Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

@bassjunky: mooooooie Dagrijverlichting.

Heb zelf onlangs een Powerbronze smoke achterlicht gekocht op MP (met geïntegreerde knipperlichten). Staat en werkt top.
 
Sinds 30 juni ook de trotse eigenaar van een zwarte merel. 2004 met slechts 23600 op de klok.

Ondertussen al een aantal dagen gebruikt voor woon-werkverkeer (200km per dag). Erg fijne fiets, vandaag alleen gemerkt dat de regenbescherming wat minder is dan de toerbuffel met badkuip voorop waarmee ik deze kilometers eerst maakte.
Tijd voor betere waterdichte kleding?
 
Enige maar is wellicht de koppeling; het aangrijpend zit helemaal aan het einde van de slag van de hendel. Of te wel bij inknijpen direct vrij (prima) maar bij loslaten pas helemaal aan het einde opkomen. Ergens in het midden zou ik fijner vinden.
Zijn er hier meer die deze ervaring hebben?
Met het wieltje aan de hendel is alleen de reikwijdte te verstellen maar niet het aangrijppunt. Mooie van hydraulisch -> speling altijd gecorrigeerd
Nadeel -> aangrijppunt niet te verstellen....,

Verder fijne fiets dus. Nu alleen nog een beurt uitvoeren. Origineel lucht- en oliefilter heb ik liggen. Bougies (€34 per stuk :-( ....) moet ik nog ophalen. Even tijd voor maken aangezien het ook klepperend controleren is etc.
 
Laatst bewerkt:
@bassjunky: mooooooie Dagrijverlichting.

Danku :)

Enige maar is wellicht de koppeling; het aangrijpend zit helemaal aan het einde van de slag van de hendel. Of te wel bij inknijpen direct vrij (prima) maar bij loslaten pas helemaal aan het einde opkomen. Ergens in het midden zou ik fijner vinden.
Zijn er hier meer die deze ervaring hebben?

:Y
 
Wat zijn jullie ervaringen met de dubble bubble puig?
Ik heb een hoge ruit van givi ( zat er bij mij al op )
I.c.m mijn sbk stuur is het nog niet ideaal ( ben 1m90 )
Ik zag er laatst een rijden met een soort spoiler op de ruit zelf gemonteerd misschien
dat dat wel werkt ?
 
Laatst bewerkt:
Enige maar is wellicht de koppeling; het aangrijpend zit helemaal aan het einde van de slag van de hendel. Of te wel bij inknijpen direct vrij (prima) maar bij loslaten pas helemaal aan het einde opkomen. Ergens in het midden zou ik fijner vinden.
Zijn er hier meer die deze ervaring hebben?
Met het wieltje aan de hendel is alleen de reikwijdte te verstellen maar niet het aangrijppunt. Mooie van hydraulisch -> speling altijd gecorrigeerd
Nadeel -> aangrijppunt niet te verstellen....,

Lees even vanaf hier Riv69: MisterTwo in "Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic De..."

Kwestie van gewenning, over twee weken weet je niet beter.
 
Er zit nu al een langer ruitje op met opstaande rand. Geeft me net iets te veel lawaai aan mijn hoofd. Heb het originele ruitje er bij. Wellicht eerst die nog eens proberen.
Vind het vooraanzicht van de donkere puig er wel aardig uitzien. Zijaanzicht lijkt ie wat lang....
 
het standaard ruitje is aan de lage kant, dan krijgt je helm geen turbulentie maar heb je dus ook veel winddruk op de borst.
bij 1m90 of langer zou ik voor een echte hoge flip up of andere soort toerruit gaan.

2013-zero-gravity-2013-kawasaki-ninja-650-windscreen.jpg


sinds mijn scooter wou ik het liefst een verstelbare hebben als ik er nog eens 1 voor de motor koop.
 
Laatst bewerkt:
@riv69 gefeliciteerd met je aankoop en van harte welkom hier.

Ik heb zelf een Puig double bubble. Staat mooi en met mijn 1.80 meter zit ik goed beschermd. Heb op mijn vorige motoren wel flip ups geprobeerd maar dat was elke keer turbulentie troef. Zo'n losse flip up die je boven aan de voorzijde van je ruit schroeft schijnt wel erg goed te werken, maar ziet er m.i. niet uit. Dan is een double bubble voor mij in elk geval het beste compromis.
 
Sinds 30 juni ook de trotse eigenaar van een zwarte merel. 2004 met slechts 23600 op de klok.

Ondertussen al een aantal dagen gebruikt voor woon-werkverkeer (200km per dag). Erg fijne fiets, vandaag alleen gemerkt dat de regenbescherming wat minder is dan de toerbuffel met badkuip voorop waarmee ik deze kilometers eerst maakte.
Tijd voor betere waterdichte kleding?
Geen last van maar ben dan ook niet echt groot met mijn 1,73 _O- _O- _O-
 
Enige maar is wellicht de koppeling; het aangrijpend zit helemaal aan het einde van de slag van de hendel. Of te wel bij inknijpen direct vrij (prima) maar bij loslaten pas helemaal aan het einde opkomen. Ergens in het midden zou ik fijner vinden.
Zijn er hier meer die deze ervaring hebben?
Met het wieltje aan de hendel is alleen de reikwijdte te verstellen maar niet het aangrijppunt. Mooie van hydraulisch -> speling altijd gecorrigeerd
Nadeel -> aangrijppunt niet te verstellen....,

Verder fijne fiets dus. Nu alleen nog een beurt uitvoeren. Origineel lucht- en oliefilter heb ik liggen. Bougies (€34 per stuk :-( ....) moet ik nog ophalen. Even tijd voor maken aangezien het ook klepperend controleren is etc.
Is geen probleem, vrij simpel op te lossen.
Vervang de hydraulische vloeistof maar eens, en je zal zien dat het aangrijppunt verlegt.
En die bougies kunnen echt goedkoper (voor dezelfde bougies). IMR9C-9H
 
wel erg stil hier

ZIJN ALLE BLACKBIRD RIJDERS OP VAKANTIE ?????????????????? *O* :? *O*
of word er niet meer gereden . :] :]


Ik heb nou een paar keer de bird van MBM gepikt.

En begin hem steeds leuker te vinden. :P

Ik vond het eerst wel "heel veel motor" voor mijn postuur.... maar eigenlijk rijdt het heerlijk soepel.

Hij gaat m vaker kwijt zijn. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om een Blackbird aan te schaffen.
Zijn er nog specifieke dingen waar je bij een Blackbird op moet letten?
 
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om een Blackbird aan te schaffen.
Zijn er nog specifieke dingen waar je bij een Blackbird op moet letten?
nokkenas ketting spanner (naks)
Spanningsregelaar

Maar dit zijn dingen die voor de hele honda cbr lijn geld.

O ja en hij lust wel wat :+
Benzine dan.
Olie verbruik is echt niks.
heb er sinds de laatste wissel al weer iets van 10.000 km op zitten en heb het nog nooit hoeven bij vullen *D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nou een paar keer de bird van MBM gepikt.

En begin hem steeds leuker te vinden. :P

Ik vond het eerst wel "heel veel motor" voor mijn postuur.... maar eigenlijk rijdt het heerlijk soepel.

Hij gaat m vaker kwijt zijn. O-)
Zal die blij mee zijn :+

zit je in ieder geval uit de wind bij heel veel motor :+
 
Laatst bewerkt:
Foto? En waar hebben we het over als je los gaat op de duitse snelweg?

Heb ruzie met Flickr op de ipad, kan geen linkjes kopieren. Zal later nog eens proberen via de laptop als ik mijn Flickr wachtwoord weer weet.

Het was 287 op de teller. Volgens flitsmeister heb ik 261 gps kilometers gereden. Had mijn tanktas erop en kon mijn hoofd niet goed kwijt achter het ruitje. Je kop wordt er bijna afgerukt als je dan boven de ruit hangt. :o

Maar wel mooi hoor, heb alleen maar meer waardering voor mijn single shade of grey gekregen. Machtig!
 
Zal die blij mee zijn :+

zit je in ieder geval uit de wind bij heel veel motor :+

Ja hoor, vind t wel stoer 8-)




En ze rijdt er eigenlijk heel erg goed op, vanaf de eerste keer al. Dus ben er nog trots op ook *D


Alleen is er nog 1 puntje waar we nog aan moeten werken: ik stelde laatst voor om een van de andere motoren eruit te doen om plaats te maken voor tweede BlackBird.
Als het aan mij ligt neemt ze m dus vaker mee... O-)






full
 
Laatst bewerkt:
Is geen probleem, vrij simpel op te lossen.
Vervang de hydraulische vloeistof maar eens, en je zal zien dat het aangrijppunt verlegt.
En die bougies kunnen echt goedkoper (voor dezelfde bougies). IMR9C-9H


Vloeistof al ververst, sindsdien 1x mee gereden. Kon niet echt zeggen dat er verschil was...
Bougies vandaag opgehaald €140 bij motorport. Te makkelijk geweest met bestellen bij hen; ben er ondertussen ook wel achter dat het goedkoper kan. Heb nu voorlopig geen nieuwe meer nodig.
Vind de interval trouwens belachelijk klein. Zit zelf in de auto's en daar is de standtijd 90.000-120.000. Ik snap wel dat een motorfiets het dubbele toerental draait maar dan nog.

Maar goed nu moeten ze er nog in en de rest van de beurt uitvoeren. Koppeling even snel tussen door ververst.

Wat betreft het ruitje. Zal eerst het originele eens proberen. Op zich €88 voor een puig ook nog best te doen.

Thanks voor jullie input
 
Terug
Bovenaan Onderaan