Motor-Forum

Select Forum

Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Kawa Z300, miene groene parel.

Reg. datum:
30 jan. 2011
Ik gebruik die doppen.
Ze hebben een naam, maar ben het even vergeten.
In elk geval begrijp je mij.
Die paddockstand met die steunen vond ik zelf niet wat.
Beetje wankel en had er geen vertrouwen in.
Het is vrij makkelijk om de motor in je eentje op de paddockstand te zetten.
Wel even een kwestie van weten hoe je het beste de motor vast kunt houden en het kantelmoment weet te vinden.
Zou het een knaap van 12 niet laten doen bij wijze van spreken, want je moet bij het op en afbokken wel even de kop erbij houden.
In het slimste geval dondert de motor op haar kant en dan is het huilen met de pet op.
Dus kwestie van kalm aan doen en geen haast mee hebben.
Maar een paddockstand vind ik werkelijk een onmisbaar item en het zal je veel plezier geven.

Ik heb het wel eens in het begin geprobeerd om de ketting te smeren zonder paddockstand.
Dat is dus best wel lastig.
En ook het poetsen van de motor zonder paddockstand is knake werk omdat de motor dan op de zijstandaard leunt en ene kant dan onder een hoek valt waar je tijdens het poetsen klote bij kunt.
Al met al is een paddockstand een aanrader.
Vr Gr E

Reg. datum:
02 dec. 2010
quote:
dylanpilot schreef op 11 januari 2017 @ 16:58:
Ik gebruik die doppen.
Wel even een kwestie van weten hoe je het beste de motor vast kunt houden en het kantelmoment weet te vinden.
Zou het een knaap van 12 niet laten doen bij wijze van spreken, want je moet bij het op en afbokken wel even de kop erbij houden.
In het slimste geval dondert de motor op haar kant en dan is het huilen met de pet op.
Maar een paddockstand vind ik werkelijk een onmisbaar item en het zal je veel plezier geven.

Ik heb het wel eens in het begin geprobeerd om de ketting te smeren zonder paddockstand.
En ook het poetsen van de motor zonder paddockstand is knake werk omdat de motor dan op de zijstandaard leunt en ene kant dan onder een hoek valt waar je tijdens het poetsen klote bij kunt.
Vr Gr E

Daarom heb ik een Abba stand, ook al weeg je zelf 40 kg t is een eitje met deze stand,
de ZRX kan ik met 1 hand opbokken :t
hij kan eigenlijk niet omvallen . en eeeeh ik heb geen aandelen in t bedrijf :N

Reg. datum:
30 jan. 2011
Abba stand ken ik niet.
Maar ik zal er eens op Googlen.
Vr Gr E

Reg. datum:
02 dec. 2010
DSC00679.JPG

heb m alleen iets gemodificeerd vor de ZRX
pluzrx wijzigde dit bericht op woensdag 11 januari 2017 18:43 (29%)

Reg. datum:
15 dec. 2016
quote:
dylanpilot schreef op 11 januari 2017 @ 16:58:
Ik gebruik die doppen.

Vr Gr E

Bedankt voor de tips. zal er eens naar kijken. die doppen moet je die vastschroeven in de Z300? en gaat dit makkelijk dan?

Reg. datum:
30 jan. 2011
Die doppen, oftewel bobbets genoemd moet je inderdaad vastzetten dmv schroefdraad in je achterbrug van de Z300.
De meningen zijn erover verdeeld, maar sommigen laten ze zitten en anderen halen ze er telkens weer af.
Heeft te maken dat er verschillende formaten bobbets zijn en de ene vind het optisch minder fraai staan dan de andere.
Zelf heb ik de wat kleinere bobbets die nauwelijks opvallen en het stoort me ook niet.
Dat telkens in en opschroeven vond ik ook wel klote, dus heb ze mooi laten zitten.
Klein beetje kopervet op het schroefdraad van de bobbets doen indien je ze voor langere tijd laat zitten is wel te adviseren.

Overigens adviseert men wel om de bobbets NIET te laten zitten.
Dit omdat indien je eventueel een val zou maken met de motor en de bobbets de grond zouden raken dit gevolgen kan hebben voor je achterbrug. ( ze zitten er tenslotte wel goed vast op )
Maar zelf neem ik dat risico dus, want telkens die bobbets erop zetten en dan weer eraf te halen gebruik ik de paddockstand teveel voor.

Hoop dat je Z300 tot op heden goed bevalt.
Ik heb zelf overigens van de zomer ook zo'n radiateur beschermer erop gezet.
Staat nu net effe iets mooier en heeft ook nog eens een functionele functie doordat steenslag nu minder kans maakt om je radiateur te beschadigen.
Ik vond het wel een mooie upgrade.
Fijn weekend.
Vr Gr Erwin

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 1

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.