Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Handmatig wassen in een bak lauw water zonder wasmiddel lijkt me weinig kwaad te kunnen en je hebt grote kans dat hij dan al zo goed als schoon is. Dat zou ik eerst proberen voor je met wasmiddelen aan de gang gaat. Persoonlijk zou ik er trouwens voor kiezen de tent helemaal niet te wassen, een beetje vuil doet niks af een de functionaliteit, en echt last heb je er niet van.
 
de binnentent van mijn coleman exponent phad x3 tent is vuil...?

NIET in de wasmachiene. Opzetten. Stofzuigen. Natte spons met een heel klein beetje zeep met lauw, niet warm, water.

Daar knapt m veel van op en je beschadigt de delicate waterafstotende coating niet.

Bij 'ruwe' behandeling kan de tape van de naden ook loskomen.

En uiteraard helemaal laten drogen voor je 'm opbergt..
 
En uiteraard helemaal laten drogen voor je 'm opbergt..

full
 
Ik realiseer mij dat mijn reactie inderdaad heel erg 'Tante kaat' is overgekomen. Dus ik doe snel iets mannelijk om te compenseren.

Zoals bijvoorbeeld naakt de ijszee induiken, daar een walvis doodslaan met een andere walvis en die dan rauw opeten. Je weet wel. En daarna een wheelie.
 
ik geloof niet dat jij een wheelie op een dode walvis kan maken.

zoals je het geschreven hebt eet je de walvis op waarmee je mept, istie ook dood dan ?
als het een ijszee is, moest je er eerst een gat in hakken om er in te kunnen duiken ?
paste die walvis daar dan ook doorheen.

je reactie geeft meer vragen dan antwoorden.

Misschien de volgende trip richting het zuiden plannen en dan zoiets voor het eten ? :

party_grill_r_1.1448549398.jpg



zal grienpies ook blijerdert van worden.
 
ik heb een, waarschijnlijk domme, maar toch serieuze vraag.

Ik ben een beetje aan het kijken naar basis kampeerspullen om mee te testen of ik het kamperen met de motor leuk vind. En nu zit ik naar dry bags te kijken en kan ik het niet laten om de nederlander uit te hangen en te denken, toch wel duur om wat spullen droog te houden.

Nou in mijn hoofd denk ik dan, maar een stevige vuilniszak moet het toch ook droog kunnen houden?

Voor ik het zelf ga proberen, misschien hebben mensen hier een mening in? Ik vind het zonde om voor een of 2x kamperen een dure dry bag aan te schaffen.
 
Ik heb m'n roltas bij louis.de gehaald voor iets van €18. Afgelopen week gebruikt en alles is prima droog gebleven tijdens de paar buien die ik heb gehad. Zo een zou je prima kunnen gebruiken :)
 
ik heb een, waarschijnlijk domme, maar toch serieuze vraag.

Ik ben een beetje aan het kijken naar basis kampeerspullen om mee te testen of ik het kamperen met de motor leuk vind. En nu zit ik naar dry bags te kijken en kan ik het niet laten om de nederlander uit te hangen en te denken, toch wel duur om wat spullen droog te houden.

Nou in mijn hoofd denk ik dan, maar een stevige vuilniszak moet het toch ook droog kunnen houden?

Voor ik het zelf ga proberen, misschien hebben mensen hier een mening in? Ik vind het zonde om voor een of 2x kamperen een dure dry bag aan te schaffen.

Bij Louis.de heb je ze al voor 2 tientjes!

Ik zie die rollen heel vaak, heb hem zelf ook :)
 
bedankt voor de louis tip heren. Toevallig zit er een filiaal van louis op 30km rijden van mij. Dus ik ga er binnenkort gewoon ff langs met de motor rondkijken.
 
Louis rollen zijn van mindere kwaliteit dan de gerenommeerde merken. Dan liever het dubbele betalen en lang genieten van de betere kwaliteit.
 
Louis rollen zijn van mindere kwaliteit dan de gerenommeerde merken. Dan liever het dubbele betalen en lang genieten van de betere kwaliteit.
Ik heb er de fluogele van Louis al 5 jaar in gebruik. Is denk al zo'n 30 keer gebruikt en is, incl aanrijding, nog steeds in goede conditie. Dubbel en dwars zijn geld waard.
 
Heb er minder dan drie weken geleden één gekocht, een wat kleinere. Als ik me goed herinner was ie zelfs maar 10 euro toen in de aanbieding. Ziet er na twee weken nog prima uit, maar voelt en is inderdaad wel echt veel minder dik/stug dan bijvoorbeeld Ortlieb. Ook is de sluiting alleen aan de zijkant/korte kant terwijl sluiting aan de bovenkant, in de lengte dus, veel praktischer is. Voor mij ging het er echter vooral om een aantal spullen (tent, slaapmat en lege rugtas) in één tas bij elkaar te hebben, waarmee minder werk om 'achterop te binden.'
 
Louis rollen zijn van mindere kwaliteit dan de gerenommeerde merken. Dan liever het dubbele betalen en lang genieten van de betere kwaliteit.
Ik heb n rol van Aldi, vijf jaar, tientje. Doet t nog goed.

Vriendin rol van Louis, al tien jaar. Ook nog ok.

Geen idee wat de uiteindelijke levensduur gaat worden.
 
Heb er minder dan drie weken geleden één gekocht, een wat kleinere. Als ik me goed herinner was ie zelfs maar 10 euro toen in de aanbieding. Ziet er na twee weken nog prima uit, maar voelt en is inderdaad wel echt veel minder dik/stug dan bijvoorbeeld Ortlieb. Ook is de sluiting alleen aan de zijkant/korte kant terwijl sluiting aan de bovenkant, in de lengte dus, veel praktischer is. Voor mij ging het er echter vooral om een aantal spullen (tent, slaapmat en lege rugtas) in één tas bij elkaar te hebben, waarmee minder werk om 'achterop te binden.'
Een vriend dacht ook dat zo'n sluiting bovenop makkelijker zou zijn. Om die reden toen zijn Louis rol vervangen voor een dure van Ortlieb. Hij heeft hem 1 keer gebruikt en vond het een onding qua inpakken enzo. Gebruikt nu weer de Louis rol _O-
 
Een vriend dacht ook dat zo'n sluiting bovenop makkelijker zou zijn. Om die reden toen zijn Louis rol vervangen voor een dure van Ortlieb. Hij heeft hem 1 keer gebruikt en vond het een onding qua inpakken enzo. Gebruikt nu weer de Louis rol _O-
Ingang kopse kant is idd een stuk onhandiger dan flap over de breedte.
 
Kopse kant pakt inderdaad wat makkelijker in. Als je degene met klep aan de lange inpakt geven de wat grotere verpakking problemen met in en uit nemen van je spullen. Ik gebruik beide, maar met de klep aan de lange zijde ligt en bevestigt op mijn bagagedrager weer wat beter en makkelijker. Daar zitten op de kopse kanten ook sjorogen waar mijn elastieken doorheen kunnen zonder dat ze verschuiven. Maar dat is persoonlijk en gerelateerd aan mijn manier van vastmaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan