Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Heej jongens hier een klein probleempje van mij. Ik was vandaag met de BB naar het werk en het had natuurlijk iets gevroren maar wat mij zorgen baart is dat ik elke bocht of afslag hoe rustig en beheerst ik ook rij de achterkant voel glijden. Nou heb ik er Dunlop sportmax ofzoiets op met voldoende profiel. Nou weet ik dat het vermogen ook van invloed is maar ik ben zeer voorzichtig met kou en glibberweer. Heeft iemand ervaring met deze band of iets vergelijkbaars?
Net als bijna alle Bridgestones Battlax heten, zie je bij Dunlop dat ze bijna allemaal Sportmax heten. Het gaat om het deel van de naam dat daarna komt dat het onderscheid maakt.
is het bijvoorbeeld een (oude) Qualifier dan kan jouw gevoel heel aardig kloppen. Die is gewoon vrij slecht als hij koud is, maar wat wil je ook. De consument kan nu al een setje aanschaffen voor onder de 200 Euro.....
 
Laatst bewerkt:
Dunlop sportmax sportsmarts staat er op. wat een dubbele naam of niet je kunt het amper uitspreken in 1 adem
De Sportsmart is een echte sportband met een lange levensduur (voor een sportband). Een sportband functioneerd alleen als je hem op temperatuur hebt, ofwel je moet harder rijden..... :+
Alternatief: bandenspanning 0,2 tot 0,4 Bar laten zakken.
 
Frank wat zijn de ervaringen met Nankang bandjes met kou? Ik las dat jij ervaring hebt met dit merk.
Voor de belachelijk lage prijs is de NanKang Roadiac een prima sport/toer-band. Ik verkoop ze veel aan rijscholen.
Voor de Blackbird ook goed te gebruiken bij behoorlijk weer. Een vergelijkingstest in Das Motorrad gaf aan dat ze goed vergelijkbaar zijn met de vorige generatie S/T-banden bij normale omstandigheden.
In kou en regen zijn ze vergelijkbaar met nog 1 generatie ouder.
 
Is het nou echt zo'n drempel om Frank even te bellen? Dat geeft geen enkele aankoopverplichting en het is geen 0900 nummer.

Af en toe hoop ik op een leuk bericht over de Blackbird, maar 9 van de 10 keer is het iemand die superblackbird om koopadvies vraagt, zes posts lang. Prima, maar daar heeft 'ie een website met e-mail voor. EN een telefoon.

[/RANT]
 
Misschien heb jij iets toe te voegen of beschik je niet over iets van verstand, als je dom wilt lullen moet je ergens anders zijn.
Ik vraag algemeen of iemand iets van banden weet waar je ook met lage temperaturen mee kunt sturen. Toevallig is Frank de enige die erop reageert, zou jij ook kunnen doen meneertje 2
 
Misschien heb jij iets toe te voegen of beschik je niet over iets van verstand, als je dom wilt lullen moet je ergens anders zijn.
Ik vraag algemeen of iemand iets van banden weet waar je ook met lage temperaturen mee kunt sturen. Toevallig is Frank de enige die erop reageert, zou jij ook kunnen doen meneertje 2
Nou nou.
Dit is ook weer niet nodig.
En ik snap zijn reactie ook wel.

Doe weer lief nu en niet meer zo bot :j




;)
 
Als ik m'n hart mag luchten dan mag Danny het ook hoor :) En hoop van harte dat hij een goede band vindt want die glijpartijen klinken niet echt veilig. En een kapotte Blackbird (en lichaam) gun je niemand, ook telefoonschuwe forumgebruikers niet ;)
 
Precies en daar komt bij dat ik geen westers versta en Frank vast geen twents verstaat :)

Hij verstaat het wel zal je verbazen :9

Nee, maar ik kan altijd een beetje slecht tegen kansloze opmerkingen als in die eerste 2 regels dat is gewoon een dingetje van mij.
Solly :$


Danny hij verstaat je wel.
Andersom komt het wel :+
Maar goed dat we niet in Belgie wonen. Versta geen woord Frans :+ _O-
 
Misschien heb jij iets toe te voegen of beschik je niet over iets van verstand, als je dom wilt lullen moet je ergens anders zijn.
Ik vraag algemeen of iemand iets van banden weet waar je ook met lage temperaturen mee kunt sturen. Toevallig is Frank de enige die erop reageert, zou jij ook kunnen doen meneertje 2
Loat oe nich op'n kop zit'n Danny en biet mar goed van oe of! Of vrij vertaald naar het Nederlands: Prima gereageerd Danny op deze 'oncollegiale' opmerking.
Tegen "meneer 2" zou ik willen zeggen: Wie zich niet ergert maar verwondert die wordt geen tachtig maar honderd. Niet alle onderwerpen zijn altijd voor iedereen even interessant. In dat geval schenk je daar verder gewoon geen aandacht aan en lever je zelf eventueel een wezenlijke bijdrage.
Trouwens dat met die glibberende banden sprak mij wel aan omdat ik daar zelf, op natte straatstenen net buiten het centrum van Den Haag ook een keer een vervelende ervaring mee had.
 
Bedankt en btw als ik zelf de plaatselijke bandenboer bel krijg ik commerciële tips en daarom ben ik lid van dit forum. Als ik van tevoren moet nadenken of het iets bijdraagt voor iedereen doe ik het nooit goed. Zoals Fc Twente zegt :aanpassen of oprotten.
 
Haha het verwondert me inderdaad dat 9 van de 10 opmerkingen er één is in de trant van 'heeft iemand nog onderdeel XXX liggen', wat niemand ooit heeft liggen behalve natuurlijk Frank. Ik vraag ook niet of mensen zich aanpassen, ik verwonderde me waarom mensen niet gewoon de telefoon pakken. En ik uitte mijn teleurstelling over de inhoud van de berichten. Dat mag toch?

En 100 worden, dat wil toch niemand? :+

PS Mister Two is de Amerikaanse koosnaam voor de Toyota MR2.
 
Dat verklaart een bult van mr2. Als je thuis maar niet de 2e man bent ;) Vraag me af of jou opmerking dan wel iets toevoegt want je krijgt er dit soort irritaties van. Misschien had je je dat kunnen bedenken van tevoren. Ik zal aan je denken voordat ik iets op het forum pleur
 
Laatst bewerkt:
Het is verder ook nergens aan te merken dat de blaadjes weer aan het vallen zijn :P

in het laatste nr van Performance bikes gaat de laatste blz over de Blackbird.
men raad aan de gelinkte remmen te verwijderen, de schokdemper te vervangen en of een spacer op de schokdemper te doen zodat hij meer op zijn neus komt te staan.
alleen de remmen heb ik niet gedaan, geen last van ook, de rest is idd de moeite waard.

wat betreft een band die niet fijn aanvoelt, controleer als eerste even de dotcode, nou als 2e dan maar de bandendruk was al gecheckt las ik ;)

dotcodeband.jpg


alles van voor 08 mag wel vervangen worden ivm ouderdom/uitdroging.

en weet iemand het verschil , afgezien van de prijs ;) , van de 2 types nankang die er te vinden zijn in de maat 180/55-17 ?
 
Misschien heb jij iets toe te voegen of beschik je niet over iets van verstand, als je dom wilt lullen moet je ergens anders zijn.
Ik vraag algemeen of iemand iets van banden weet waar je ook met lage temperaturen mee kunt sturen. Toevallig is Frank de enige die erop reageert, zou jij ook kunnen doen meneertje 2

Toch kan t best iets minder fanatiek hoor, zoals je nu met gestrekt been vooruit reageert. Je kan je mening vast ook geven zonder frontale aanval.

Juist Mister2 krijgt hier mijn respect voor de manier waarop hij op dit soort reacties reageert !





Vraag me af of jou opmerking dan wel iets toevoegt want je krijgt er dit soort irritaties van. Misschien had je je dat kunt bedenken van tevoren.

Deze reactie graag ook op je eigen reply's gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor banden zou ik het best kunnen gebruiken met deze temperaturen? Ik heb nog een Roadiac in de skuur liggen.
Ik zal niet ingaan op de voorgaande heisa, behalve dan te zeggen dat we allemaal BB-rijders zijn, en allemaal andere mensen. Neem het niet zo zwaar.....

M.b.t. tot rijden in de regen:
Op dit moment zijn er 3 echt goede regenbanden.
1. Metzeler Roadtec 01
Prima regenband, goed in het droog, redelijke levensduur
2. Dunlop Roadsmart III
Iets minder in de regen (maar nog steeds 2e plek), beter in het droog, gaat ongelofelijk lang mee.
3. Michelin Pilot Road 4
Voorheen de beste in de regen, nu nummer 3. In het droog erg bewegelijk (moet je van houden), redelijke levensduur.
 
Toch kan t best iets minder fanatiek hoor, zoals je nu met gestrekt been vooruit reageert. Je kan je mening vast ook geven zonder frontale aanval.

Juist Mister2 krijgt hier mijn respect voor de manier waarop hij op dit soort reacties reageert !Deze reactie graag ook op je eigen reply's gebruiken.

Kun je ook zeggen waarom mr2 dat respect verdient en suggereer je dat mijn posts niet iets toevoegen? Staat er ergens in de regels iets over wat je niet mag posten dat niks toevoegt?
Ik hoef absoluut geen respect voor mijn standpunt maar waarom zou je als moderator een partij gaan kiezen?
Tot slot besef ik dat ik wat fel was en daarvoor excuses, maar als iemand iets niet interessant vind moet je het skippen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan