Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De afgelopen dagen eens even orde op zaken gesteld.
De zolder boven de werkplaats eens uitgemest en alles opnieuw ingericht. Er is nu weer meer vloerbedekking te zien en dat is wel zo prettig. })
Verder in het kleine schuurtje een zoldertje gebouwd. Daar liggen nu de grote, lichte dozen met kuipdelen en alle wielen. ( Ik vond drie nieuwe 17'wielen) :9~

[afbeelding]
[afbeelding]

Verder ook een grote stelling gemaakt in een extra ruimte. Veel kratjes zijn hier naar toe verhuisd.

[afbeelding]

En de weer overzichtelijke grote zolder. Netheid en overzicht. Twee belangrijke zaken. :Y

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Prettige feestdagen
full
 
De Duitse NC 30 is helemaal klaar en is gehaald.
Technisch fijn in orde. Wordt over een poos omgebouwd tot RC 30 replica.

full

full


De extra schuur is zo goed als klaar dus konden de verloren dames weer gehaald worden uit een hal elders.
De drie NC 30-tigs staan na transport weer thuis :9~ in de verwarmde stalling.

full
full


full

full


De HRC kleurenuitvoering, type 1 blijft volledig origineel. Ziet er prachtig uit. Hoeft alleen maar schoongemaakt en technisch een hele grote beurt. Zal eens kijken of ik iemand kan vinden die dat voor mij kan doen. :+ 8-) Type 1 toch wel de mooiste kleurstelling, (mijn mening), al vind ik mijn grijs/zwarte ook prachtig. (type 2).
Stond al ruim zes jaar stil bij vorige eigenaar. (Bij mij nu één jaar) :( Als eerste de remklauwen gedemonteerd. (Remmen zaten goed vast :( ). Die gaan volledig uit elkaar en krijgen nieuwe rubbers.

full

full

full


Het wordt weer een geweldige sleutelwinter. Dolle pret in de werkplaats :9~ :9 8-) :) *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja stilstand is nooit goed Roel het zijn dan ook gebruiks voorwerpen.
Maar niet iedereen schijnt dat zo te zien .
Maar zijn wel mooie uitvoeringen hoor allemaal.
Ik zeg maak er uitleen fietsen van , dan worden ze wel weer eens gebruikt .
 
Ja stilstand is nooit goed Roel het zijn dan ook gebruiks voorwerpen.
Maar niet iedereen schijnt dat zo te zien .
Maar zijn wel mooie uitvoeringen hoor allemaal.
Ik zeg maak er uitleen fietsen van , dan worden ze wel weer eens gebruikt .

Ja, maar dan zou ik i.v.m. mijn verzameling van 's morgens vroeg tot 's avonds laat op V4 moeten rijden :}. ( er zijn ergere dingen) :+ :t
 
Laatst bewerkt:
mooie motors zij het zeker, vind die duitse 30 ook wel erg gaaf.
als je er zoveel verzamelt en dan die van anderen nog moet onderhouden moet jekeuzes maken. zo kunnen wij in ieder geval blijven zien hoe ze eruit horen te zien.
 
Remklauwen gedemonteerd en schoongemaakt in de ontvetterbak. Daarna in de ultrasoonbak.
Uitsparingen voor de rubbers heel goed schoongemaakt. Best tijdrovend. Maar als je daar de aanslag en aangekoekte rommel laat zitten hebben de nieuwe rubbers weinig zin.

Het "Ikea bouwpakket"

full

full

full

full

full

full

full


Morgenavond weer in elkaar zetten met 20 nieuwe rubbertjes.

full
 
Laatst bewerkt:
De NC30 heeft een lelijke tankpad-combinatie.

full


Die moest er dus af. Maar wat ga ik aantreffen als alles er af is. Gewoon de gok genomen.Er af!! Wat een vreselijk werk. Zat goed vast. :( En de kleeflaag bleef achter.

full

full

full

full

full

full


Goed nat gemaakt met HG stickerverwijderaar en met een zachte kunststof spatel alles heel voorzichtig weggekrapt. (En dat ging niet in een half uurtje). :N :N Er is alleen een geelachtige omtrek te zien van het bovenste gedeelte, maar ik heb al gezien, dat is straks totaal onder de nieuwe tankpad verdwenen.
Goed gepolijst met 3M en gepoetst met 3M.
Resultaat: een prachtige NC 30 type I tank :9~

full

full
 
Zie dat er nog genoeg gebeurt hier. Alleen Roel heeft dit een beetje zijn eigen topic gemaakt.
Doet iemand verder nog wat aan zijn eigen vfr400?
 
Wat wordt ik toch ongelofelijk "hebberig" van dit topic! *D

Maar blijven posten hoor, is gewoon gratis p@rn@!!!
 
Ik rijd dagelijks met mijn 400 naar mijn werk. Dat ding vind het geweldig. Af en toe een noodstop om te remmen te testen en banden wat platte kanten bezorgen.

Mooiste tijd van het jaar nu!
 
Klauwtjes klaar.

full

full


Op de binnenzijde staat: 18K. Zou het dan echt goud zijn?
Dat moet haast wel.

full


Een van de weinige NC30 zitjes waarvan de beide bevestigingsogen nog ongeschonden zijn. :9~ en niet afgebroken.

full
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk zitten dan ook de zuigertjes van de achterklauw vast. :(
Maar inmiddels al weer uit elkaar geweest en zit al weer op de bike. })

full


Gisteren dus de tank machinaal gepolijst en gepoetst.

full


Nu ook de zijpanelen. Als nieuw. :9~

full

full
 
Vandaag grote schoonmaakdag: wielen, en kuipdelen.
Daarna polijsten en inpoetsen.

full

full


Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n mooie gave kuip heb gezien van 27 jaar oud.
Nu één en al bling bling. :9~ Werkelijk super in de lak :P :9

full

full

full

full

full

full


Een oogje van de onderkuip heeft een klein scheurtje, maar dat kan ik gemakkelijk repareren en verstevigen.
Alles ligt nu heerlijk droog op de zolder en kan beginnen aan een winterslaapje. :+

full

full


Kan nu binnenkort beginnen aan het motorblok. ( complete grote superbeurt).
De fiets is enorm stoffig,maar alles is supergaaf. Schoonmaken gaat ook hier wonderen doen.
Zag al wel lekke vorkkeerringen, maar de vorken gaan sowieso uit elkaar.
Ook voelde ik een putje in het balhoofd: die set ga ik uiteraard dus ook vervangen. (taper rollers).
Het gaat weer feest worden in de WP. 8-) Ik hoef me tijdens de feestdagen niet te vervelen :W

full

full

full

full


@edit.

full

full
full
 
Laatst bewerkt:
Zie dat er nog genoeg gebeurt hier. Alleen Roel heeft dit een beetje zijn eigen topic gemaakt.
Doet iemand verder nog wat aan zijn eigen vfr400?
Dit jaar twee keer gereden met de VFR. De meeste kilometers gemaakt met de MC22.
 
Terug
Bovenaan Onderaan