Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Naast de Tatra vond ik Slowakije vrij plat, saai, wat dor.. misschien juist het saaie stuk doorkruist?

Weet niet precies meer hoe jouw route liep Sammie (heb je reisverslagen wel gelezen ;)) maar als ik dit plaatje bekijk dan lijkt er genoeg heuvelachtig terrein te zijn (ikzelf woon dus net buiten Bratislava in het platte stuk, maar ook daar kan je leuke kronkelwegen vinden richting Hongarije bijvoorbeeld)

physical-map-of-Slovakia.gif


Maar ben het wel met je eens dat ze niet voor het oprapen liggen tenzij je in de Tatry bent, vandaar ook dat we richting Oostenrijk gaan meestal (dichterbij) of zoals eind mei een paar dagen richting de Dolomieten
 
Laatst bewerkt:
Test geslaagd! Ideale tent. Nog wel paar keer oefenen, vooral in je eentje opzetten is nog wel een uitdaging ;)

[afbeelding]

Haha netjes ouwe!

Is dat de Coastline 3 Plus?

TIP: De achterkant met 2 haringen vastzetten, die 3 stokken erin drukken, en daarna de hele zooi voorover trekken en aan de voorkant vastzetten. De eerste keer duurde het 30 minuten eer ik hem op had gezet, daarna 3 minuten :)

En daarna is het 5 minuten kinderspel en die binnentent kan je er in 'prikken' :P :+ :) :) :)

Ik vind de ruimte in die voortent heerlijk, zeker als het k*tweer is.

Ik heb de Coastline 3 Plus, hier een filmpje.

En een foto :)
20160923_181957.jpg
 
Laatst bewerkt:
Boxerob schreef:
Mooie setup Smurf!

Hoe rijdt dat met een aanhanger?

De Roadstar heeft daar geen enkel probleem mee. Maar mijn top is max 120, maar meestal 100Km/u op de snelweg. Af en toe een vrachtwagen inhalen en dan meteen weer naar rechts. En omdat die V-Twin geen stuurwonder is en vrij snel met de Floorboards aan de grond zit rustig de passen naar boven. Scherpe haarspeld terug naar 1 en als een trekker omhoog. Wij hebben nooit haast, altijd vakantie, vaak op reis.
Maar als je dan op een camping je kamp hebt opgezet en ja gaat zonder aanhanger de weg op is dat toch wel prettiger, vooral het acceleren na een rotonde of een haarspeld. Taaie trekhaak in het spatbord, onzichtbaar en afneembare kogel.
 
Test geslaagd! Ideale tent. Nog wel paar keer oefenen, vooral in je eentje opzetten is nog wel een uitdaging ;)

[afbeelding]

Haha netjes ouwe!

Is dat de Coastline 3 Plus?

TIP: De achterkant met 2 haringen vastzetten, die 3 stokken erin drukken, en daarna de hele zooi voorover trekken en aan de voorkant vastzetten. De eerste keer duurde het 30 minuten eer ik hem op had gezet, daarna 3 minuten :)

En daarna is het 5 minuten kinderspel en die binnentent kan je er in 'prikken' :P :+ :) :) :)

Ik vind de ruimte in die voortent heerlijk, zeker als het k*tweer is.

Ik heb de Coastline 3 Plus, hier een filmpje.

En een foto :)
[afbeelding]

Ja, prima tent met flinke leefruimte.
Mijn Vango is vrijwel gelijk. Ook het opzetten zal bij mij routine moeten gaan worden.
Mijn 1e keer was ook 30min. Moet er nog effe slag van gaan krijgen!
 
Haha netjes ouwe!

Is dat de Coastline 3 Plus?

TIP: De achterkant met 2 haringen vastzetten, die 3 stokken erin drukken, en daarna de hele zooi voorover trekken en aan de voorkant vastzetten. De eerste keer duurde het 30 minuten eer ik hem op had gezet, daarna 3 minuten :)

En daarna is het 5 minuten kinderspel en die binnentent kan je er in 'prikken' :P :+ :) :) :)

Ik vind de ruimte in die voortent heerlijk, zeker als het k*tweer is.

Ik heb de Coastline 3 Plus, hier een filmpje.

En een foto :)
[afbeelding]
Yep, is de Coastline 3 Plus.

Haha, ik deed er iets meer dan een half uur over de eerste keer ;) Binnenkort nog even flink oefenen dus. Zie mezelf al helemaal staan kutten straks anders, en natuurlijk in de regen. Daar word je alles behalve blij van denk ik B|

Gebruik jij geen grondzeil? En het voorste zeiltje in de voortent ook niet? Enne, heb jij reserve tentstokken? Is mij verteld door Obelink dat die erbij zitten, maar ik zie ze niet.. lijkt me wel handig om reserve stokken bij te hebben, aangezien die namelijk van glasfiber zijn (kwetsbaar).

Dank voor de tips, volgende keer eens proberen! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Weet niet precies meer hoe jouw route liep Sammie (heb je reisverslagen wel gelezen ;)) maar als ik dit plaatje bekijk dan lijkt er genoeg heuvelachtig terrein te zijn (ikzelf woon dus net buiten Bratislava in het platte stuk, maar ook daar kan je leuke kronkelwegen vinden richting Hongarije bijvoorbeeld)

[afbeelding]

Maar ben het wel met je eens dat ze niet voor het oprapen liggen tenzij je in de Tatry bent, vandaar ook dat we richting Oostenrijk gaan meestal (dichterbij) of zoals eind mei een paar dagen richting de Dolomieten

Hmm Ik heb onderweg geleerd dat kaarten bij tankstations e.d. steeds moeilijker te vinden zijn, en reliëf- wat ik zelf erg fijn vind- staat er vaak niet op aangegeven..
Naast de Tatra zou er in Tsjechië in het zuidwesten ook een nationaal park dinges zijn.. ben jij daar bekend mee?
 
Boxerob schreef:De Roadstar heeft daar geen enkel probleem mee. Maar mijn top is max 120, maar meestal 100Km/u op de snelweg.

Dan rij je in de meeste landen fors te hard. In Duitsland mag je bijvoorbeeld maar 60 met een aanhanger achter je motor, ook op de Autobahn. In Italië 80 en in Spanje mag het bijvoorbeeld helemaal niet.
 
Yep, is de Coastline 3 Plus.

Haha, ik deed er iets meer dan een half uur over de eerste keer ;) Binnenkort nog even flink oefenen dus. Zie mezelf al helemaal staan kutten straks anders, en natuurlijk in de regen. Daar word je alles behalve blij van denk ik B|

Gebruik jij geen grondzeil? En het voorste zeiltje in de voortent ook niet? Enne, heb jij reserve tentstokken? Is mij verteld door Obelink dat die erbij zitten, maar ik zie ze niet.. lijkt me wel handig om reserve stokken bij te hebben, aangezien die namelijk van glasfiber zijn (kwetsbaar).

Dank voor de tips, volgende keer eens proberen! 8-)

De eerste keer dat ik hem aan het opzetten was, was het 32 graden. Zweet gutste van mijn kop en mijn duitse buren zaten lekker in het zonnetje met een halve liter witbier zich suf te lachen omdat ik al 30 minuten aan het stuntelen was haha :+

Het grondzeil voor de voortent gebruik ik niet, maarja ik had fantastisch weer afgelopen zomer. Als het regent is het verstandiger die wel even vast te zetten denk ik.

Reserve stokken heb ik niet gezien.

Maar in het kort dus:
1) Buitentent op de grond leggen
2) 3x stok er in zetten en gelijk spanning er op zetten
3) De achterkant van de tent vastzetten met haringen
4) De tent bij de voorkant pakken en zo als een 'rups' overeind trekken. Vervolgens snel de voorkant met 2 haringen vastzetten en hij staat al overeind en kan niet meer omvallen.

Daarna gewoon wat extra haringen er in slaan en wat scheerlijntjes regelen maar dat is kinderspel. En binnentent klik je er gewoon in.
 
Tssk, hoewel ik 2 tentjes heb die 't doen.. zit ik toch aan zo'n parapluding te denken.. vooral het oppakken in d eochtend vond ik vaak 'gedoe' vooral als het al 35 graden is..
aan de andere kant.. je hebt vakantie.. waarom haast?
 
Mike Schenk schreef:
Dan rij je in de meeste landen fors te hard. In Duitsland mag je bijvoorbeeld maar 60 met een aanhanger achter je motor, ook op de Autobahn. In Italië 80 en in Spanje mag het bijvoorbeeld helemaal niet.

Dat weet ik, Mike, maar de ervaring leert dat ook Oom Agent er in vele landen anders over denkt. Bij logisch en vooral veilig nadenken is het natuurlijk vreemd dat je op de Duitse Autobahn maar 60 mag. Ik heb de politie naast me gehad op de Duitse snelweg, 100km/u met duo en aanhanger en zijn duim ging omhoog.
En ik heb de lijst met de diversiteit aan regels van ONS EUROPA altijd bij me, maar ik blijf zelf nadenken.En ook in Spanjke doen ze niet moeilijk, Heb daar zo,n 6000km gereden met aanhanger, geen verkeerd woord gehoord.
Ook hier geld, een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Maar nog even een vraag, waar haal je die info vandaan dat het NIET mag? Ik begrijp dat jij meer weet als ik, soms ben ik wat naïef. Ik hoorde onlangs ook dat je met aanhanger een aantal passen in Italië en Zwitserland niet op mag. Dan doe ik dat dus gewoon niet, dat is vragen om problemen.

Edit.Even en zoekslag gedaan en op de site van de KNMV staat wel het een en ander. Maar voor Spanje staat er dit:
Aanhanger
Het meevoeren van een aanhanger is overdag bij goed zicht toegestaan.
Het gewicht mag niet meer dan de helft van dat van
het trekkende voertuig bedragen.
Passagiers
Het is niet toegestaan om een persoon jonger dan 12
jaar op een motor te vervoeren.
Ouders, een voogd of een volwassen gemachtigd persoon mogen kinderen ouder dan 7 jaar
vervoeren.
Fijn, zo,n verenigd Europa!!
 
Laatst bewerkt:
Daarom, normaal gedrag, goed gekleed en maatregelen om goed gezien te worden wordt door de arm der wet op prijs gesteld. Er zijn ook van die berichten geweest waarbij je in Frankrijk een bepaald vlak reflectie/fluor kleuren op je kleding moest hebben en Alcohol blaaspijpjes. Wij reden met normale lederen kleding, maar had wel op de achterzijde van de aanhanger een veiligheidsvest onder mijn net gedaan. Duizenden kilometers gereden, veel politie gezien, geen verkeerd woord.
9QVrqNflUel1qavx_V_Dq8h-NuNZwjvb2GIw35jGyhdanW09sB1CeMXsDt-J7NsCshNAOVmWVSovdZNM-0fACYW352uSSqnaKq2kRZ5Y5vr5R-dJCZiE66VLoG4jSvcl0F8TT08tMSPm5Zo7bk9RerCl0qTWSUu9kadG0HY7aSJTlPpRxPGOAV9W9O2AKcv6ByZDd2z8HdhBS6Hum-RByqMNCPSH8gkC-k0XgSIADOfieQEtQk9YE1Ad4VjXe8eEML2Ni5S5wR9GH4M0fjSx6-TAJDBN1rysgPICHaFUREMngR6yayBLkLcHLE2ppbgBZ1F9HRE3ZVHCixQzm_mk8G19Mtb-3ruL3Pf2bU2LJ0cfwmJzt_RdGm38iBn_nrcTwc3qp7-cgNhS4yzZ1RRVuu5XTNRZf2ZAKZ7ynTbsfCKkigTgoIhBpzmz1A9XdnUDZu_0yb5Emr83rj4p83AEA7Cyp11M4n075H9GH626vc0dJTT2iZKFCfbSOivfBmFBp7OcbL_ejF3FpbjmFPYOR8IGV2h56ZlRzoyopBi5-fkWcs1ibCGUnXcdy6bLqNwy_Hri7Vio3YvsH4nCFjH1RGLdFwTMyaUdM3FeuJBdYFFNE3QWS03MPUcNt8QMprs2rxzpMxzXbj1iwuifybmcDC4q-fXbopMMQuBk2wKHag=w1170-h878-no

En een extra derde remlicht in de imperiaal is ook niet verkeerd.

Maar als je opvalt door asociaal rijgedrag krijg je vervolgens wel voor alle eerder genoemde feiten een bon. Maar dan vraag je er om.
 
Mike Schenk schreef:Dat weet ik, Mike, maar de ervaring leert dat ook Oom Agent er in vele landen anders over denkt. Bij logisch en vooral veilig nadenken is het natuurlijk vreemd dat je op de Duitse Autobahn maar 60 mag. Ik heb de politie naast me gehad op de Duitse snelweg, 100km/u met duo en aanhanger en zijn duim ging omhoog.
En ik heb de lijst met de diversiteit aan regels van ONS EUROPA altijd bij me, maar ik blijf zelf nadenken.En ook in Spanjke doen ze niet moeilijk, Heb daar zo,n 6000km gereden met aanhanger, geen verkeerd woord gehoord.
Ook hier geld, een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.
Maar nog even een vraag, waar haal je die info vandaan dat het NIET mag? Ik begrijp dat jij meer weet als ik, soms ben ik wat naïef. Ik hoorde onlangs ook dat je met aanhanger een aantal passen in Italië en Zwitserland niet op mag. Dan doe ik dat dus gewoon niet, dat is vragen om problemen.

Edit.Even en zoekslag gedaan en op de site van de KNMV staat wel het een en ander. Maar voor Spanje staat er dit:Fijn, zo,n verenigd Europa!!
:^

Ik heb duizenden kms met aanganger en half open pijpen in dld gereden. Ook langs de vele controles.
Is een kwestie van rij gedrag, nooit aangesproken.
 
Hmm Ik heb onderweg geleerd dat kaarten bij tankstations e.d. steeds moeilijker te vinden zijn, en reliëf- wat ik zelf erg fijn vind- staat er vaak niet op aangegeven..
Naast de Tatra zou er in Tsjechië in het zuidwesten ook een nationaal park dinges zijn.. ben jij daar bekend mee?

Ik denk dat je de omgeving van Ceske Budejovice bedoelt; ben er zelf nog nooit geweest maar hoor positieve verhalen over de natuur daaar (van niet-motorrijders, dus heel eerlijk gezegd weet ik niet hoe de wegen daar zijn)
 
Laatst bewerkt:
Tssk, hoewel ik 2 tentjes heb die 't doen.. zit ik toch aan zo'n parapluding te denken.. vooral het oppakken in d eochtend vond ik vaak 'gedoe' vooral als het al 35 graden is..
aan de andere kant.. je hebt vakantie.. waarom haast?

Mijn ervaring is dat wat voor tent je ook hebt, bij inpakken met 30+ ga je toch wel zweten. Slaapzak, matje en alle andere zooi opruimen en het stroomt toch wel van je kop af. Mijn tactiek, zwembroek en slippertjes zo lang mogelijk aanhouden en pas het motorpak aan als je echt opstapt, en zelfs als de mogelijkheid er is vooraf nog even een duik nemen. Bijkomend voordeel is dat je zwembroek ook als eerste uit je bagage komt, dus bij een zwemgelegenheid onderweg duik je er ook zo in. Bij aankomst op de camping heb je hem natuurlijk ook als eerste weer aan.
 
Mijn ervaring van heel veel jaren kamperen in Zuid-Europa:

Dat begint al bij tent opzetten. Beoordelen of je in vroege ochtend niet in de zon staat.
Als het dan toch heel erg warm is/ warm wordt.................

Op tijd uit je slaapzak en zorgen dat alles vroeg is opgeruimd.
Toch nog te warm, dan niet stressen, maar er gewoon een half uurtje langer over doen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring van heel veel jaren kamperen in Zuid-Europa:

Dat begint al bij tent opzetten. Beoordelen of je in vroege ochtend niet in de zon staat.
Als het dan toch heel erg warm is/ warm wordt.................

Op tijd uit je slaapzak en zorgen dat alles vroeg is opgeruimd.
Toch nog te warm, dan niet stressen, maar er gewoon een half uurtje langer over doen.
De tip is: niet in motorkleding tent opzetten of afbreken, als het heet is.
 
Mike Schenk schreef:Dat weet ik, Mike, maar de ervaring leert dat ook Oom Agent er in vele landen anders over denkt. Bij logisch en vooral veilig nadenken is het natuurlijk vreemd dat je op de Duitse Autobahn maar 60 mag.

Het is ook een belachelijke regel dat je maar 60 zou mogen op de Autobahn.

Maar ik vind het nooit zo interessant wat oom agent ervan vindt, maar met name wat er gebeurt bij een ongeval. Beetje lullig als jij van achter wordt aangereden terwijl je 100 met je aanhanger rijdt, en jij dan als aansprakelijke wordt gezien omdat je je niet aan de regels hield.

Maar nog even een vraag, waar haal je die info vandaan dat het NIET mag? Ik begrijp dat jij meer weet als ik, soms ben ik wat naïef.

Van horen zeggen, maar het blijkt inderdaad niet te kloppen. Misschien dat het vroeger zo is geweest in Spanje.
 
De tip is: niet in motorkleding tent opzetten of afbreken, als het heet is.

Als je een doorwaaijas hebt, is het juist lekker om met een bezweet tshirt op de motor te stappen, koel je weer lekker snel af.

Wat ook lekker is, leren motorbroek aan en dan koud water over die broek gooien voordat je de tent gaat afbreken en/of gaat rijden. Heb je ook lang verkoeling aan en echt nat wordt je er niet van.
 
Als je een doorwaaijas hebt, is het juist lekker om met een bezweet tshirt op de motor te stappen, koel je weer lekker snel af.

Wat ook lekker is, leren motorbroek aan en dan koud water over die broek gooien voordat je de tent gaat afbreken en/of gaat rijden. Heb je ook lang verkoeling aan en echt nat wordt je er niet van.
Ik bedoelde het ironisch.
Maar de serieuze tip is dan; ff denken en plannen, dan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan