Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Dat is allemaal zo persoonlijk. Je moet het toch echt zelf kunnen proberen.

Mijn buurman zweert bij dit type ruit. Ik heb 'm geprobeerd op mijn motor en kon nagenoeg geen verschil merken met de originele lage ruit
 
Die versteviginggsbeugel ziet er ok uit.
Hoe krijg je die onderste boutjes vast, hele motor slopen of valt dat nog wel wat mee?

Dat airdam ding ga ik zeker aanschaffen want dan waarschijnlijk ook af van het zand in de snuit bij onverharde paadjes...
Dat zo'n ding ook turbulentie tegengaat had ik niet verwacht.

er zitten 2 bestaande gaten waar deze op komt. Er is weinig ruimte om de boutjes erop te krijgen, dus vloeken zal je waarschijnlijk wel een paar keer doen, maar er hoeft verder niks uit elkaar aan de motor (de ruit moet er alleen even af geloof ik)

Die airdam heb ik ook en werkt briljant bij dualsport helmen. Heb alleen de duurdere swegotech versie, ruggedroads verkoopt hem nog niet zo lang, maar dus wel een stuk goedkoper.
 
Als je de ruit eraf haalt, pas op dat de onderste rubber inserts niet naar beneden schieten, dan kan je de halve kuip demonteren. Seen it, been there, got the lousy t-shirt. '(
 
Boutjes er niet helemaal uit draaien schijnt te helpen. Als ze een beetje los zitten druk je ze zo naar boven in de verruiming, en dan zou je ze er zo uit moeten kunnen trekken.
 
Laatst bewerkt:
Als je de ruit eraf haalt, pas op dat de onderste rubber inserts niet naar beneden schieten, dan kan je de halve kuip demonteren. Seen it, been there, got the lousy t-shirt. '(

Ik ken het probleem. Gelukkig had ik er nog een paar wellnuts uit China liggen.
De keer erna heb ik de onderste bouten er niet geheel uit gedraaid en dat werkt inderdaad ook.
 
Wel ff allemaal de Motoplus scoren deze week. De CRF komt er met een 8ste plek overal vanaf. Mijn recensie hebben ze ook overgenomen, god knows why. :?

29792721_1881803545165788_5265442257774837760_n.jpg


30127811_1881803548499121_7174890266950631424_n.jpg
 
Ben geabonneerd op de Motoplus.
AT komt er inderdaad goed uit en als je de slijtage bekijkt zelfs erg goed!
Blok lijkt me goed voor ten minste 1,5-2 ton.
Kijken hoe ver ik kom.......na een jaar of 4 begint het meestal te kriebelen wat vervolgens vrij snel over gaat in jeuken en dan moet de knip weer getrokken worden.....
 
Rustig hier.

Iedereen aan het rijden of mooie accessoires aan het monteren?

Zelf inmiddels de 1000 km gepasseerd en ik wordt steeds blijer van/met de AT.

Op de toerruit de MRA X-creen gemonteerd, stuk minder herrie maar wel hoooog :)
Ik overweeg nog om toch voor de standaardruit + X-creen met Batzen te gaan.

Ook de airdam zit er inmiddels op, die doet echt wel goed werk!

Verder gewoon genieten en het zadel inzitten....
 
1000km staan er bijna op en afspraak voor beurt staat al in agenda. Ook al contact opgenomen met een of andere pool voor Swegotech / Air Dam versie voor de ATAS. Van gecoat aluminium en gegraveerd met wat je zou willen (of niet). Na mijn vakantie maar eens bestellen.
 
Wat een fijne dag gisteren. Her en der wat druk, maar fantastisch weer om te rijden. Langzaamaan plannen aan het maken voor de vakantie. Waarschijnlijk toch weer een rondje Frankrijk, helaas niet onverhard. Als ik moeders de keienpaden op laat rijden krijg ik klachten.

Thuis > Eifel > Vogezen > Vercors > Ardeche > RDGA > Zwartewoud > Eifel > Thuis. :]

Wat zijn hier de plannen?

31081489_1899101190102690_6094309231517761536_n.jpg
 
Hemelvaartsdag naar meer van Geneve, woont mijn beste vriend.

Aansluitend een dag of 5 balconwegen rijden in de Vercors (Combe Laval) e.o.
Mont Ventoux, Gorges du Verdon, Saint Tropez en via de Alpen en Vogezen weer op huus an.
 
Ik wil nog wel een keer naar de Dolomieten. De vorige keer zijn we eruit gespoeld en ik begrijp nu dat je voor de mooie passen door een tolpoort mag!?!
 
Allemaal zijn ze nog niet betalend. Gelukkig maar. De Grossglockner en de timmelsjoch dus ik denk enkel in Oostenrijk zijn ze betalend . Verleden jaar Stelvio en ook verschillende anderen gedaan en deze waren niet betalend.
 
Graag betalen? Ok de grossglockner betaalde ik verleden jaar 20 € per motorfiets. Als je zo n vijftal toppen per dag doet ben je al snel 100 € kwijt. Is er toch een beetje over
 
Graag betalen? Ok de grossglockner betaalde ik verleden jaar 20 € per motorfiets. Als je zo n vijftal toppen per dag doet ben je al snel 100 € kwijt. Is er toch een beetje over


Buiten die (veel te dure-) Grossglockner en de Timmelsjoch zijn er toch niet zoveel betalende passen?

Om aan 100€ op één dag te komen ga je toch je best mogen doen.


De best bestede Tol ooit is voor mij de Mangart pass. 5€ maar zoveel mooier dan de Grossglockner. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan