Project Rebel 2.0

Wordt weer een leuk project *D

Slaan de binnenpoten en het wiel met maximaal inveren nergens tegenaan?En wellicht een domme opmerking, maar kun je de brug niet gewoon op z'n kop monteren?


De poten heb ik voorlopig (test) door laten steken om de hoogte te verkrijgen die ik wil bereiken.
Dat is ongeveer gelukt. Misschien moet/kan ie nog lager want ik heb nog veerweg genoeg. Als ik de juiste hoogte heb, dan meet ik het op en sloop ik de poten uit elkaar. Intern gaat er dan de zaag in want ik weet ongeveer hoe die dingen n elkaar zitten, en maak ik het zo dat het ie korter word. Het makkelijkste is om de spacer bus nummer 4 op onderstaande tekening te verwijderen dan zakt ie zo in. Maar als die eruit is dan zal er wel wat extras moeten gebeuren aan de contra zijde anders fladdert bij extreem uitveren de veer los in de poot. Maar dat komt goed.
Nr 4 dus;

Maintenance

Brug op z'n kop, heb ik aan gedacht maar het ding is niet symetrisch. -O-
 
Zo weer me maatje even volgen. Ben erg nieuwsgierig Leo hoe het er weer uit komt te zien


Zoals gezegd, deze word super vet!

De achterbrug is schoon. Alle steuntjes, oren en andere fratsen zijn eraf. Wat een werk...

Vóór;

11c7dzk.jpg
 
Nu eerst de BBQ in de fik steken. Het is mooi weer!

Morgen weer verder, ik heb niet voor niets de hele week vrij. Eens bekijken of ik de mono shock erin gepuzzeld krijg en dan ook zo dat ie de juiste slag haalt. Ik denk dat ik een heel eind op de goede weg ben qua maten en overbrengingen.
 
Ik vind het bollen van de banden meevallen.


Ik ook. En ik vind het eigenlijk precies goed zo. Zonder het achtertandwiel uit te spaceren past de ketting er rakelings lang. Het lijkt er ook op dat ik met een off set tandwiel aan de voorzijde weg ga komen. Maar dat moet ik nog effe goed bekijken als de achterbrug en wiel in het midden staan.
 
Eerst maar eens een stuk gereedschap gekocht. Ik lig al veel te lang op de grond te klungelen, dus het werd tijd voor een heftafel. Een splinternieuwe die ik eerst effe aan het smeren ben nu, alvorens ie in gebruik word gesteld. Met luchtbediening ook nog!
Foto volgt.
 
Eerst maar eens een stuk gereedschap gekocht. Ik lig al veel te lang op de grond te klungelen, dus het werd tijd voor een heftafel. Een splinternieuwe die ik eerst effe aan het smeren ben nu, alvorens ie in gebruik word gesteld. Met luchtbediening ook nog!
Foto volgt.

Je pakt het wel gelijk goed aan
 
Geen half werk Fred, daar heb je niks aan.

Heftafel is klaar. Alle pennen in het vet, alle bouten vast gezet met Loctite. Hier en daar wat veranderd en afgesteld. Nou werkt ie netjes. Het project staat er inmiddels ook al op. Zo'n ding had ik veel eerder aan moeten schaffen!
 
Dat jij van geen half werk houd dat wisten we al met de dingen die je zo links en rechts gemaakt heb aan sleutel werk cq met je draai bank :} :Y
 
En hij stond voor het eerst ook even buiten gisteren, met de CBR clip ons er gauw even op geschroefd;

2z6rtw8.jpg
 
Zo, de lijn staat me wel aan zo :Y
Misschien de clipons onder de bovenste kroonplaat O-)


Heb ik aan gedacht maar dat zit voor geen meter. Lijkt het veel te veel op de zithouding van een Tupperware fiets, en daar heb ik echt helemaal niks mee.
Ik speel met het idee om een stuur te maken met een pijpdiameter van ongeveer de dikte van de vorkpoten. Over sized dus.
 
En vanmiddag twee stukjes rond materiaal gehaald......
Half metertje rond 15 en een half metertje rond 20. Kosten; €60,- ! ! -O-

Ik heb het nodig om de boel uit te lijnen.
Rond 15 is de maat van de achterbrugbout.
Als ik dus dat stuk van een halve meter gebruik ipv de bout zelf, heb ik een meetpunt buiten het frame.

Het stuk rond 20 heb ik een puntje aan gedraaid aan beide zijdes en gebruik ik ipv de achteras.
Die steekt dan ook lekker ver uit, en dan kan ik door links/rechts te meten mooi het achterwiel in het midden zetten, oftewel de twee pennen parralel zetten.
Even gedaan en toen eindigde de achterband rechtsvoor tegen de brug aan. Gedverdemme! Dus daar moet ook iets aan gebeuren. Precies op het plaatsje waar verschillende diktes materiaal op elkaar gelast zitten. Dus dat word dus een brander erop, effe gloeien en naar binnen tikken om een paar mm extra ruimte te krijgen.
Linker kant loop de band wel vrij. De lijn van de ketting ziet er nog steeds zeer goed uit....
 
Vooruitgang *O*

Niet dat ik haast heb, maar goed.

De schokker die ik dus nu heb is korter dan die van de CBR maar nog te lang op 'm OP de brug te monteren. Dus moet het onderste deel IN de brug verdwijnen, anders komt het aan de bovenkant niet uit. Zou ie door het zadel heen steken. :N
Dus begonnen met de achterbrug nog verder aan flarden te zagenborenvijlenslijpen. Dus eerst een gat in de brug maken.
Aftekenen netjes in het midden;

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan