Dashboard kapot en koud opeens slecht starten

JvDonk

MF'er
16 jan 2015
78
0
Polsbroek
Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden een yamaha mt03 uit 2007 met 16k km. Vorig weekend nog een rit van 300km gemaakt en niks aan het handje.
Afgelopen donderdag weer gereden en toen viel mijn dashboard(toerenteller, snelheidsmeter en de lichtjes neutraal, richting, tanken enzo) twee keer uit. De eerste keer 20 seconden en de tweede keer 5 minuten.
Vrijdag ging mn dashboard helemaal niet meer aan.
Zaterdag naar de motorzaak, er zat overtollig vet op de stekker naar het dashboard toe. Dat was verwijderd, wat contact spray erop en hij deed het weer.
Vandaag wilde ik ook weer rijden, en dashboard doet het weer helemaal niet, en motor start koud niet (wel met gas bijgeven) terwijl die normaal nooit problemen geeft met koud starten en het lukt altijd in 1 keer. Hij staat verwarmd binnen. Het is mijn eerste motor en ik heb dus nog weining ervaring, en ik hoopte dat iemand deze problemen herkend of wat tips heeft waar ik naar kan kijken.

Gr.
JvDonk
 
Dat vet op de stekker zal geen kwaad kunnen.
Misschien die stekker nog eens loshalen en schoonmaken.
De kabelboom eens nalopen, vooral de stekkerverbindingen eens loshalen en kijken of de contactjes niet groen uitgeslagen zijn.
Zoja, de verbindingen schoonmaken met een klein raggertje oid.
Weer terugklikken met een beetje vaseline of gelijkwaardig.
Op de achterkant van het display zit, denk ik, ook een grote stekker.
 
Voordat je de stekker los trekt. Zet je contact aan en je licht uit terwijl je de onderdelen verwijderd om bij de stekker te komen. Let goed op of je dashboard aan en uit gaat terwijl je dat doet. Ga daarna een beetje aan de kabelboom trekken en duwen en aan de stekker of er achter te komen of het een los contact is of een kabel breuk.

Het kan zijn dat een van de pennen van de stekkers te los zit.
 
Er is een terugroepactie geweest in 2007 voor problemen met water wat in de kabelboom kon komen bij flinke regenval of bij het afspuiten van de motor onder hoge druk.

Wie weet is dit bij jouw MT-03 nooit verholpen? Bel een Yamaha-dealer en geef je framenr door, kunnen ze zo zien in de database of dit al is uitgevoerd.

Wie weet is het ook wel via de website van RDW te vinden als je je kenteken invult.

Kan even geen NL-info vinden, maar hier de Engelse link;
Recall Details for YAMAHA - MT-03
 
Er is een terugroepactie geweest in 2007 voor problemen met water wat in de kabelboom kon komen bij flinke regenval of bij het afspuiten van de motor onder hoge druk.

Wie weet is dit bij jouw MT-03 nooit verholpen? Bel een Yamaha-dealer en geef je framenr door, kunnen ze zo zien in de database of dit al is uitgevoerd.

Wie weet is het ook wel via de website van RDW te vinden als je je kenteken invult.

Kan even geen NL-info vinden, maar hier de Engelse link;
Recall Details for YAMAHA - MT-03

Bedankt voor je reactie. De betreffende framenummers zijn :RM021000000000301 tot RM021000000008715.

Mijn framenummer is RM024000005968 ( dit nummer heb ik gevonden onder passagierszitje, of moet er nog ergens anders een nummer zitten?) maar dit nummer hoort dus niet bij de probleem motoren..

Ik heb vandaag ook weer gereden en starten was weer moeilijk en tijdens het rijden af en toe ook rare geluidjes.. :N
 
Net even de stekker van het dashboard bekeken en ingevet en het dashboard deed het weer en motor startte ook weer perfect.

Net wel een recall gevonden voor mijn motor ( Recall Details for YAMAHA - MT- 03 ) moeten motorzaken die in dit geval dealer zijn van yamaha dit gratis oplossen?

Ik denk dat het onder garantie valt en die is inmiddels verlopen.
Bij mijn motor viel ook het lcd display uit in 2008, hij was van 2007 dus nog in de fabrieksgarantie.
Toen is het display kosteloos vervangen door de dealer waar ik 'm, 2e hands, gekocht had. (Arie Molenaar)
Buiten de garantie zou het ruim €600,- hebben gekost werd mij verteld.
Dus vraag het aan een Yamaha dealer.
 
Terugroepacties hebben niets met de standaard fabrieksgarantie te maken, maar er zal wel een maximale tijd aan worden gegeven.

BMW roept nu toch ook motoren terug van 2003 of 2004 tot 2012 oid vanwege iets met de achterwielophanging? Kan je met je 12 jaar oude BMW zo terug voor een gratis fix.

Gewoon even een Yamaha-dealer bellen.
 
Terugroepacties hebben niets met de standaard fabrieksgarantie te maken, maar er zal wel een maximale tijd aan worden gegeven.

BMW roept nu toch ook motoren terug van 2003 of 2004 tot 2012 oid vanwege iets met de achterwielophanging? Kan je met je 12 jaar oude BMW zo terug voor een gratis fix.

Gewoon even een Yamaha-dealer bellen.

Idd, maar je zal wel binnen een redelijke termijn moeten reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan