Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kreeg vandaag een folder van Bever, 30% korting op alle artikelen van Helinox. Daarmee is de Chair one momenteel 76 euro, ipv 109. Misschien handig voor iemand die nog overweegt zoiets aan te schaffen.
 
Ik snap die dingen niet, ze zien er uit als kinderstoeltjes.. je kan haast net zo goed op de grond zitten?
 
Respect. Ik heb gisteren van 8 tot half 8 gereden - uur snelweg, kriskras door het Sauerland en toen door naar huis - en ik was volledig gesloopt. En jij doet daar nog drie uur bij :N
Met die 1220km geeft ie iig aan dat ie niet al na 300km om zijn moeder begint te huilen.
Je kan 't bijna niet geloven, maar dat soort rijders zitten er ook tussen!

Toch is er wel een heel verschil of je de hele dag door gaat op de snelweg, of dat je de hele dag berggebied doorkruist. Ik was na bijna 600km alles bergwegen in de Pyreneeën meer vermoeid dan het dubbele op de snelweg.
 
Toch is er wel een heel verschil of je de hele dag door gaat op de snelweg, of dat je de hele dag berggebied doorkruist. Ik was na bijna 600km alles bergwegen in de Pyreneeën meer vermoeid dan het dubbele op de snelweg.

Ik reed ooit eens in de stromende regen 430km aan een stuk, zonder één keer mijn voet aan de grond te zetten. Voordeel van een grote tank op een zuinige motor. Ik was zo zeiknat geregend dat ik echt geen zin meer had om te stoppen en daarna al die koude drijfnatte zooi weer aan te trekken. Besloot dus maar door te rijden en te kijken of ik op één tank thuis kon komen, en dat lukte. Moet zeggen dat ondanks dat het maar 430km was, ik toch behoorlijk gaar was toen ik afstapte...
 
Ik snap die dingen niet, ze zien er uit als kinderstoeltjes.. je kan haast net zo goed op de grond zitten?

Moet je de grotere broer nemen, die is momenteel helaas niet in de aanbieding.
https://nl.helinox.eu/stoelen/camp-chair.html

Zit je net wat hoger en comfortabeler.


Overigens nog een leuke tent onderweg gezien, van mede motorrijders. 5 seconden tent, niet het pakformaat van. Gemiddeld tentformaat dus, en nog relatief ruim ook.
safarica-velocity-2-tent.1448572277.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met die 1220km geeft ie iig aan dat ie niet al na 300km om zijn moeder begint te huilen.
Je kan 't bijna niet geloven, maar dat soort rijders zitten er ook tussen!

Toch is er wel een heel verschil of je de hele dag door gaat op de snelweg, of dat je de hele dag berggebied doorkruist. Ik was na bijna 600km alles bergwegen in de Pyreneeën meer vermoeid dan het dubbele op de snelweg.

Vorig jaar 950 km op een dag gereden, 's morgens ook nog de boedel moeten inladen. Eerste 150km binnendoor, daarna 700 km snelweg en daarna nog 100km binnendoor. En dat alleen maar om de rest van de vakantie droog ipv nat te rijden. 's ochtends om 7.30 vertrokken, om 18 uur stond ik de tent weer op te zetten. Afgedraaid, pizza bestellen en met een potje bier op om 21 uur het mandje in.

Maar het hangt ook van de motor en je eigen conditie af. Ik zit zowat in een auto, terwijl ik deze vakantie jongens op een naked sprak die 600km snelweg al veel vonden.
 
Moet je de grotere broer nemen, die is momenteel helaas niet in de aanbieding.
https://nl.helinox.eu/stoelen/camp-chair.html

Die heb ik al twee jaar en zit zeer comfortabel, zelfs met mijn 130kg.

Maar die is dus ook met 30% korting bij de Bever.

Bever blijkt die stoel dus niet te verkopen, alleen de Chair One en de tafel. "Korting op het hele Helinox assortiment valt dan toch vies tegen."
 
Laatst bewerkt:
ik doe het nooit meer doorijden als je van noord italie door rijd als je bij het zwarte woud bent baden baden en denkt ooh ik doe wel overnachten bij de moezel :P
780 kmter binnen door via oostenrijk naar baden baden en daar snelweg naar Bernkastel-Kues, Duitsland :o
en dat met volle bepakking :X

Na de kloten was ik en dan horen ja restaurant is net 10 min geleden gesloten -O- |(
 
ik houd wel van lange ritten eigenlijk voor mij is een ideale rit zo'n 500 a 800 km. rijd soms zo genietend dat ik vergeet te drinken en te eten. en moet zeggen dat de versys eigenlijk voor mij echt een goede lange afstands motor is. heel comforttabel en heel zuinig met bepakte motor en mijn 106kg rijd ik nog steeds 500 km op 1 tank. en rijd sportief. maar nu back on topic. ik zal van de week nog paar foto's hier posten van mijn avontuur. grtjs.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor het al, ik moet echt meer zitvlees kweken :') Respect hoor :}

Zoveel de heen al terugweg naar Noorwegen (via Kristiansand Denemarken) 2 dagen over gereden, de eerste 600 en de 2e dag 400.
Op de terugweg had ik de vroege boot van 6.45 (5.30 aan boord :X ) stond daardoor wel om 9 uur weer in Denemarken en wilde kijken hoe ver ik kwam... Maar na 600 km was ik redelijk moei aan het raken. Als het toen nog 100-150 km was had ik wel doorgereden maar wetende dat het nog 400 was, en nog files bij Bremen tegen zou komen had me doen besluiten dat ik daar maar een camping ging zoeken...
 
En ik heb zojuist besloten dat ik donderdagmiddag richting zuid D/Luxemburg/Vogezen vertrek voor nog lang weekend :] en nieuwe tentje uitproberen *O*
Heb de smaak van de ultieme vrijheid te pakken :t
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook nog wel een paar nachtjes met het tentje achterop op pad..

Mijn vrouw is ook de deur uit de komende week dus het zou goed uitkomen, ware het niet dat er hier een viervoeter licht, die kan niet zo lang zonder uitlaten.
En de buren vragen om hem uit te laten is geen optie met deze mentaal door gedraaide rasdebiel, nee niet de buren maar de hond. })
 
Laatst bewerkt:
Ik reed ooit eens in de stromende regen 430km aan een stuk, zonder één keer mijn voet aan de grond te zetten. Voordeel van een grote tank op een zuinige motor. Ik was zo zeiknat geregend dat ik echt geen zin meer had om te stoppen en daarna al die koude drijfnatte zooi weer aan te trekken. Besloot dus maar door te rijden en te kijken of ik op één tank thuis kon komen, en dat lukte. Moet zeggen dat ondanks dat het maar 430km was, ik toch behoorlijk gaar was toen ik afstapte...
Dat is in zekere zin het prettige van de terugreis naar huis.

Vorig jaar was mijn plan aanvankelijk om laatste overnachting ergens in N.Frankrijk of België te doen. Echter het weer was zodanig slecht dat ik geen zin had om met alle natte zooi nog ergens te overnachten. Dus daarom gewoon doorgetrokken naar huis. Hoe laat je daar dan aankomt is niet belangrijk.
De natte zooi gaat de hoek in en dan snurken. Je eigen bedje staat altijd voor je klaar!
Moest trouwens wel een keer extra tanken...............

Het blijft altijd, wanneer nodig, een gemak als je nog een paar 100km extra in je eigen reserves hebt.
 
Die heb ik al twee jaar en zit zeer comfortabel, zelfs met mijn 130kg.

Maar die is dus ook met 30% korting bij de Bever.

Bever blijkt die stoel dus niet te verkopen, alleen de Chair One en de tafel. "Korting op het hele Helinox assortiment valt dan toch vies tegen."

Ze hadden meer in het assortiment, ik stond er ook van verbaasd.
Over 2 weken zit het er gewoon weer in, let maar op ;)

Edit: google vind alles:
https://www.bever.nl/p/helinox-camp...MI-q7psNns1QIVhynTCh1SOgykEAQYASABEgIJKPD_BwE
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een Coleman kobuk valley 3 tentje binnen gekregen en even op gezet in de tuin.

Voelt niet direkt als topkwaliteit, maar hé voor 119 euro... Kan ik natuurlijk niet vergelijken met ons oude tentje die bijna 1.000,00 gulden kostte destijds (guldens ja)

Wel lekker donker in de binnentent, dat is wel fijn denk ik, anders wordt ik altijd zo vroeg wakker. En een waterkolom van 4500 mm, is toch ook niet verkeerd.

komend weekend hoop ik hem een nachtje uit te proberen in Luxemburg
 
En die helinox stoeltjes zitten ook heerlijk op het strand! Waar iedereen onhandig ligt op een handdoek en geen houding weet aan te namen is deze hier ook heerlijk neer te plempen.

En over terugreizen... ooit vanuit de dolomieten geen kilometer droog aan 1 stuk door regen gehad... om gek te worden. 1000 kilometer op een dag (waarvan de eerste 300 binnendoor) is redelijk veel, maar als dat ook nog in de stromende regen is... :(
Fijn dat er tegenwoordig zoiets bestaat als buienradar zodat je kunt kijken waar je wilt gaan rijden.
 
Pf 1200 km rijden op een dag.
Paar weken geleden deed ik bijna 6 uur(incl, stops) over een stukje van 200 km... maarja dat was dan ook in de bergen met veel bochten. gemiddelde snelheid op een 90 km-weg kreeg ik niet hoger dan 40/45kmph.


Qua tent een Bardani Alpi, lekker licht en klein (aluminium stokken en haringen), en de tas is redelijk groot met spanbanden dus inpakken gaat makkelijk. Het schijnt een 2 persoons tent te zijn maar dat gaat denk iets te knus worden. Voor achterop de motor wel ideaal, pakketje is kleiner dan het matje dat ik mee had.

Zo'n stoeltje lijkt mij wel beter dan de driehoek kruk die ik mee had, daar kan je echt niet lang op zitten.
 
Zo uitverkoop tijd dus mooie tijd om spullen aan te schaffen!!!

Volgende jaar ben ik van plan om drie weken op de motor opp vakantie te gaan. Kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw gaat drie weken de Camino lopen in Spanje.

Plan is in een weekje naar haar toe dan samen weekje vertoeven dan ga ik weer terug op de motor zij met vliegtuig.

Ik moet eigenlijk alles weer nieuw aanschaffen want nu heb ik alles gebaseerd op auto vakantie dwz een 10 cm dikke selfinflatable mat met pakmaat 25 bij 70 cm dikke tuinstoel en quechua popup. Niet geschikt voor de motor dus!


ik ben 114 kilo en 190 lang.

ik zat aan het volgende te denken:

Tent:( belangrijk: ventilatie met gaas en niet te laag.)
Ik heb gekeken naar Coleman Hayden3 die is echter te laag
dus nu denk ik aan
coleman coastline 3 plus 119,-
Vango Omega 350 260,-
easycamp eclipse 300/easycamp spirit 300 rond de 100 euro


Matje:(belangrijk: comfort, kleine pakmaat)
THERM-A-REST NEOAIR CAMPER SV ZELF-OPBLAASBARE SLAAPMAT XL BLAUW (2017) kost 160 euro in XL versie maar is dan 76 cm breed lengt 1,96 is dat lang genoeg?
prijs veel te duur rond 180 euro

slaapzak:
weet nog niet
heb nu een donzen met veel comfort maar grote pakmaat
xenos? 30 euro

stoeltje

helinox chair 2 of nog beter de helinox sunset chair
kolere wat zijn die duur rond 175 euro wellicht een sterke imitatie uit china?


zoals jullie zien gaat dat flink in de papieren lopen!
ik wil het het liefst op mijn XS1 doen maar ik denk vanwege comfort ik het toch op een triumph trident ( 1992, 750) ga doen.( moet ik nog ovenemen van mijn oom)


Wat zijn jullie ideen?zijn er betere goedkopere alternatieven?
 
Laatst bewerkt:
Zo uitverkoop tijd dus mooie tijd om spullen aan te schaffen!!!

Volgende jaar ben ik van plan om drie weken op de motor opp vakantie te gaan. Kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw gaat drie weken de Camino lopen in Spanje.

Plan is in een weekje naar haar toe dan samen weekje vertoeven dan ga ik weer terug op de motor zij met vliegtuig.

Ik moet eigenlijk alles weer nieuw aanschaffen want nu heb ik alles gebaseerd op auto vakantie dwz een 10 cm dikke selfinflatable mat met pakmaat 25 bij 70 cm dikke tuinstoel en quechua popup. Niet geschikt voor de motor dus!


ik ben 114 kilo en 190 lang.

ik zat aan het volgende te denken:

Tent:( belangrijk: ventilatie met gaas en niet te laag.)
Ik heb gekeken naar Coleman Hayden3 die is echter te laag
dus nu denk ik aan
coleman coastline 3 plus 119,-
Vango Omega 350 260,-
easycamp eclipse 300/easycamp spirit 300 rond de 100 euro


Matje:(belangrijk: comfort, kleine pakmaat)
THERM-A-REST NEOAIR CAMPER SV ZELF-OPBLAASBARE SLAAPMAT XL BLAUW (2017) kost 160 euro in XL versie maar is dan 76 cm breed lengt 1,96 is dat lang genoeg?
prijs veel te duur rond 180 euro

slaapzak:
weet nog niet
heb nu een donzen met veel comfort maar grote pakmaat
xenos? 30 euro

stoeltje

helinox chair 2 of nog beter de helinox sunset chair
kolere wat zijn die duur rond 175 euro wellicht een sterke imitatie uit china?


zoals jullie zien gaat dat flink in de papieren lopen!
ik wil het het liefst op mijn XS1 doen maar ik denk vanwege comfort ik het toch op een triumph trident ( 1992, 750) ga doen.( moet ik nog ovenemen van mijn oom)


Wat zijn jullie ideen?zijn er betere goedkopere alternatieven?

Matje hoeft niet perse heel lang te zijn. met 1,95 had ik een matje van 1,90. je ligt zo dicht bij de grond dat je niet merkt dat je voeten uitsteken.

Maar vooral: ga je goedkoper dan wordt het meestal zwaarder/groter of het is niet meer waterdicht en gaat makkelijk stuk.

Je moet jezelf afvragen wat je wil: Wil je comfortabel zitten? Ik had een klein 3hoek krukje mee wat ik zat er toch bijna niet op, kan je volgens mij voor €10 al kopen
En voor slaapzak: ga je <10 graden (of regen) nog kamperen of pak je dan toch maar een hotel. Want dan kan je slaapzak al dunner/kleiner zijn natuurlijk
 
ik ben 114 kilo en 190 lang.

ik zat aan het volgende te denken:

Tent:( belangrijk: ventilatie met gaas en niet te laag.)
Ik heb gekeken naar Coleman Hayden3 die is echter te laag
dus nu denk ik aan
coleman coastline 3 plus 119,-
Vango Omega 350 260,-
easycamp eclipse 300/easycamp spirit 300 rond de 100 euro

Iemand van hier had de Omega 250 voor ongeveer € 150 uit de UK, site weet ik niet.

Matje:(belangrijk: comfort, kleine pakmaat)
THERM-A-REST NEOAIR CAMPER SV ZELF-OPBLAASBARE SLAAPMAT XL BLAUW (2017) kost 160 euro in XL versie maar is dan 76 cm breed lengt 1,96 is dat lang genoeg?
prijs veel te duur rond 180 euro
Keuze tussen self-inflating en zelf blazen/opblaasbaar.

De eerste categorie draai je het ventiel open en 3 teugen lucht erbij, liggen maar.
De tweede categorie kost iets meer werk, maar ligt soms wat comfortabeler.
Met een Thermarest self-inflating zit je altijd goed. Prijzen voor (ruim) onder de € 100.

Zelf ben ik rond de 190 cm, slaap op een Exped 9LW (Long/Wide). Te koop vanaf € 160.
Dit is gedeeltelijk wat je voorkeur is, maar ga er eens op liggen voordat je een matje koopt.


slaapzak:
weet nog niet
heb nu een donzen met veel comfort maar grote pakmaat
xenos? 30 euro

Mooie starter, verwacht alleen niet veel warmte. Net wat je gewend bent.
Slaap zelf in een donzen slaapzak, heerlijk met warmte. En nog beter met de frisse dagen in de bergen!

stoeltje

helinox chair 2 of nog beter de helinox sunset chair
kolere wat zijn die duur rond 175 euro wellicht een sterke imitatie uit china?
Zie eerste post, bever biedt 30% korting op de originele variant. Met mijn lengte vond ik de camp chair iets comfortabeler zitten (hoger). Die is helaas niet in de aanbieding.
Kans bestaat dat een imitatie helinox jouw gewicht niet leuk vind. Maar ook de mensen die een imitatie versie hebben komen in dit topic en kunnen de ervaring geven.

zoals jullie zien gaat dat flink in de papieren lopen!
ik wil het het liefst op mijn XS1 doen maar ik denk vanwege comfort ik het toch op een triumph trident ( 1992, 750) ga doen.( moet ik nog ovenemen van mijn oom)

Wat zijn jullie ideen?zijn er betere goedkopere alternatieven?

Zie hierboven, zomaar wat suggesties.
En neem vooral een roltas mee om de spullen in te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Tent : elke Coleman is wel goed, denk eerder aan de pakmaat dan aan het gewicht.
3 persoons natuurlijk.
Om te slapen: neem een 2 persoons luchtbed mee, paar tientjes bij de Xenos en je kunt lekker overdwars slapen. Ding leeg neemt ook weinig ruimte in.Dan een elektrisch luchtpompje, scheelt je een hoop gedoe en meet geen plaats in.
Rest : klein stoeltje is prima, maar hoeft niet. Gewoon een van het terras van je camping lenen.
En neem stalen haringen mee, campings in Spanje hebben nogal een keiharde grond.







Zo uitverkoop tijd dus mooie tijd om spullen aan te schaffen!!!

Volgende jaar ben ik van plan om drie weken op de motor opp vakantie te gaan. Kinderen zijn de deur uit en mijn vrouw gaat drie weken de Camino lopen in Spanje.

Plan is in een weekje naar haar toe dan samen weekje vertoeven dan ga ik weer terug op de motor zij met vliegtuig.

Ik moet eigenlijk alles weer nieuw aanschaffen want nu heb ik alles gebaseerd op auto vakantie dwz een 10 cm dikke selfinflatable mat met pakmaat 25 bij 70 cm dikke tuinstoel en quechua popup. Niet geschikt voor de motor dus!


ik ben 114 kilo en 190 lang.

ik zat aan het volgende te denken:

Tent:( belangrijk: ventilatie met gaas en niet te laag.)
Ik heb gekeken naar Coleman Hayden3 die is echter te laag
dus nu denk ik aan
coleman coastline 3 plus 119,-
Vango Omega 350 260,-
easycamp eclipse 300/easycamp spirit 300 rond de 100 euro


Matje:(belangrijk: comfort, kleine pakmaat)
THERM-A-REST NEOAIR CAMPER SV ZELF-OPBLAASBARE SLAAPMAT XL BLAUW (2017) kost 160 euro in XL versie maar is dan 76 cm breed lengt 1,96 is dat lang genoeg?
prijs veel te duur rond 180 euro

slaapzak:
weet nog niet
heb nu een donzen met veel comfort maar grote pakmaat
xenos? 30 euro

stoeltje

helinox chair 2 of nog beter de helinox sunset chair
kolere wat zijn die duur rond 175 euro wellicht een sterke imitatie uit china?


zoals jullie zien gaat dat flink in de papieren lopen!
ik wil het het liefst op mijn XS1 doen maar ik denk vanwege comfort ik het toch op een triumph trident ( 1992, 750) ga doen.( moet ik nog ovenemen van mijn oom)


Wat zijn jullie ideen?zijn er betere goedkopere alternatieven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan