Gsx600f 1994 valt uit tijdens rijden

Suarie

Die hard MF'er
14 mei 2009
541
6
Amsterdam
Motorliefhebbers,

Mijn vriendin heeft sinds een jaartje een Suzuki gsx600f uit 1994. Helaas niet zoveel op kunnen rijden omdat de motor uitvalt wanneer hij toeren verliest (verkeerslicht, noodstop...)

Op een gegeven moment was het zo erg dat de motor niet eens meer startte. De motor is meerdere malen bij de dealer geweest omdat wij beiden heel a-technisch zijn. Iedere keer dat de motor bij de dealer vandaan komt doet hij het weer even, en na enkele dagen vervalt de fiets in het oude gedrag. Zodoende dat de fiets nu weer stil staat, hij start wederom niet.

Bij de dealer zijn de bougies iedere keer vervangen en er zit een nieuwe accu in.

Is er mogelijk iemand die tips heeft over waaraan het kan liggen? Of iemand die er zelf graag naar wil kijken? Omgeving Amsterdam. Alvast bedankt.
 
Als de dealer je niet vertelt wat er mis was en waarom dus de bougies zijn vervangen, zou ik toch een ander bedrijf gaan zoeken.

Zelf goede ervaringen met RG Tuning in Almere en Lemstra Motoren in Wormerveer.
Kleine bedrijfjes met een liefhebber achter het gereedschap.

Persoonlijk zou ik de carbs verdenken...
 
Misschien een rare gedachte, maar staat ie niet toevallig op de choke?
Als de motor al een beetje warm is en je stopt voor stoplichten oid, dan slaat deze zeer waarschijnlijk af en krijg je hem idd niet aan (verzopen).
 
De choke is het sowieso niet, had het kunnen zijn tijdens het rijden maar nu start de motor helemaal niet meer, choke open of dicht.

Waarschijnlijk toch even kijken of de motor nog terug kan richting de dealer, mogelijk dat het toch de carbs zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan