By pass lampen

7 mei 2015
1
0
soesterberg
Hallo,

Ik heb op mijn motor ,Dragstar 1100 2 bypass lampen zitten met gloeilampen erin ; 35/35 watt, kan ik deze zonder problemen vervangen voor dezelfde maar dan 40/45 watt of 75/75 watt?
 
Probeer op je armatuur te vinden of er maximale wattages zijn aangegeven. Zo niet zou ik er van af zien, of de lampen inc. armatuur vervangen.

Ik heb het namelijk wel eens gedaan, en had het probleem dat door de extra warmte, de lijm in m'n lamp los liet: Lag m'n koplampglas op straat...
 
Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat je dan projectoren moet plaatsen in je koplamp, anders ben je iedere tegenligger vol in zn bek aan t schijnen.
Een goede Xenonset heeft een identiek brandpunt en lichtbeeld als een Halogeenlamp.

Let wel: dat zijn de goede xenonsets, en die komen niet uit China.
 
Een goede Xenonset heeft een identiek brandpunt en lichtbeeld als een Halogeenlamp.

Let wel: dat zijn de goede xenonsets, en die komen niet uit China.

Dat zeker, echter is de verblindingsfactor van een xenon vele malen hoger dan een halogeen lamp. En aangezien je geen stabilisatie hebt op een motor ben je bij accelereren best wel verblindend.. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik op mn gts wel xenon heb zitten :+ )
 
Je bedoelt passing lights.
Laat je die continu branden?
Zoja dan zou ik er geen hoger wattage in je doen want je hebt al een kleine accu en dat kan je motor echt niet aan.
Passing lights zijn bedoelt om te seinen dus icm je grootlicht.
Je dynamo is maar iets van 320 watt, dus met alle verbruikers aan wordt er niet (veel) meer geladen.
Moet je dan na een stop 2 x starten dan hoor je al gauw "prrrrrrrrrrrrrrrrrrt" en dan is je accu leeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan