Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand ervaring met het Robens Vapour luchtbed?
Zeer compact en licht... maar hoe zou het liggen :P

BF-54-6C-67-2A-BD-ED-8A-78-09-F5-11-8D-66-E3-47.jpg
 
Bij het vertrek van de chapters, zat ik bovenop de dijk, thv de start :)
Bij onze aankomst heb ik wel ff met ze opgelopen, oa frietje gegeten voor die patatkraam.

Oh, dan heb ik iemand anders voor jou aan gezien denk ik.... my bad...

Als het zaterdag net zo leuk was als vrijdagnacht, dan hadden je nog een mooi feessie in ieder geval.
 
Ik zie wat op aliexpress staan.
En dat ziet er niet uit als exped

Klopt, ziet er niet echt uit als een Exped. Zowel de kleur als de vorm van de luchtkamers niet.
Maar wel dezelfde afmetingen en een R-waarde van 5 ipv 6.
Ik vond eigenlijk redelijke concurentie voor de Exped en Thermarest.
En dus wou ik even weten of er mensen ervaring mee hebben?
 
Oh, dan heb ik iemand anders voor jou aan gezien denk ik.... my bad...

Als het zaterdag net zo leuk was als vrijdagnacht, dan hadden je nog een mooi feessie in ieder geval.
Toen ik op stond, waren de laatste nog wakker :')
 
In september tref je op de ANWB campings vooral gezinnen met nog niet schoolgaande kinderen of oudere stellen. Ze hebben allemaal gemeen dat hij komt babbelen over hoe fijn motorrijden hem lijkt, maar hij doet dat niet (meer) want het is natuurlijk levensgevaarlijk. En zij kijkt je dan sjagrijnig aan omdat ze bang is dat al die jaren die ze heeft geïnvesteerd om haar man een suffe lul te maken, voor niets zijn geweest als hij te lang met jou praat.

Van vanmorgen moest ik weer even aan dit verhaal denken, mijn zoon en ik waren vanmorgen even een ijsje gaan eten met mijn AJS met zijspan als vervoermiddel.
Komt er een man bij mijn motor kijken, hij vind het prachtig en heeft vroeger Triumph en BSA gereden en verteld er enthousiast over. Vervolgens komt zijn vrouw er bij staan en ze kijkt me aan alsof ik haar chiwawa dood heb gemarteld en loopt verder.
Hij zegt, ik geloof dat ik verder moet lopen en loopt snel achter haar aan.🤔 _O-

Sorry ontopic weer 😎
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, 90 cm voor 2 personen is gewoon lepeltje-lepeltje liggen op 1 breed matrasje :P
Wat wel schuin moet aflopen gezien de 50 cm die je voorin hebt.
 
Even een pluim uitdelen aan The North Face; heb een Tadpole die het uitmuntend deed; nu is de tape die op de naden aan de binnenzijde van de buitentent zit, aan het loslaten. TNF aangeschreven of ze dit kunnen verhelpen. Nee, kan niet; wat wél kan is een nieuwe tent leveren. En zonder kosten; had graag m'n oudje gehouden maar de kosten hé.... een nieuwe hebben ze daar op stock en is natuurlijk een stuk voordeliger. Toch mooi, niet dan?

Maarrrr toch: weet iemand of en hoe en waar je toch die naden opnieuw kunt laten tapen?
 
..Voor komende zomer eens kijken naar een klein katoenen of polycotton tentje..
Misschien minder waterdicht en je spul nat is naar maar je tent uitgebrand worden als je slaap nodig hebt is ook rot..
 
Ik heb in het verleden ook altijd een katoenen tent gehad. Op dit moment gebruik ik een nylon tentje. Maar over een paar jaar kan dat zo weer andersom zijn. Een katoenen tent heeft iha een prettiger leefklimaat, maar is wel zwaarder, wat dan weer minder is op de motor.

Katoenen tenten zijn net zo dicht als nylon. Kan alleen gebeuren dat van 1 op ander moment een flinke slagregen neervalt. Dan zal er bij een katoenen tent even een waas van vocht door de buitentent heen gaan. Dat is maar een paar minuten. Katoenvezels hebben even nodig om uit te zetten door het vocht en daarmee de tent waterdicht maken. Meestal begint regen met eerst wat spatjes en wordt dan erger. Tijd genoeg om dicht te trekken.

Nadeel van een katoenen tent is wel dat in de ochtend veel meer tijd nodig is om te drogen. Voordeel in zuidelijke landen is dat het binnen veel minder heet wordt als de tent in de zon staat. Bij langdurig of extreem slecht weer ben je beter af in een katoenen tent!

Levensduur is van een katoenen tent vele malen beter. Ik heb een katoenen tentje ca 30 jaar gehad en er is vele jaren veel mee gekampeerd. Tentje heeft gestaan van Corsica tot in Zweden. Met storm, met dagenlang regen in Engeland tot het kookpunt in Griekenland. Later is met de kinderen dit tentje nog enkele jaren gebruikt als bijzet-tentje. Conclusie katoenen tent is bijna onverwoestbaar. Nylon tentje is meestal flut!
 
Laatst bewerkt:
Ik was vandaag in een winkel van http://jysk.nl en zag dat ze daar een leuk assortiment slaapzakken en matjes hebben.
Vermoedelijk geen superkwaliteit, maar de prijzen zijn lekker laag.
 
Ik heb in het verleden ook altijd een katoenen tent gehad. Op dit moment gebruik ik een nylon tentje. Maar over een paar jaar kan dat zo weer andersom zijn. Een katoenen tent heeft iha een prettiger leefklimaat, maar is wel zwaarder, wat dan weer minder is op de motor.

Katoenen tenten zijn net zo dicht als nylon. Kan alleen gebeuren dat van 1 op ander moment een flinke slagregen neervalt. Dan zal er bij een katoenen tent even een waas van vocht door de buitentent heen gaan. Dat is maar een paar minuten. Katoenvezels hebben even nodig om uit te zetten door het vocht en daarmee de tent waterdicht maken. Meestal begint regen met eerst wat spatjes en wordt dan erger. Tijd genoeg om dicht te trekken.

Nadeel van een katoenen tent is wel dat in de ochtend veel meer tijd nodig is om te drogen. Voordeel in zuidelijke landen is dat het binnen veel minder heet wordt als de tent in de zon staat. Bij langdurig of extreem slecht weer ben je beter af in een katoenen tent!

Levensduur is van een katoenen tent vele malen beter. Ik heb een katoenen tentje ca 30 jaar gehad en er is vele jaren veel mee gekampeerd. Tentje heeft gestaan van Corsica tot in Zweden. Met storm, met dagenlang regen in Engeland tot het kookpunt in Griekenland. Later is met de kinderen dit tentje nog enkele jaren gebruikt als bijzet-tentje. Conclusie katoenen tent is bijna onverwoestbaar. Nylon tentje is meestal flut!

Die waas bij een eerste bui kan ook gewoon binnen-regen zijn..ik dacht dat ik een prul had gekocht en de tent weggedaan.. later liet ik me vertellen dat een katoenen tent de eerste keer altijd gewoon lek is, en je hem daarom vooraf eens goed moet besproeien..
Of dit nu inderdaad waar is?
 
Jazeker, de eerste flinke regenbui geeft meestal even iets doorslag. Daarna wordt 't beter.
Mijn ervaring is dat bij een plotse hevige bui altijd wel even iets doorslag blijft.

Een nylon tent heeft daar geen last van. Maar dan heb je weer bij langdurige regen een minder aangenaam tent-binnen-klimaat.
 
Zoo spullentjes gepakt nog even paar uren werken en dan weer een motorweekendje doen :)
De weersverwachting ziet er prima uit!
 
1. Wat houd je tegen?
2. Hoezo winterkamperen? Dit weekend wordt het een graad of 15 en blijft het droog.
 
Er is maar een oplossing, gewoon gaan! Er zijn tegenwoordig zowel in binnen als buitenland genoeg campings open in de winter. Je moet even zoeken want het zijn er natuurlijk wel veel minder dan in de zomer, maar alsnog is er keus genoeg.

En nu is het zeker nog geen winter inderdaad. Vorige week was het wel fris 's nachts, maar ook dat was prima te doen.

Met deze temperaturen nog niet echt van toepassing, maar hier is wel een leuk topic: Winterkamperen, hoe warm te houden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan