CBR 1000 RR '07 motor vraagje :-:

Hufmaster

Rookie
19 dec 2013
23
0
Vlaanderen
Hallo,
Vraagje aangaande mijn blade.
Enkele maanden geleden heb ik mijn blade op onderhoud gedaan bij de dealer.
Nieuwe bougies en luchtfilters werden geplaatst.
Nu stel ik vast sinds kort dat hij soms inhoud bij het vertrek (en een borrelend, pruttelend geluid maakt).
Het is enkel de eerste meters, bij meer gas stopt het onmiddellijk.
Ook onder 3000 tr/min bolt hij mijn inziens hoekig. Boven de 3000 geen probleem.
Ik heb links en rechts al eens gegoogeld en ik kom regelmatig hetzelfde tegen mbp de mapping ?
Er zit een open uitlaat op (Yoshi RS5). Deze stond er op toen ik de motor kocht.
De blade staat ook op full power (Belgie) ;-).Geen powercommander.

Ik kan dat zeker geloven dat het eventueel hier iets mee te maken heeft, maar voor mijn onderhoud was dat niet!.
Ontluchting van de tank is ook ok.

Enig idee iemand ?
Voor de rest bolt hij naar mijn inzien lekker.
Stationair draait deze ook mooi.

Ik hoor het graag van jullie .
Grts
 
Je weet zeker dat dit van tevoren niet was?
Onder de 3000 toeren moet je niet zitten namelijk, heeft te maken met de motorkarakteristiek.
Het is geen auto zoals je weet, dus omhoog met die toeren. Daar zit het vermogen.
 
Ik rij zelf de 04 blade. Met standaard pijp heb je dit probleem nauwelijks. Ik heb alleen een andere einddemper, onder de 3000 toeren heb je dat probleem dan idd. Ook merk ik zelfs verschil met de db killer erin of niet. Ik heb hem op de dyno gehad en blijkt dat hij tot 2500 toeren te schraal loopt. Powercommander kan dat probleem prima verhelpen. Of wat crackerr al aangeeft boven de 3000 toeren rijden. Daar rijd hij sowieso veel beter! Ik neem het voorlopig voor lief. Misschien in de toekomst een powercommander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan