Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Over een weekje via Duitsland naar de Dolomieten. Eens kijken hoe die het daar doet.

*Ik denk dat ik het antwoord al weet* O-)
 
Gas reactie is even wennen ja, ben er zelf wel ver aan gewend nu.
waarom vond je het zadel niet goed ?

Net zelf nog wat km's erbij gezet, loopt prima die naakte soes :]

tja, het zadel van mijn moto morini is gewoon een heerlijke zetel waar je in ploft, terwijl het met de hand het zelfde aan voelt als dat van de gsxs1000. misschien ben ik gewoon wat verwend, maar voelt gewoon wat hard aan. zeker bij slecht asfalt :S

maar een zadel mag je nooit weerhouden van de aankoop van een motor vind ik. daar is altijd wel iets op te verzinnen
 
Laatst bewerkt:
tja, het zadel van mijn moto morini is gewoon een heerlijke zetel waar je in ploft, terwijl het met de hand het zelfde aan voelt als dat van de gsxs1000. misschien ben ik gewoon wat verwend, maar voelt gewoon wat hard aan. zeker bij slecht asfalt :S

maar een zadel mag je nooit weerhouden van de aankoop van een motor vind ik. daar is altijd wel iets op te verzinnen
daar zijn wel oplossingen voor te koop inderdaad, ik kom van verschillende supersports en vond het zadel van de S weer wat zacht, ben er wel aan gewend nu :)

@GSX-steR dan zijn de betere motor tripjes, have fun :]
 
Hey kerel

IVM rugklachten ben ik op zoek naar een vervanger van mijn K7 en ik kwam automatisch uit op de GSX-S en zo na het lezen van jullie ex gixxers rijders ben ik er denk ik wel uit Zat nog in twijfel voor de vergelijkbare BMW

Leuk om dan weer eens ontspannen lange ritten te kunnen maken
 
Hey kerel

IVM rugklachten ben ik op zoek naar een vervanger van mijn K7 en ik kwam automatisch uit op de GSX-S en zo na het lezen van jullie ex gixxers rijders ben ik er denk ik wel uit Zat nog in twijfel voor de vergelijkbare BMW

Leuk om dan weer eens ontspannen lange ritten te kunnen maken
mij bevalt het prima, de R reed ook super maar wilde wat anders.
Anders ergens een proefrit maken ? Het blok als basis ken je al uit de K7.
Hij is iets korter gegeared en mist het eindschot maar de rechte zit en het toch nog potente blok maken veel goed. Het geluid vind ik ook gaaf :)

Dan zien we je hier binnenkort wel zeker 8-)
 
Gaaf filmpje van de GSX-S.
Het is in het Frans dus ik begrijp er geen zak van maar ze knallen er lekker mee :}

 
Arrow uitlaatsysteem voor de GSX-S
losse dempers ook te koop 8-)

Arrow - Suzuki GSX-S 1000 2015

Ik zie nog geen prijzen staan maar het mooie is dat de race uitlaatbochten hetzelfde uitkomen als de uitlaat van de cat, losse demper gaat dus op het systeem maar past ook op de cat.
Dat wil zeggen dat ook de Yoshi dempers etc dus op de bochten passen ;)

Ze hebben het op een ander forum over een hold op uitlevering GSX-S motoren.
Of het voor NL ook zo is geen idee, mogelijk een terugroepactie die eraan komt ?
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben het op een nader forum over een hold op uitlevering GSX-S motoren.
Of het voor NL ook zo is geen idee, mogelijk een terugroepactie die eraan komt ?

Waar vond je dat? Mag hopen voor die waardeloze gas-aanname dan :P

Nog eens een stukje mee gereden, maar bovenstaand blijft voor mij vooralsnog een dealbreaker helaas :N
 
Hold op uitlevering zou gaan om een koelvloeistofslang die te dicht langs de uitlaat zou lopen.
We zullen het wel zien of er een offciele terugroepactie komt, niks schokkends in ieder geval :)
 
gaat inderdaad om de linker vloeistofslang.
Toen ik op de beurs was in Utrecht zat deze inderdaad te kort aan de uitlaatbochten 5 mm.
maar bij levering van mijn gsx-1000 s was dit al verholpen.
zit nu 25 mm van de bochten af ,en is ruim voldoende volgens mij.
Er zijn heel veel auto,s waar deze slangen direct over de aluminium kop lopen.
Toen mijn suz op de testbank heeft gestaan en alles echt rood/oranje kleurde aan de bochten
werd de rubber leiding nog niet warm.
(tenminste niet warmer als de koelvloeistof die er toen doorheen ging van 104 graden)
Dealer zei dat er wel een terugroep aktie op komt over ongeveer 14 dagen.
we krijgen bericht van Suzuki Nederland.
Dus absoluut niets om druk over te maken.
toch wel,draai dan klem los en verdraai iets en de hoek is anders dus verder er vanaf.
 
gaat inderdaad om de linker vloeistofslang.
Toen ik op de beurs was in Utrecht zat deze inderdaad te kort aan de uitlaatbochten 5 mm.
maar bij levering van mijn gsx-1000 s was dit al verholpen.
zit nu 25 mm van de bochten af ,en is ruim voldoende volgens mij.
Er zijn heel veel auto,s waar deze slangen direct over de aluminium kop lopen.
Toen mijn suz op de testbank heeft gestaan en alles echt rood/oranje kleurde aan de bochten
werd de rubber leiding nog niet warm.
(tenminste niet warmer als de koelvloeistof die er toen doorheen ging van 104 graden)
Dealer zei dat er wel een terugroep aktie op komt over ongeveer 14 dagen.
we krijgen bericht van Suzuki Nederland.
Dus absoluut niets om druk over te maken.
toch wel,draai dan klem los en verdraai iets en de hoek is anders dus verder er vanaf.
ik maak me ook niet druk, als je een nieuw model koopt is dat wel eens, met de 1000K7 toen ook 2 terug roepacties gehad, kan er elke keer netjes op wachten dus geen probleem voor mij verder.

Verder maar rustig hier, iedereen aan het rijden hele dagen ? ;)
 
Als ik op rdw.nl mijn kenteken intik dan zie ik dat er een terugroepactie open staat.

Nog geen post van Suzuki gezien.
 
Referentiecode producent 99-QF
Meldende producent/distributeur B.V. Nimag
Referentiecode RDW MGP150218
Publicatiedatum RDW 15-07-2015

Merk/Type SUZUKI GSX-S1000


Categorie defect Motorrijtuigen - motor inclusief brandstof-, smeer- en koelsysteem
Omschrijving defect De radiateurslang kan tegen de uitlaat aan komen. Daarbij kan de slang beschadigen en lek raken.

Materiële gevolgen Er kan koelvloeistof op de grond lekken. Dit kan leiden tot milieuschade en slipgevaar.

Mogelijk gevaar - Het belasten van het milieu
- Een (verkeers)ongeval met letselschade


Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug. Maatregelen worden genomen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de radiateurslang controleren en indien nodig vervangen. De slang wordt ook aangepast.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief


Meer informatie op internet Niet bekend
Meer informatie via telefoonnummer 0800-4789854

Opmerkingen RDW Geen
 
precies ja, in Engeland zijn er al voor terug geweest.

Zal zo'n vaart wel niet lopen anders hadden ze al lang een brief gestuurd lijkt me, of is de importeur in NL zo makkelijk ?
 
Nog steeds in afwachting van mijn bestelde radiator guard en adapters.

Mensen hier nog updates, de aftermarket wereld moet nog wat op gang komen geloof ik.
de Arrow uitlaten zijn wel gaaf.
 
Als ik op rdw.nl mijn kenteken intik dan zie ik dat er een terugroepactie open staat.

Nog geen post van Suzuki gezien.

Weer terug van de Dolomieten, Tirol en het zwarte woud. De terugroepactie ligt in de bus.

Ik heb geen haast. Zal allemaal wel meevallen. Op de GSX-R 1000 liggen de slangen op dezelfde afstand volgens mij.
 
Weer terug van de Dolomieten, Tirol en het zwarte woud. De terugroepactie ligt in de bus.

Ik heb geen haast. Zal allemaal wel meevallen. Op de GSX-R 1000 liggen de slangen op dezelfde afstand volgens mij.
heb hem ook ontvangen vandaag, heb gekeken en de slang ligt er best een paar cm vanaf dus hier ook geen haast, :)
 
Net even bij de dealer geweest, andere eigenaar hier uit de buurt was er ook al geweest.
De Suzuki's worden nu aangemeld en spullen worden besteld, binnenkort hoor ik wanneer ik langs kan komen.

Had inderdaad niet zo'n haast.

Zit trouwens nog steeds te wachten op de radiator guard en de adapters voor de voorste knipperlichten :/ B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan