Kawasuki of Suzaki? 2takt in ZXR400 kader

Je moet even voelen aan de pijp van de middelste cilinder of die wel warm wordt zo niet dan krijgt hij geen benzine.

Hij ploft heerlijk mee, maar misschien krijgt deze minder olie gesmeerd en is dat expres gedaan??? IK zal Eric Potze even vragen, die heeft deze machine afgesteld!
 
Kan best wel wat verschil inzitten qua roken zeker als hij nog niet goed warm is, is bij een van mijn RG's ook zo.
 
Maar eens begonnen aan de steppies deze stonden nl zeer zeg maar ernstig hoog! ik heb de afstand tussen laagste punt zitje en steppies vergeleken met mijn Ducati 996 en die zit al aardig spartaans, deze steppies staan (uhhh stonden) nog eens 10cm dichterbij, niet mee te rijden voor mijn lengte.

Dus wat passen meten boren en zagen en 5cm gewonnen.

Oude situatie:
full


Nieuwe situatie:
full


En schakel zijde uiteraard ook:
full


Het is een compromis maar het belangerijkste is de schakel kant, is nog prima mee te schakelen zelfs met racelaarzen aan, rempomp is nog niet aangesloten maar dat moet denk ik geen probleem zijn.

Tevens stuurverhogers en een SBK stuurtje op de kop getikt, wanneer die binnen zijn eens kijken hoe dat staat en zit. Maar zitje gaat sowieso iets anders voor komen want en het zit nog steeds te laag zo en ik wil er iets anders van gaan maken (supermotard achtig?)
 
Kan best wel wat verschil inzitten qua roken zeker als hij nog niet goed warm is, is bij een van mijn RG's ook zo.

Dat was bij mijn Jawa ook, 1 kant rookte meer dan de andere terwijl beide cilinders door 1 en dezelfde carb gevoed werden! Maar ik heb deze fiets nog niets een paar km warm gereden dus dat maar eerst eens doen als ik normaal kan zitten :] Toch zal ik binnenkort Eric even contacten, wil sowieso weten wat er allemaal gedaan is aan het blok.
 
Laatst bewerkt:
Subframe update, als je niet kunt lassen kun je nog altijd zagen boren en schroeven. En wat blijkt? het zit zo stevig als gelast..............

Oud:
full


Nieuw:
full


Details:
full

full


Moet uiteraard nog afgewerkt worden en dan maar eens nadenken over wat voor zitje..........
 
Update; tank aan subframe vastgemaakt of andersom dat kan ook......
full


Olietankje was door vorige eigenaar onder benzine tank aan achterkant geplaatst met de bedoeling van een vulslang met dop naar voorkant van tank onder afdekkapje. Vond ik iets te omslachtig en ingewikkeld dus heb ik het tankje naar voren gebracht.
full

full


Paar snelsluiters voor afdekkapje en er kan naast benzine ook olie getankt worden :)
full


Vervolgens een accubak gaan vouwen. Voor het eerst dat ik met aluminium plaat werk en dat is lollig spul zeg!
full

full


Accu etc passen en aansluiten en ja zorgvuldig goed genummerd.......
full


Vervolgens waren de stuurverhogers en stuur binnen gekomen dus dat maar eens passen.
full

full

full


Al met al ben ik nog steeds content met hoe het er uit gaat zien, nu eens zitje gaan bedenken en fabriceren. Ondertussen nieuwe (langere) voorremleidingen besteld en nieuw stuur, in mijn enthousiasme heb ik het huidige stuur te ver ingekort :( . Mijn bedoeling is om de fiets rijjklaar te maken en als het bevalt uit elkaar gaan halen en verbeteren of vernieuwen en netjes maken. Maar daar hebben we aankomende winter voor. Als check even gekeken of motor nog loopt en na eerste trap het heerlijke gerendeng :W
 
Correct komt een ander zitje op, wil iets in de trend van een SuperMotard kontje dus lang zadel met relatief recht spatbord. Heb ook al doos met PUR staan, kan ik ook nog altijd iets uit snijden om te kijken hoe een cafe racer achtig kontje staat.
 
ik zou de lijn van bovenkant tank in de gaten houden :X
als je er nu iets bovenop gaat maken wordt het snel hoog denk..
 
Hij hoeft niet een direct kloon te worden van de kwikasfaki hoor, want ik weet ook niet of ik dat mooi vind als kontje er boven uit komt en eigenlijk heb ik dus iets van een supermotard (enduro) achtigs in gedachten voor zitje/kontje.
 
Zoals je nu het subframe hebt gemaakt komt het kontje er al heel snel boven uit.

Persoonlijk vind ik de flattrack look ook altijd wel wat hebben.

14675d1228227926-harley-davidson-1-logo-tz750-flat-tracker.jpg
 
Laatst bewerkt:
IK heb zoiets in gedachten. Qua idee dan he...... voor kontje.
full
 
Laatst bewerkt:
Je zou hem eigenlijk zoals die nu is eens moeten laten photshoppen in die stijl, ik kan me er zelf nog niet echt goed een beeld bij vormen.
 
Hoe vind je deze fotoshop *D Heb weer wat zitten freubelen, zadeltje:

full


Onderkant;
full


Spatbord fabrieken van aluplaat (wat een geinig spul is dat toch).
full


Al is het makkelijker opgeschreven dan gedaan, veel passen, meten, uitvogelen, vooral hoe bevestig ik zadel dusdanig dat het niet eraf waait en ik toch makkelijk bij de elektronica eronder terecht kan en of tank kan verwijderen en dat het comfortabel zit.......... dan plaatsing van achterlicht en kenteken weer veel meten, tijdelijk vast plakken maar vooral kijken!

Met dit als resultaat:
full


full


full


full


Ben ik tevreden? Nee niet helemaal maar het zit, volgt de lijnen die ik wilde volgen en nog even wat details (remmen oa - minor detail) en er kan proef gereden worden want hoe zit het en vooral hoe rijdt het????? Maar dit is dus een tijdelijke achterkant, misschien toch iets in trend van kwikasfaki zien te maken voor zitje. Leer wel veel van hoe het niet moet dus dat kan ik proberen te verbeteren in volgende versie (al zal dat met glasmatten en polyester werken worden - weer iets nieuws :? )

Will be continued...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan