Maat achterband cbr 600 '94

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe achterband voor mijn cbr maar ik kan maar niet wijzer worden over welke maat de velg kan hebben. Voor zover ik weet is het gewoon de standaard velg voor een cbr 600 F sport uit '94 en de standaard maat voor de band is 160/60 zr 17. Kan ik nou ook kiezen uit andere maten? En zo ja, hoe gaat dit het rijgedrag beinvloeden?

Ik las op dit forum eens iemand die een 180/55 zr 17 erom had liggen, was dit dan met een aangepaste velg? Bijvoorbaat dank voor de hulp!

p.s. ik hou van een grapje maar opmerkingen zoals "doe er een tractorband om" of "maatje je moeder" zijn nu wel een beetje uitgekauwd
 
Je kan er een 180 op leggen maar die zal nauwelijks breder uitvallen dan de 160 omdat hij teveel bij elkaar genepen word.
Nadelig effect is dat de band veel ronder komt staan en de band erg instabiel word.
Ik zou het op de 160 houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
t/m 180 breed past 1:1 op je F2, ik weet alleen niet of de hugger dan nog past (want die zat er bij mij niet meer op). Maar als je een bredere band wil zou ik een F3 velg zoeken, die zijn breder en passen zonder aanpassing (alleen 1 spacer is anders als ik me goed herinner).
 
Terug
Bovenaan Onderaan