SRAD 600 '97 benzinepomp?

matth3w

Die hard MF'er
12 jun 2006
269
10
Dokkum
Als ik de motor op contact zet, gaan netjes alle lampjes aan zoals het hoort.
Echter, ik hoor de benzinepomp niet meer, wat ik normaliter altijd wel hoorde.

Deze is werkend in het hok gezet en nu dus niks meer.

Iemand een idee?

Toch maar even wat stroom lopen meten.. overal stroom, maar geen werkende pomp...
Ik ben bang dat ie overleden is :( Als iemand nog handige tips?
 
Laatst bewerkt:
Dan haal je de pomp er af zet je er 12 v op ,heel kort want zonder benzine er in word die te heet en is die zo stuk.
Doet die niks vervangen.

voor de rest is er niet veel wat het kan zijn je zegt dat die stroom krijgt dus

duur geintje idd
 
Laatst bewerkt:
Ik weet uit mijn hoofd t soort pomp niet, soms zijn die te reviseren.

Anders is wellicht een andere pomp te plaatsen, voor €175 heb je best wat marge en keuze, lijkt me.
 
Kheb hier t zelfde met een fzr, er zit nog ergens een relaistje tussen die de pomp bij op contact zetten laat aanlopen, kijk eens of dat de boosdoener niet is. (bij mij iig).
 
Het is idd een carb versie.
De vacuümpomp zorgt toch niet voor dat geluid? Het is toch de pomp die stroom krijgt en dat doet? (Sorry voor het gebrek aan technische termen.. Ik ben een doehetzelfmonteur..)
En wanneer de motor draait, dan pas wordt de vacuümpomp geactiveerd toch?
 
Duidelijk.
Ik had ook al wat getikt op de pomp met een hamer en even direct op de accu gehad, maar nog geen resultaat.

Ik ga hem proberen uitelkaar te halen en van binnen te reinigen (als dat het probleem is..)
Je moet eerste kijken of je pomp wel of niet werkt.
Dan moet je kijken waarom de pomp niet werkt, als dat het geval is.
En zo ga je verder.

Soms hoeven alleen de puntjes vervangen te worden:
fps900.JPG
 
Pomp op een Srad gaat pas lopen als killswitch uit is en het contact aan.
Deze al gecheckt?

Heb je het voltage gecheckt op je Pomp relais? Deze zit onder je zadel naast het subframe.
Deze moet je horen klikken.
Anders 12v zetten op de Geel/Rode draad. Dan zou de pomp moeten gaan lopen.

Mocht dat allemaal in orde zijn en je hebt inderdaad 12v bij de pomp connector (die 4 polige stekker onder de tank), dán is de pomp overleden.
Op die 4polige stekker zou op de Geel/Rode draad 12volt moeten staan :). Zwart witte draad is massa, en de overige 2 is voor de brandstof meter.

Groeten,
Bart
 
Het is idd een carb versie.
De vacuümpomp zorgt toch niet voor dat geluid? Het is toch de pomp die stroom krijgt en dat doet? (Sorry voor het gebrek aan technische termen.. Ik ben een doehetzelfmonteur..)
En wanneer de motor draait, dan pas wordt de vacuümpomp geactiveerd toch?

Mijn geheugen zegt dat er nooit een pomp is geweest bij mijn srad, maar dat deze gewoon de benzine aanzoog bij het starten, waardoor het vacuuum ontstond die de benzine de carbs inzoog.

Maargoed, dat is inmiddels 3 jaar terug, maar vind bovenstaande reacties vreemd in de oren klinkend.
 
Mijn geheugen zegt dat er nooit een pomp is geweest bij mijn srad, maar dat deze gewoon de benzine aanzoog bij het starten, waardoor het vacuuum ontstond die de benzine de carbs inzoog.

Maargoed, dat is inmiddels 3 jaar terug, maar vind bovenstaande reacties vreemd in de oren klinkend.

Een Srad 97-2000 heeft een brandstofpomp (elektrisch.. :') ).
Er zit echter een brandstofKRAAN tussen welke op vacuum werkt. Deze heeft als enig nut dat zodra de pomp niet loopt, en er geen vacuum is, de tank niet leeg loopt.
 
Da's toch geen (electrisch) aangedreven pomp?
Die kabeltjes die je eruit ziet lopen, geven alleen maar aan dat je peut bijna op is.


Suzuki GSXR600 1998 (W) (E02 E04 E18 E22 E24 E25 E34 E39) FUEL COCK - buy original FUEL COCK spares online

Op het schema zie je de 4 polige stekker bij Fuel pump staan.

1 is 12v van de motor.(Y/R)
1is de massa (Bl/white)
eentje is A en dat is de weerstand die het brandstof lampje doet branden.
de laatste is B en die doet het lampje knipperen.
 
Snuggertjes gegeten Motorhopper? Ik probeer TS alleen maar te helpen. Grapjas.

Maar ik zal verder geen nutteloze posts meer neerzetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan