Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Ik ben ook geen fan van het blauwe ruitje, maar dat is inderdaad te vervangen, hoewel ik tot nu toe altijd afgebladderde lak zie rond de schroefgaten bij Blackbirds met een aftermarket ruitje.
Volgens de RDW is hij wel afkomstig van de eerste eigenaar en origineel in NL geleverd. Waarschijnlijk ingeruild door een klant. De km-stand van 53.000km hoeft geen probleem te zijn, maar als je aan nieuwe banden en kettingset toe bent dan ben je nog even niet klaar met spenderen. En ook interessant om te weten of de 48.000km beurt is uitgevoerd (uitgebreide en relatief dure beurt met klepspeling controleren en bougies vervangen). Maar gezien de prijs lijkt hij me wel de moeite waard om te bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eindelijk een goeie plek gevonden voor de osco. *O*

Aan de achter brug bij van die slang klemmetjes.
Zit het mooi stevig en binnen handbereik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tientallen Osco's op de BB gemonteerd. Eigenlijk altijd bij het linkerbeen aan het boutje dat de kuipflap aan het chassis bevestigd.
Even knie naar buiten, en je kan er bij tijdens het rijden.
Daar zit het uit het zicht (als je op de motor zit), kan je er goed bij, en heb je er geen last van.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn er ook die osco/scottoiler onder het zadel monteren.
attachment.php

images
 
Ik heb tientallen Osco's op de BB gemonteerd. Eigenlijk altijd bij het linkerbeen aan het boutje dat de kuipflap aan het chassis bevestigd.
Even knie naar buiten, en je kan er bij tijdens het rijden.
Daar zit het uit het zicht (als je op de motor zit), kan je er goed bij, en heb je er geen last van.
heb hem aan de rechter kan en dan aan van die alu kabel klemmetjes lijkt het wel.
Kan er prima bij tijdens het rijden. :)
Zal een keer een foto maken. :)
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ja MP heeft de motoradvertenties ingedeeld op rijbewijscategorie, je kan dus bij het maken van de advertentie niet meer het vermogen intypen alleen de categorie selecteren. Beetje jammer...
 
Geen zorgen, in dit topic komen volgens mij niet zoveel kopers. Meestal melden ze zich pas na de koop.
Ik kijk al meer dan een jaar vrijwel elke dag naar de nieuwe advertenties. Prijzen variëren inderdaad sterk, maar liggen bij motorzaken natuurlijk meestal hoger. De laatste twee maanden lijken de prijzen wel iets omhoog te gaan, maar dat kon ook niet anders want er gingen er steeds meer weg voor een appel en een ei (d.w.z. minder dan 2.500 euro). Motoren jonger dan 2002 zijn echter schaars op de markt en vaak ook aardig aan de prijs. Daar zijn er uiteindelijk ook veel minder van in NL.
Hier nog een paar dealer fietsen met digi dash:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Jij ook al.... ;) *D
 
Ok laten we dit misverstand dan voor eens en altijd recht zetten.

Elke oorspronkelijk in Nederland geleverde Blackbird is een 164 pk versie. In het begin gaf Honda het vermogen op in DIN pk, daarvan krijg je er dus 164, ofwel 121 kW. Vanaf 2000 ging Honda het vermogen ook opgeven in '95/1/EC' pk's en dat zijn er naar verhouding minder (zoals het verschil tussen het Amerikaanse HP en Britse BHP). Nu dus nog maar 152 pk voor je geld, ofwel 112 kW.
Vanaf 2001 noemt Honda alleen nog maar 112 kW en krijg je helemaal geen pk's meer. Het digitale dashboard kwam dus in 2001 tegelijk met de algemene Europese versie inclusief 3-weg katalysator en O2-sensor. Ook is het kuipruitje iets hoger en hebben de knipperlichtglazen in de spiegels nieuwe meervoudige reflectoren. Voor de volledigheid zal ik ook vermelden dat er nu nieuwe smalle iridium bougies (0,4mm punt) in zitten en een 'natte' i.p.v. 'droge' batterij. Al deze info komt uit de Honda documentatie voor 2001.

Hier een stukje spec sheet van het jaar 2000, de G-type is Duitsland met kat. Vanaf 2001 kregen dus alle Europese Blackbirds een kat, maar nam het vermogen van de versie met kat toe tot het vermogen van de voormalige versie zonder kat, d.w.z. 152 E-pk = 164 DIN-pk!

Specifications CBR1100XX Super Blackbird (ED & G types)
Engine Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC inline-4
Bore ´ Stroke 79 ´ 58mm
Displacement 1,137cm3
Compression Ratio 11 : 1
Carburation Electronic fuel injection
Max. Power Output 152PS/9,500rpm (95/1/EC) (112kW/9,500min-1)
164PS/9,500rpm (DIN) (121kW/9,500min-1)
G-type 150PS/9,500rpm (95/1/EC) (110kW/9,500min-1)
160PS/9,500rpm (DIN) (118kW/9,500min-1)
Max. Torque 12.1kg-m/7,250rpm (95/1/EC) (119Nm/7,250min-1)
12.7kg-m/7,250rpm (DIN) (124Nm/7,250min-1)
G-type 11.9kg-m/7,500rpm (95/1/EC) (117Nm/7,500min-1)
12.5kg-m/7,500rpm (DIN) (122Nm/7,500min-1)

Duitse motoren herken je (tot 2001) aan de HECS of HECS III sticker op het frame (Honda Evolutional Catalyzing System). En zover ik heb kunnen analyseren een framenummer met SC35D i.p.v. SC35A. De motor in de advertentie heeft ook een HECS sticker, maar is wel origineel in NL geleverd en heeft SC35A in het framenummer. Ik heb het idee dat ze de HECS stickers vanaf 2003 hebben gestaakt. Mijn 2003 heeft er namelijk geen en ik heb ze ook niet op andere motoren gezien na bouwjaar 2002.
Edit: inmiddels heb ik een 2004 motor gezien met HECS sticker, maar dat bouwjaar stond in de advertentie en heb ik niet kunnen checken via het kenteken of het framenummer, dus ik hou het nog even op 2002...
Verleden week eens geken.
En de mijne komt dus officieel uit Duitsland vandaar dat de mijne dus ook een hec3 stikker heeft waarschijnlijk.
Hij begint met 35G.
 
SC35G, welk bouwjaar? Of meer precies, welke letter of cijfer als tiende teken?
bouwjaar 2000 tiende teken weet ik niet

Edit komt uit duitsland bouwjaar 2000
even gecheckt via cmsnl.com aan de hand van identificatienummer op kentekenbewijs
 
Laatst bewerkt:
ok, dan vermoed ik dat de Duitsers met kat (HECS) en carbs SC35D ('96-'98) zijn en de Duitsers met injectie en 3-weg kat (HECSIII) SC35G ('99-'00)
 
ja, de Nederlandse fietsen zijn SC35A
en voor wie het interesseert: Amerika is SC350 en Canada is SC352, de rest (Frankrijk, Australië) weet ik nog niet

SC35A = type ED
SC35D = type G
SC35G = type IIG

De instructieboekjes onderscheiden deze types (exclusief Amerika & Japan). Of ze allemaal herkenbaar zijn aan een andere code in het framenummer kan ik nog niet met zekerheid zeggen, behalve dus de bovengenoemde.

Carb model owner's manual (copyright 1996):
E - United Kingdom
G - Germany & Sweden [frame has HECS sticker]
ED - European Direct Sales: Belgium & Holland & Spain & Italy
F - France [had their own wacky French non-VIN frame number]
U - Australia
SW - Switzerland
AR - Austria
ND - Northern Europe: Finland & Norway & Denmark

FI model owner's manual (copyright 1998):
E - United Kingdom
SW - Switzerland
IIG - Germany (Model II) [frame has HECSIII sticker]
ED - European Direct Sales: Belgium & Holland & Spain & Italy & Finland & Norway & Portugal
F - France
U - Australia
SD - Sweden & Austria & Denmark
BR - Brasil
 
Laatst bewerkt:
Als je een verzekeringspremie berekent dan tonen ze wel eens de catalogusprijs, volgens hen was die dus zo voor de CBR 1100 XX (incl. BTW)

'96-'97 € 13.157
'98 € 13.611
'99 € 13.838
'00 € 13.996
'01-'02 € 14.490
'03-'07 € 14.590

Dat is een relatief kleine prijsstijging in tien jaar tijd. Die hebben ze schijnbaar in één keer doorgevoerd bij het nieuwe vlaggenschip. Een VFR 1200 F ABS (zonder DCT) kostte bij de introductie eind 2009 € 16.990, dat kroop snel omhoog naar € 17.499 en sinds 2013 is het weer € 16.990.

Een ABS-loze Kawasaki ZZR 1400 (voor de verzekering is dit trouwens een Tour motor, waar de Blackbird een Sport motor is) was bij introductie in 2008 € 15.798, met ABS € 16.598. inmiddels met verplicht ABS kost die € 17.799. De ZZR 1400 Performance Sport kost zelfs € 20.599. In werkelijkheid adverteren de dealers de showroomvoorraad van de gewone versie voor € 16.499.

Het zal er mee te maken hebben dat de Yen in de laatste jaren van de Blackbird alleen maar goedkoper werd en na 2008 plots veel duurder is geworden.

e9cc5t.jpg
 
wel erg stil hier

ZIJN ALLE BLACKBIRD RIJDERS OP VAKANTIE ?????????????????? *O* :? *O*
of word er niet meer gereden . :] :]

Net terug : De 500 Euro Challenge 2015! "Briks en Trips"

Mooi rondje van 3500 km door duitsland oostenrijk italie en zwitserland.
1 ochtend de bb te kort op de choke laten staan en dan heeft hij er soms geen zin in.
voor de vorm nog een keer olie gepeild maar niks aan de hand.
heerlijk gereden.
 
Afgelopen vrijdag met de single shade of grey naar de bouwvak bbq geweest. Op de terugweg stukje Duitsland meegepakt en even los gegaan op de autobahn. Heerlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan