Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Leuk om te zien. Hij is sinds 2010 in het bezit van een ander. Wat ik me afvraag is waarom er zoveel verschil zit in kw's. Mijne staat 118 op en die van de politie 112. Hoe kan dat?
Zij reden met een 1999 injectiemodel op vol vermogen, en dat is dus 112kW.
Ik heb nog nooit een BB gezien met 118kW op de papieren. Eigenlijk alleen maar 112kW of lager (modellen met katalysator). Is de jouwe een importmodel?
 
Zij reden met een 1999 injectiemodel op vol vermogen, en dat is dus 112kW. Ik heb nog nooit een BB gezien met 118kW op de papieren. Eigenlijk alleen maar 112kW of lager (modellen met katalysator). Is de jouwe een importmodel?
De mijne van 2007, weliswaar uit Duitsland gehaald, staat ook met niet meer dan 112 KW op het kenteken.
 
Vreemd dan ik heb ook een sticker onder het zadel waar 118kw op staat. Weet niet of het import is waar staat dat?
full
 
Mijn 1999-er liep 323 op de teller. Ik had er toen geen navigatie op om de werkelijke snelheid te kunnen checken, maar ik denk iets van 295km/u in het echt.

in de performance bikes hadden ze destijds 180 krukas pk nodig bij de V&M blackbird om (na veel moeite) 320 km/hr te kunnen rijden.
nu was de lengte van de testbaan de beperkende factor, weet niet hoeveel minuten jij volgas gereden hebt ;)

maar met mijn huidige postuur en kleding is er haast geen motor waar ik comfortabel mee boven de 250 kan rijden , dat ik nog lekker kan ademhalen enzo :P
 
Vreemd dan ik heb ook een sticker onder het zadel waar 118kw op staat. Weet niet of het import is waar staat dat? [afbeelding]
118 KW komt ongeveer overeen met de eerder genoemde 162 PK. (omrekenfactor is 0,736) Of het import is? Volgens jouw aangeleverde gegevens ja, staat allemaal op het kenteken, ook het vermogen.
 
in de performance bikes hadden ze destijds 180 krukas pk nodig bij de V&M blackbird om (na veel moeite) 320 km/hr te kunnen rijden.
nu was de lengte van de testbaan de beperkende factor, weet niet hoeveel minuten jij volgas gereden hebt ;)

maar met mijn huidige postuur en kleding is er haast geen motor waar ik comfortabel mee boven de 250 kan rijden , dat ik nog lekker kan ademhalen enzo :P
Ik weet ook niet meer hoe lang, maar het lijkt een eeuwigheid. Ik moet wel toegeven dat het in zuid-Duitsland was in heuvelachtig gebied. Het zal dus wel iets naar beneden gelopen hebben.....
 
Ik ben wel benieuwd hoe ze een 118 kw naar een 72 kw krijgen , dan weet ik ook hoe ik hem moet terug zetten :-)

Volgens de vorige eigenaar staat hij wel op full power maar ja , heb op de 100 km dat ik er nog tot nu mee gereden heb geen idee van of het wel degelijk zo is ....
 
In Belgie zijn ze zo geleverd geweest , full of 72 kw

Yep , tegenvallen zou dat wel , en moet nog een zijspan aankomen , dat wordt het helemaal niets lol

PS , in Frankrijk staan ze allemaal op 72 kw ...naar het schijnt zou je het voelen eens aan 8000 t/m dat ze geknepen zijn , en zelf geknepen lopen ze 250km/u
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook niet meer hoe lang, maar het lijkt een eeuwigheid. Ik moet wel toegeven dat het in zuid-Duitsland was in heuvelachtig gebied. Het zal dus wel iets naar beneden gelopen hebben.....

Frank , we worden allebei oud , das maar goed ook , anders benne ge dood ofwa ;)

ik vind tegenwoordig de 27 pk van mijn sh300 al genoeg :P
Vind het wel knap dat zo een s1000rr met een ander tandwiel en de spiegels er af al snel 320 loopt.
niet dat ik er op pas, maar vind het wel mooi :P
 
Ik ben wel benieuwd hoe ze een 118 kw naar een 72 kw krijgen , dan weet ik ook hoe ik hem moet terug zetten :-)

Volgens de vorige eigenaar staat hij wel op full power maar ja , heb op de 100 km dat ik er nog tot nu mee gereden heb geen idee van of het wel degelijk zo is ....
Dat is per model verschillend.
De carb-modellen hadden een aangepaste sproeierbezetting en een ring in het inlaatkanaal.
De eerste injectiemodellen alleen aan andere ECU.
De latere injectiemodellen (dig. dashboard en katalysator) hadden een andere ECU en ook een begrensd inlaatkanaal. Mijn gele Spaanse BB was eerst ook een 100pk versie uit België.
 
Heej jongens hier een klein probleempje van mij. Ik was vandaag met de BB naar het werk en het had natuurlijk iets gevroren maar wat mij zorgen baart is dat ik elke bocht of afslag hoe rustig en beheerst ik ook rij de achterkant voel glijden. Nou heb ik er Dunlop sportmax ofzoiets op met voldoende profiel. Nou weet ik dat het vermogen ook van invloed is maar ik ben zeer voorzichtig met kou en glibberweer. Heeft iemand ervaring met deze band of iets vergelijkbaars?
 
Terug
Bovenaan Onderaan