Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Nieuwe kleur.. :/

15068958_10154830851151694_543866457454661661_o.jpg


15069038_10154830851146694_4739821016266077091_o.jpg


En de Enduro Concept :Y

africa_twin_concept.jpg


africa_twin_concept3.jpg


africa_twin_concept2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat cherry red is op de Fireblade ook een flop geweest, ik snap niet dat zij er weer mee komen. :?
 
*schop* en ik mag me hier ook gaan melden.. Heb 'n Pearl White Tri-Color besteld met DCT *D
En ik hoor van de week wanneer die geleverd gaat worden.. Heb er zin in :) :]
 
Zelf schakelen kan nog steeds.. Sterker nog je kan zelfs een voet schakelaar laten monteren zoals normaal (belachelijk dure honda optie trouwens: a 500 euro) Het enige wat je dan niet meer doet is zelf de koppeling bedienen.

Ik rijd 80% woon-werk verkeer, dus ik vind het DCT wel interessant.
 
Je kan niet meer de koppeling laten slippen, iets wat bij off roaden wel handig is. Op de weg kan je gewoon bij remmen.
Maar ja, hoeveel mensen gaan nou echt van het pad af met hun adventure bike :+

Voor 80% woon-werk verkeer had ik ook een DCT gewild. :Y

iig beide gefeliciteerd met de aanschaf, ga je vast geen spijt van krijgen :]
 
Laatst bewerkt:
Juist voor offroad is er een aparte knop met een "G" erop. Volgens mij moest dit Gravel betekenen. Als ik het goed heb, moet voor minder koppelingsslip zorgen in het terrein. Meer direct aangrijpen. Normaal gesproken slipt de koppeling altijd wat voor een soepel schakeleffect met deze functie actief juist niet.

De koppeling gebruik je in het terrein eigenlijk om de motor niet te laten afslaan of rare uitspattingen proberen te voorkomen. Afslaan lukt bij een DCT niet. Zeg nooit, nooit overigens. En als je de testen moet geloven rijd de DCT in het terrein beter dan je verwacht, sommigen vinden het zelfs beter dan de gewone schakelversie. Iedereen heeft het over het gemis van de koppeling in het terrein maar dat blijkt in praktijk dus reuze mee te vallen
 
Ik ben sowieso (nog) geen echt offroad type.. Ik heb een keer een offroad rit gereden op een veel te hoge CRF450, en dat vond ik geen succes. Misschien kwam dat voornamelijk doordat ik de kennis nog niet had, en de rest van de groep was al wat verder gevorderd.

Afgelopen voorjaar was ik in Frankrijk en daar heb ik toch wel wat gravel paden moeten doen, of van die mooie grindbakken als oprit voor campings. :/ Dat was met een volgepakte ST1300 Pan European wel ff heel spannend. Maar dat zal met de Africa Twin een stuk makkelijker gaan hoop ik.

Als ik het komende jaar ga toeren zal mijn vrouw mee rijden op haar CB600F-SA, dus echt offroad routes pakken word het toch niet. Maar het lijkt me wel een keer leuk misschien eens te kijken voor een offroad training. Niet dat ik gelijk de diepe modder/blubber troep in wil.. Ik heb een aantal jaar veel ge'mountain'biked (polderheuvelbike), dus ben wel ff klaar met blubber..
 
Laatst bewerkt:
Zelf schakelen kan nog steeds.. Sterker nog je kan zelfs een voet schakelaar laten monteren zoals normaal (belachelijk dure honda optie trouwens: a 500 euro) Het enige wat je dan niet meer doet is zelf de koppeling bedienen.

Ik rijd 80% woon-werk verkeer, dus ik vind het DCT wel interessant.

Die voetschakelaar is inderdaad duur en weinigen zullen deze optie nemen. Uiteraard zijn er wel situaties voor te stellen wanneer die voetschakelaar handig kan zijn.

Mijn vrouw rijdt een NC750X DCT. Zij heeft vorig jaar eens een dagje geprobeerd om zelf te schakelen. Ze vond dat toen wel druk aan de linkerhand. Het kostte haar gewoon concentratie.
Je zou dus kunnen zeggen, wil de het gemak van DCT maar toch baas zijn over je versnellingen, dan kan die aparte voetschakelaar een uitkomst zijn. Deze is overigens achteraf nog prima te monteren.
 
Ik ga met de AT gewoon lekker toeren op het asfalt, offroad rijden doe ik wel op mijn crf450.
Om met de AT in het zand te rijden moeten er trouwens eerst andere banden onder.
 
Ik snap het niet helemaal. Jullie kopen allemaal één van de weinige motoren die beter geschikt is voor offroad dan onroad en jullie mijden het zand als de pest. :?
Waarom zijn jullie geen Crosstourer, Vstrom, Versys of ander GS-achtig ding gaan rijden?
 
Tsja, als ik de GS zelf in het rijtje erbij zet, dan gaan ze allemaal klagen over het prijsniveau. Ik wilde het voor zijn deze keer. :Y
 
Ik snap het niet helemaal. Jullie kopen allemaal één van de weinige motoren die beter geschikt is voor offroad dan onroad en jullie mijden het zand als de pest. :?
Waarom zijn jullie geen Crosstourer, Vstrom, Versys of ander GS-achtig ding gaan rijden?

Je hebt zeker gelijk maar er spelen toch meer dingen mee bij een keuze van een motor dan alleen het door de fabrikant beoogde gebruiksdoel.
Ik rij zelf Crosstourer maar voor mijn vrouw ligt dat wat anders. Zij rijdt nu een NC750X DCT en is verslingerd geraakt aan de DCT. De spoeling wordt dan dun. Een Crosstourer heeft een duidelijk hoger zwaartepunt dan AT en dat maakt voor haar de Crosstourer een no-go. De Crossrunner heeft hetzelfde probleem en geen DCT. De NC heeft toch net wat te weinig vermogen. Wat meer vermogen vind ze toch wel lekker. De AT blijft dan over.
 
Daarom ook juist. De AT is door Honda neer gezet als een motor voornamelijk offroad gebruikt 'dient' te worden. Maar veel mensen gebruiken de AT juist alleen onroad net als een GS. Vandaar ook de vraag waarom geen GS-achtig kopen i.p.v de AT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan