een hamster ;-)

En ik vraag me al af wat te doen met een paar extra ruitjes en wat kuipsteunen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan