honda x11 elektriciteit

knnth

Rookie
9 mei 2015
3
0
wevelgem
Beste,

Sinds al een enige tijd is mijn vader in het bezit van een honda x11,
overlaatst heeft hij een nieuwe teller gekocht namens een acewel, ace 27xx.

tot nu toe is alles juist aangesloten, enkel de brandstofmeter nog, nu, de x11 bezit geen brandstofhoeveelheidmeter enkel een lampje voor reserve, kan ik de meter aansluiten dat hij op zijn minst aantoont dat de tank ng vol is of als hij of reserve zit? Zoja wel kabeltje kan dit zijn?

Mvg knnth
 
Dat gaat m niet worden gok ik, ik heb hetzelfde probleem bij mijn aprilia. Je kunt misschien wel een extern lampje maken, of een van de andere waarschuwingslampjes werkend krijgen als benzinelampje. Mogelijk moet je dan nog een weerstand parallel zetten.
 
zou moeten lukken, normaal heeft een acewell 2 waarschuwingslampjes, waarvan je 1 gebruikt voor olie.
het andere (meestal een gevarendriehoek) kan je gebruiken voor de reserve.

Moet je wel hopen dat hij de juiste weerstand heeft ;) Ik zit nog steeds met het probleem dat mijn lampje altijd aan is, door de lagere weerstand van de ledjes in mn nieuwe teller.
 
Was ik ook aan het denken om het lampje van de gevarendriehoek te gebruiken maar heb 1probleem, het draadje van de driehoek geeft al stroom? Dus gelijk waar ik het aansluit brand het..
 
Terug
Bovenaan Onderaan