Andere versnelling problemen, zelfde tandwiel kapot???

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.524
36.003
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Goed, versnellingsbakken... ik weet dat ik ze heb en waar ze voor dienen, maar nu vaag probleem wat ik niet helemaal snap...

Eind vorig jaar is in de laatste race mijn 5e? versnelling kapot gegaan. Rechte stuk over in z'n 4, naar zijn 5 en tandjes schrapen maar niet erin dus door naar zijn 6.

Bak vervangen voor 1 die ik had liggen (niet getest) en eerste race slippende koppeling, koppeling opgelost, 2x op testbank geen enkel probleem.

Nu 2e race gehad en nu had ik dat als ik in z'n 3 het gas erop zette dat het aanvoelde alsof de ketting 1 tandje slipte en weer pakte. Ketting was goed dus moest in de bak zitten. Net bak weer opgehaald (met monteur):



Hetzelfde tandwiel heeft een beschadiging op de nokken. Hij zal er dus 1 keer overheen schieten en dan toch goed pakken. Maar hoe kan nu hetzelfde tandwiel op dezelfde plek beschadigt zijn maar het probleem in een andere versnelling zich voordoen????

Zie 2004 Suzuki GSX-R750 TRANSMISSION | Ron Ayers voor een exploded view. Onderdeelnr 6 op de afbeelding is waar de nokjes afgerond zijn op de achterkant van dit tandwiel. En nr3 kan er dus niet goed grip op houden.
 
Laatst bewerkt:
Zelf schakelen

Wat moet ik zien na die 2x testen dat ik nu niet ook zie?

Zal de wals iig nog eens goed nakijken.
Ook goed die nokjes van je schakelvorken opmeten die weer in de wals grijpen.Die maten moeten binnen bepaalde toleranties vallen.
Komt er zo weer aan :)Nieuw.Op de 1 of andere manier waren toch echt de nokken op het zelfde tandwiel verrot en kon ik dus niet de 5 erin krijgen.
De 3 nu klopt wel? Die nokken zijn er nu ook een stuk minder slecht aan toe als de vorige keer.
 
Zelf schakelen

Wat moet ik zien na die 2x testen dat ik nu niet ook zie?

Zal de wals iig nog eens goed nakijken.als je nog eens goed leest wat ik schrijf, sluit ik niet uit dat


Komt er zo weer aan :)Nieuw.Op de 1 of andere manier waren toch echt de nokken op het zelfde tandwiel verrot en kon ik dus niet de 5 erin krijgen.
De 3 nu klopt wel? Die nokken zijn er nu ook een stuk minder slecht aan toe als de vorige keer.

als je nog eens goed leest wat ik schrijf, sluit ik niet uit dat er een probleem kan zijn met de nokken van nr3 en nr6, alleen schakelen die niet versnelling 3 of versnelling 5 waarmee jij problemen hebt/had.
verder zoeken dus ;)
 
als je nog eens goed leest wat ik schrijf, sluit ik niet uit dat er een probleem kan zijn met de nokken van nr3 en nr6, alleen schakelen die niet versnelling 3 of versnelling 5 waarmee jij problemen hebt/had.
verder zoeken dus ;)

En wat zou de 5 schakelen?
Want dan kan ik de andere as die ik heb ook ff bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan