onderhoud ZX7r

cyreal

Rookie
17 sep 2007
3
0
Roosendaal
hoi allemaal!

sinds eind vorig jaar eindelijk weer in bezit van een motor: zx7r uit 1998. echter loop ik tegen wat probleempjes aan:
-motor lijk vermogen te missen
-motor klinkt onregelmatig onder 3000 toeren
-motor valt soms uit als ik stil sta/wil weg rijden zonder veel gas te geven.

daarnaast nog een minder groot probleem: knipperlichten gaan soms snel, voornamelijk als ik laag in snelheid zit en stil sta.

voor de motorproblemen heb ik het idee dat kleppen dienen te worden gesteld en carbs schoongemaakt. is dit een juist idee? is dit voor een leek met werkplaatshandboek te doen?

de knipperlichten heb ik geen idee hoe te beginnen, ben ook niet erg elektrisch onderlegd.

Als iemand ideeen heeft hoe dit aan te pakken hoor ik het graag.

langs dealer gaan doe ik liever niet, als ik paar honderd euro over had daarvoor had ik wel een jonger model gekocht ;)
 
Als je onderhoudshistorie niet kent, of niet vertrouwd, moet je eerst alles doen.
Wphb is een makkelijk hulpmiddel.

Als het onderhoud, met alles wat je tegenkomt is gedaan, kun je de storingen gaan bekijken en achterhalen waardoor het komt.
 
hoi Martell,

bedankt voor je reactie. alles is een wat groot begrip, ik snap dat het slim is om olie en filters te vervangen, maar wat valt er nog meer onder alles?
Alles.
Olie en filter vervangen is geen onderhoudsbeurt. Dat is olie en filter vervangen :)

In het wphb staat een mooi schema.
 
Terug
Bovenaan Onderaan