Hornet '98 wil niet starten na onderhoud

JorgenVM

Rookie
22 apr 2015
5
0
Heb mijn hornet uit '98 een onderhoudsbeurt gegeven. Helemaal in elkaar gezet en daarna heeft hij ook nog gedraaid met een werkplaats tankje. Bleek toen dat de gaskabels nog niet helemaal goed zaten waardoor hij meteen 6000 toeren ging draaien. Dat gefixed en toen deed hij het weer. Nu wilde ik hem laten warm draaien om de carburateurs te kunnen afstellen, maar op een gegeven moment viel hij stil en wilde hij niet meer starten. Intussen de batterij er af ghelaad, volledig opgeladen, maar hij wil niet. De startmotor draaid wel, maar de motor slaat niet aan. Zou dit aan de batterij kunnen liggen of is er toch meer aan de hand? Heb ook gemerkt dat mijn koplamp niet meer gaar branden, maar het grootlicht werkt nog wel. Denk niet dat het één met het ander te maken heeft, maar ik geef het maar even mee. Je weet maar nooit.
 
Ik vermoed dat je het in de brandstof moet zoeken. Ligt er ook een beetje aan wat je allemaal hebt gedaan met je onderhoud.

Heb je de garage tank er nog op zitten of de normale tank?

db
 
Bij het onderhoud heb ik het volgende gedaan:
- Kleppen gesteld
- olie, oliefilter en luchtfilter vervangen
- bougies vervangen
- carburateurs gereinigd

Momenteel heb ik terug de normale tank gemonteerd. Ik heb ook al enkele dingen gecheckt: brandstof geraakt in de carburateurs en op cylinder 1 is er vonkoverslag tijdens het starten
 
Update: De hornet heeft blijkbaar een "sub-air cleaner"8 een aparte filter voor het vacuüm van de membranen van de carburateurs. Deze filter, een mouche gelijkaardig aan deze dieje wel eens als verpakkingsmateriaal ziet was helemaal versleten. Aangezien ik nergens iets vobd on deze te bestellen zelf eentje uitgesneden uit verpakkingsmateriaal. Bleek dus toch niet hetzelfde. Na verschillende pogingen de nieuwe"filter" toch maar eens verwijderd en hij starte meteen. Afstelling staat nogniet op punt maar we zijn toch weer een stap verder. Toch maar eens wat meer info zien te bemachtigen over die sub air cleaner
 
Terug
Bovenaan Onderaan