Help, cbr600F2 probleem

BobLommen

Rookie
2 mei 2015
1
0
Venlo
Hulp gezocht voor een technisch probleem aan mijn Honda CBR600F2.

Tijdens rijden hield de motor ineens in tijdens gas geven. Stationair en met hulp van choke liep de motor nog net, maar bij gebruik van gashendel viel de motor direct uit.

Bij thuiskomst: motor start enkel met choke vol open, vliegt dan kort even in de toeren, zakt vervolgens terug naar stationair en bij gebruik gashandel valt hij uit. Motor loopt dan op cilinder 2 en 3. Overigens wel op alle cilinders vonk. Bobines omgewisseld, nog altijd alleen cilinder 2 en 3 die het doen, dus bobine en bougiekabels lijken mij ok. Bekabeling tussen CDI en bobines doorgemeten, pulsgever weerstand gemeten, alles ok. Toen CDI van een andere wel goed lopende motor geprobeerd, zelfde probleem, dus CDI is ook ok. Alles origineel terug gewisseld, bougies gewisseld van 1-2 en 3-4, nu ineens cilinder 1-2 koud en 3-4 die werken. Bougies uit voorzorg maar eens vernieuwd. Na vernieuwen bougies nog altijd cilinder 3-4 die werken en 1-2 blijven koud, totdat ik de motor toch in de toeren krijg door beetje met gashendel te spelen. Dan gaan 1-2 ook weer meedoen. Echter blijft het probleem bestaat dat motor beroerd loopt, veel te traag op gashendel reageert en zelfs uitvalt bij gasgeven als hij stationair staat te draaien. Vermoedelijk doet hij dit dus maar op 2 cilinders.

Getest met tankdop open, geen verschil.
Benzinekraantje gecontroleerd, gaat netjes open bij zuigen aan slangetje. Caburateur al open gehad, helemaal geen vervuiling te zien, sproeiers allemaal open. Luchtfilter gecontroleerd, ziet er prima uit. Toch lijkt het erop dat de mengselverhouding niet goed is.

Wat kan ik nog controleren/uitsluiten? Ik zou het zo niet meer weten. Is er iemand die me hiermee kan helpen? Alvast heel erg bedankt!
 
Mijn eerst ingeving is, vacuumlekkage achter carb 1 en 2, waardoor motor niet goed kan oppakken.
Heb je (of iemand die je kent) een carbtune of ander apparaat waarmee je de boel kunt synchroniseren?
 
F2 heeft geen brandstof pomp.
Probleem lijkt toch in de carbs te zitten. Alle slangetjes al gecontroleerd ?
Vlotters( hoogte) nog goed ?
Draai de aftapschroeven van de vlotterbakjes eens open om te controleren of er uit alle 4 evenveel peut komt.
Probeer eens met remmenreiniger oid te spuiten om een lek op te sporen.
Anders airbox open en wat in de kelkjes spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan