carburatieprobleem FZS 600

GSX-Steef-R

MF veteraan
24 feb 2010
1.271
2
Rhoon
Hallo allen,

Ik zal even de vraag namens me vader stellen die de trotse eigenaar is van een Yamaha Fazer 600cc uit 1999.

Er wordt weinig gereden met deze motor want sinds hij eigenaar is staat er nog maar ca. 6000 kilometer bij op de teller. Let op hij is al ruim 6 jaar eigenaar. Des al niet te min zijn vorige jaar de carburateurs gereinigd en nu speelt het volgende probleem op.

De motor slaat aan maar er komt een lading benzine uit de overloop das niet normaal. Uiteindelijk draait de motor op 3 of 2 cilinders, na een tijdje valt de motor stil en krijgen we deze niet meer aan (verzopen lijkt het op). Nu denk ik zelf het zijn de vlotters want deze zijn uit elkaar geweest maar omdat me vader al ongeveer 3x die carburateurs eraf heeft gehaald is hij er nu wel klaar mee.

Daarom mijn verzoek om te vragen of iemand hem/ons kan helpen met dit probleem.

Met vriendelijk groet de vader van Gsx-Steef-R
 
Of je gaat de rubberafdichtringetjes vervangen die om de vlotternaaldhuis zit.
Weet nu even niet of de vlotternaaldhouder vast in de carburateur zit of dat het een los onderdeel is.
Als deze los zit word het afgedicht met een o ringetje, deze worden hard en dichten niet meer af terwijl de vlotternaald wel netjes afdicht.

In mijn geval (FZ750) was het zo erg dat door het niet-afdichtende O-ringetje het hele inlaat-kanaal vol stond met benzine. Dan heb ik nog geluk gehad dat ik geen waterslag (in dit geval benzineslag) heb gehad. Benzine is niet samendrukbaar. Dat had veel schade kunnen geven.
Nu, 30.000km verder kan je zeker zeggen dat er niets is stuk gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan