Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pop-Up is ruk! Qua pakmaat het meest onhandige om mee te nemen op de motor. Of je moet er een aanhanger achter, of een span er naast hebben anders heb je een gigantische windvanger.
 
Pop-Up is ruk! Qua pakmaat het meest onhandige om mee te nemen op de motor. Of je moet er een aanhanger achter, of een span er naast hebben anders heb je een gigantische windvanger.
Ik heb 3 jaar mijn pop-up gebruikt,vind het heerlijk maar de pakmaat was idd minder. Hij lag plat achterop dus hij ving geen wind

800.jpg


Hier was ik 2weken aan het rondtoeren,
 
Laatst bewerkt:
Die pop-ups hebben zo'n onhandige pakmaat...
Ik denk dat je qua aantal personen aan chineesjes moet denken.. daar worden ze ook gemaakt..
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Daarvan passen er veel op een klein plekkie!

Vorig jaar op een camping in N-Spanje stond een groep van 6 Chinezen allemaal in hun eigen mini-mini tentje op 1 kampeerplek. Viel me op dat ze preutser zijn dan mijn schoonmoeder! Zelfde hoeveelheid m2 had ik ook voor mijn koepeltentje en de motor. Voor mij wel groot genoeg maar oppervlak was niet riant te noemen.
 
Col d'Agnel? ;)

Dit is dan een kleintje wil je een iets grotere dan is het helemaal een grote schijf, dit is nog wel te doen maar echt fijn is het niet.
 
Klopt het dat het weer opvouwen van die dingen rot is?
Ik heb een keer meer dan een half uur zitten kijken naar de buurman die probeerde twee van die dingen in te pakken. Ze popten iedere keer weer op. Binnen twee seconden, zoals beloofd!
Hij had de avond ervoor zijn grote tent al ingepakt zodat hij snel weg kon _O-

De onderlinge band was nu niet zo dat ik de behoefte voelde te gaan helpen :N
 
Dat is altijd het mooie op de camping.
Een beginner (iemand die eigenlijk toch al een hekel heeft aan kamperen) die de eerste keer een tentje gaat opzetten. Even een tijdje laten ploeteren. Genieten!

Als je dat jezelf wil besparen, zet dat ding voor oefening dan thuis op in de tuin.
Ik heb al heel, heel vaak een tentje opgezet. Toch bij mijn nieuwe tentje heb ik eerst al een keer geoefend. Al is het alleen maar om te zien of alles klopt en volledig is.

Bij een kampeerder die komt bij heel harde wind, zal ik direct bijspringen om te helpen!
 
Ik doe nieuw tentje ook altijd thuis eerste een keer op zetten. En effe de haringen bij het oud ijzer knikkeren er fatsoenlijke in het zakje doen.

Wij hadden op den duur zo'n pop-up strandtentje, toen hebben we (vrouwlief en ik) allebei thuis net zo lang geoefend totdat we deze zonder strubbelingen weer in de zak kregen.
heb je het eenmaal door, dan gaan al die pop-up gevallen wel.

Heb op het strand wel van die dingen dubbel gevouwen in de prullenbak zien verdwijnen, na een half uurtje veel kijkplezier (door ons dan)
 
Wellicht zijn er youtube filmpjes how-to van..
Ik heb van de xenos zo'n zilver/goudkleurig isolatiedeken/folie liggen, destijds gekocht voor koude nachten(vreemd, zomer.. toch brr)en koukleum-vriendin.
Ik denk dat ik er nog 1 scoor, ze aan elkaar tape en dat als 'fresh/black-zonder black- anti zon ding ga gebruiken..
Zilveren kant naar buiten maar?
 
Col d'Agnel? ;)

Dit is dan een kleintje wil je een iets grotere dan is het helemaal een grote schijf, dit is nog wel te doen maar echt fijn is het niet.
Dat klopt,was door de Alpen aan het rijden.

Ik ben zelf niet zo groot (1.73) dus ik heb ruimte zat in een klein tentje.

Het invouwen moet je even door hebben maar dan is het zo gepiept.
 
Ik doe nieuw tentje ook altijd thuis eerste een keer op zetten.
En effe de haringen bij het oud ijzer knikkeren er fatsoenlijke in het zakje doen.
Dát heb ik dus ook gedaan. Ik heb altijd bergspijkers bij mijn tent!
(hoewel de haringen die bij mijn Vango Omega waren meegeleverd niet super-slecht zijn)
 
Dát heb ik dus ook gedaan. Ik heb altijd bergspijkers bij mijn tent!
(hoewel de haringen die bij mijn Vango Omega waren meegeleverd niet super-slecht zijn)

Ze zijn niet slecht, maar dat rotsmassief in Frankrijk (of waar dan ook) is veel sterker.
Overal houden goede spijkers het, zelfs in zacht gras 8-)

Maar een pop-up tent is heerlijk voor het gemak, maar voor op de motor 3 keer niets.
Ga toch liever met volgepropte koffers dan iets los opgebonden :]
 
Pop-Up is ruk! Qua pakmaat het meest onhandige om mee te nemen op de motor. Of je moet er een aanhanger achter, of een span er naast hebben anders heb je een gigantische windvanger.
Met een 17 inch pop-up tent kun je hem gewoon aan je voorwiel bevestigen. Dan draait ie soepel mee met het wiel. :)
 
Misschien heb je wel gelijk, het past niet helemaal in het topic. Maar een enkel geintje houdt wel de boel alert. Zo af en toe begint de discussie over wel of niet een pop-up tentje ook wel erg saai te worden. De een vindt dit, de ander dat, en zo moet het ook . Maar het wordt dan ook wel eens een gesprek inde zin van : ik vind dit, en hij vindt dat, en allemaal vinden we weer iets anders. Prima hoor! Toch houdt een enkele keer zo'n grap het geheel een beetje levendig.




Ik vind het reden voor een ban :Y
 
_O-

misschien is de foto wel van een mod :P

maar idd ik word kriegel als het meer als 10 posts over hetzelfde onderwerp gaat , vooral als dat onderwerp gerelateerd is aan smaak en een aantal mensen de ander willen overtuigen dat ze de verkeerde smaak hebben.

overigens moedig ik mensen aan om wel topic reports te doen, kan de crew ook eens lachen.
ikzelf doe regelmatig aan onthouding tegenwoordig, max 10 minuten MF per dag :P
 
Laatst bewerkt:
de binnentent van mijn coleman exponent phad x3 tent is vuil (het is witte stof en ziet er eigenlijk vuil uit van stofferige campeerplaatsen ) en ik zou deze graag in de wasmachine steken , iemand ervaring daarmee ? de waterdichte bodem die eraan vasthangd zit dan natuurlijk ook in de wasmachine maar zou ik achteraf misschien terug kunnen behandelen met zo'n waterdicht makende spray . iemand ervaring met het wassen van een binnentent ?
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen ervaring.
Maar volgens mij kan je de binnentent gewoon in een bak lauw water zetten met wat sop erin.

De binnentent hoeft echt niet waterdicht te zijn. Net de (condens-)druppels van binnenzijde buitentent of een andere verdwaalde regenspat moet uit het slaapgedeelte gehouden worden.
Verder is de binnentent vooral om tocht/ windvrij en insektenvrij te blijven.

Mijn binnententen door de jaren heen waren meestal van heel dun en van niet-waterdichte(?) stof.
 
Maar de bodem moet wel vochtdicht zijn, niet iedereen gebruikt een onderzeil.
Bak lauw water en vooral geen wasmiddel om de bodem aan te tasten zou ik zeggen. Voor de rest heb ik er geen ervaring mee, meestal is een stoffer en blik en een natte lap over de bodem genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan