Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Geeft niks, mijn bak staat nog niet eens in de grondverf en ik rij er toch lekker mee rond :+
 
Beterschap, ik was in de vakantie ook gevallen, bij het verlaten van een Deense picknick-tafel, bleef ik met mijn voet achter een balkje hangen en stortte ter aarde.
Gelukkig enkel schaafwonden en blauwe plekken...
Maar een klap... -O-
 
Beterschap, ik was in de vakantie ook gevallen, bij het verlaten van een Deense picknick-tafel, bleef ik met mijn voet achter een balkje hangen en stortte ter aarde.
Gelukkig enkel schaafwonden en blauwe plekken...
Maar een klap... -O-

bedankt!!

"gelukkig" ben ik in de baas zijn tijd onderuit gegaan, dus alles wordt verder geregeld en ik heb "gewoon" vakantie kunnen vieren; om de een of andere reden zit er echter een behoorlijke piek in de verkoop van pijnstillers hier in de regio _O- _O-

pijn wordt heel langszaam minder, maar mijn rug was al niet best dus we moeten in dit geval extra voorzichtig zijn.

Zijspan blijven we gewoon fijn over dromen :]
 
Laatst bewerkt:
bedankt!!

"gelukkig" ben ik in de baas zijn tijd onderuit gegaan, dus alles wordt verder geregeld en ik heb "gewoon" vakantie kunnen vieren; om de een of andere reden zit er echter een behoorlijke piek in de verkoop van pijnstillers hier in de regio _O- _O-

pijn wordt heel langszaam minder, maar mijn rug was al niet best dus we moeten in dit geval extra voorzichtig zijn.

Zijspan blijven we gewoon fijn over dromen :]

Je bent niet de enige... :z

Beterschap!
 
effe oma wegjagen........... na rijp familie beraad is de kogel door de kerk.......... de oude dame gaat weg..............
 
weg uit de schuur _O- _O-

omdat er een nieuw rijwielgedeelte in de maak is en het zijspan dalijk ook zo goed als nieuw is hebben we is goed overleg beslist dat de oude dame na 255.000km toch weer eens wat meer aandacht verdient....... vooral ook omdat het dalijk zo'n groot contrast wordt anders met het "nieuwe" span en rijwielgedeelte..........

Vandaag ben ik begonnen om de boel voorzichtig uit elkaar te trekken; je kan er wat slecht bij dus snel gaat het niet.......

full


het is allemaal wel een beetje stoffig
 
gelukkig is de lak allemaal nog redelijk strak..... die is tenslotte pas 10 jaar oud

full


soppie en tuinslang doen wonderen
 
wat me trouwens erg opvalt is dat het frame (wat nog in de originele fabriekslak staat) heel wat gezonder onder het stof vandaan komt als de moderne gepoedercoate aansluitdelen...

full


dat vind ik dan weer een beetje jammer........
 
helpertje gelijk alweer aan het kijken wattie kan doen.......

full


altijd overal met zijn neus bovenop
 
Wat er feitelijk gaat gebeuren is het volgende:

- motor strippen
- frame waar nodig bijwerken
- aansluitdelen zijspan en frame zijspan kaal maken en opnieuw aflakken
- blok strippen, keerringen, pakkingen e.d. vernieuwen
- aluminium delen laten glasparelen
- boel opnieuw opbouwen........

weet er nog iemand een betaalbaar revisie bedrijf waar ik blokdelen kan laten glasparelen? liefst regio Rotterdam.

Blok zal ontdaan van olie en met alle openingen afgedekt in onderdelen worden aangeleverd.......

en zo rommelen we voorzichtig en langszaam verder....
middagje over de motor gebogen voel ik behoorlijk dus hard gaat het allemaal niet........ aan de andere kant??? ik heb nooit eerder een excuus nodig gehad (of gebruikt) voor het simpele feit dat het inmiddels een meer eeuwen project is

groetsels
 
Mooi werk man.
Ik heb aluminium wel weer netjes gekregen met gootsteenontstopper. Die korreltjes echte caustic soda van de Gamma waar je de uitlaat van een tweetakt mee ontkoolt.
Dat spul reageert met aluminium, het bruist en vreet het schoon. Met een Japanner of moderne BMW zou ik het niet doen, maar jouw Guzzi heeft nog ouderwets goed aluminium.
Wel heel goed naspoelen en in de WD40 hozen, anders is je blok zo weer wit.
 
Heb aanbod van goede vriend gekregen om eens bij hem op de zaak te komen buurten. Hij zit in de scheepvaart motoren revisie en heeft straalkasten op de zaak...

Maar eerst maar eens zien dat we het allemaal uit elkaar krijgen.
 
Omdat de boel dan toch uit elkaar gaat ook maar eens kijken of we dit een keer kunnen monteren.......

full


dan is de oude dame weer helemaal bij de tijd O-)
 
Laatst bewerkt:
Dan zal je zeggen wat moet je op zo'n oud hork nou met een camera???

full


misschien dat dit het verklaard?? grind #86B nokkenas voor een grote Guzzi, haalt vermogen en koppel maxima naar tussen de 3-7000 toeren, iets waar de oude dame met het "basso" cardan en dalijk een 16inch achterwiel ook wat meer tijd zal doorbrengen...........

Nokkenas is afkomstig uit oude bedrijfsvoorraad en helaas kan niemand mij vertellen of het een zogeheten "bolt-in" exemplaar is of dat ik ook nog moet gaan wijzigen aan kop en zuigers om voldoende speling te krijgen (in dat geval blijft waarschijnlijk de originele nokkenas gewoon zitten..........)

ligt al jaren stof te verzamelen omdat ik geen zin had om het blok uit elkaar te trekken.

nu toch maar eens gaan proberen
 
en dan ga je je vrije middag nuttig besteden om spaghetti te maken

full


daarna gooi je er wat saus over

full


je gaat voor nog een stukje de hoogte in en frommelt wat aan de remmen enzo...

full


full


en uiteindelijk eindig je met dit.......

full


en dit

full


al met al een welbestede middag.......

morgen even bellen met Lamers wat een complete kabelboom zou kosten, want deze heeft zijn beste tijd wel gehad en er heeft een alarm ingezeten..... vervangen is waarschijnlijk goedkoper/handiger als proberen deze te hergebruiken.......

In middels oom antwoord van de enige nederlande officiele leverancier van web-cams.... de meeste Guzzi nokkenassen zijn geslepen volgens fabrieksspecificaties; maar je moet een nokkenas altijd nameten.......

oke duidelijk; zou dus zonder verder moeten passen maar je moet wel alle spelingen en toleranties drie keer extra checken bij inbouw.......
 
Ja stel je voor dat dit wee zo'n meerjarenproject wordt :+

Succes 3wheel, goed bezig als altijd! *O* *O*
 
op de mgcn-site is vast wel een schema te vinden om zelf een kabelboom te maken, weet je zeker dat het goed is.
 
Klinkt als snode plannen!
Wel een hele klus, maar als je gewoon stug doorwerkt komt het eind van zelf in zicht :)
 
als je serieus aan de slag gaat heb je geen zin meer om teveel te posten, maar stil zitten doen we niet..... ik probeer iedere avond een uur of wat te werken als mijn rug en baan het toelaten..........

er gebeurd dus op de achtergrond genoeg:

full


eerst maar die potten eraf........

full


en dan maar eens aan de remschijven beginnen..... die moeten namelijk uiteindelijk weer op de nieuwe wielen komen.

full


full


full


bouten zijn vreselijk hard en de engineer die verzonnen heeft dat een m8 bout voor een remschijf losgedraaid moet worden met een imbusje 5 die mag dat fijn zelf een keer komen proberen........ want het enige wat je daar na een paar jaar nog mee kunt is de koppen afboren.

dan de andere kant nog.....

full


en een beetje schoonmaken........

full


en dat zijn dus typisch van die kleine rotklussen waar je per saldo erg weinig mee opschiet, maar die wel nodig zijn (of je moet 2 nieuwe remschijven willen kopen.......) en die gewoon buitenproportioneel veel tijd kosten........

laters
 
Laatst bewerkt:
Ik zou met een foto van die schijven even een topic bij techniek aanmaken. 8-)
Daar zijn genoeg mensen die nog nooit roest op een remschijf gezien hebben, leuk _O-
 
Idd, even vragen of je deze schijven nog te gebruiken zijn of dat je ze voorzichtig moet opschuren ofzo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan