Parkeren op Schiphol

R77

MF'er
12 aug 2007
116
0
Amsterdam
Hi,

Ik weet dat je op Schiphol tegenover Plaza/Aankomst rechtsonder het tv scherm kunt parkeren met de motor, maar heb eigenlijk geen idee voor hoe lang je daar mag staan. Heeft iemand enig idee? Binnenkort ben ik voor 2 dagen in het buitenland (ochtend t/m avond dag daarna) en het zou wel makkelijk zijn om dan gewoon de motor daar even neer te zetten. Iemand enig idee of dat kan/mag?

Groet,
Rutger
 
onder de toren kan je m zetten. Staat een afdak met meerdere motoren. Naast aankomst 4 kan je m ook zetten. parkeergarage WTC ook. Kan je langs de slagboom rijden. Daar kom je via de Schiphol boulevard
 
Laatst bewerkt:
Waar jij bedoelt onder panasonic scherm, tegenover excellence parking aankomst4 en idd bij verkeerstoren mag je onbetaald parkeren. Hoelang let niet op, er staan motoren die daar 'overwinteren'.
Parkeer zelf dagekijks bij toren voor werk btw, heb wel van een collega gehoord dat haar helm onder een scooterbuddy is gestolen, dus zou niets achterlaten.
 
Daar waar je bedoeld, onder de loopbrug richting P1, kan je gerust een paar dagen staan.
Heb hier motoren wel eens een week zien staan.
Zet hem wel vast met een ketting en je hebt de best beveiligde motor van Nederland ;)

Waar ik bedoel is pal om de hoek van het Shereton hotel.
 
Tijdens de laatste MotoMe hadden ze het over het niet hoeven betaald parkeren voor motorrijders in Scheveningen, Valkenburg en bv. Schiphol. Zou zeker de borden ter harte nemen anders kan het alsnog erg duur worden.
https://youtu.be/R2-hFSvWifc?t=26m40s
 
Laatst bewerkt:
Zou m persoonlijk in de parkeergarage van het WTC zetten. Waarom? Binnen, je loopt direct de terminal in, camera's bij de ingangen, garage zelf durf ik even niet te zeggen, minder kans op beschadigingen
 
Kan iemand me een ietswat uitgebreidere beschrijving geven hoe je bij de WTC-garage komt?

Google Streetview heeft namelijk niet alles van Schiphol en de keren dat ik er geweest ben, was het op zich prima om "Aankomst"/"Vertrek" e.d. te vinden, maar voor de rest? :X :P
 
Ik werk op Schiphol en weet van één motor die uiteindelijk is afgesleept, maar die stond dan ook al maanden lang te verstoffen in de motorstalling. N.B. Er zijn ook piloten die met de motor komen en dan enige dagen wegblijven voordat ze weer terugkomen bij hun brommert, kan allemaal.
 
onder de toren kan je m zetten. Staat een afdak met meerdere motoren. Naast aankomst 4 kan je m ook zetten. parkeergarage WTC ook. Kan je langs de slagboom rijden. Daar kom je via de Schiphol boulevard

Moet morgen iemand uitzwaaien op Schiphol...

Motor parkeren onder-de-toren of bij panasonic, lijkt me wel te doen. dat vind ik wel, en het is maar voor paar uur.

Maar VRAAG: hoe tolerant is men op motor-rijders die in motorpak, eventueel met helm in de hand, de aankomst /vertrekhallen binnenlopen ?
Op sommige "veilige" plekken (nog niet in NL) ben ik geweigerd omdat men geen helm/motorjas etc wil. Bang voor overvallen of erger.

note: op Zaventem (BRU) nog geen problemen mee gehad.
 
Ik loop al jaren zo gekleed door de aankomsthal om naar mijn werkplek te gaan. En heb niet het idee dat de Koninklijke Marechaussee  (KMar) daar problemen mee heeft.

Als je als een idioot gaat schreeuwen en rennen dan kan dat wel voor opschudding leiden.

Parkeren pal aan de voorkant, onder de loopbrug. Er zijn nu voldoende plekken.
Misschien kan je je helm aan het slot doen? Dan heb je je handen vrij.
 
Laatst bewerkt:
Maar VRAAG: hoe tolerant is men op motor-rijders die in motorpak, eventueel met helm in de hand, de aankomst /vertrekhallen binnenlopen ?


Je wordt gelijk neergeschoten _O-

Als je met helm op naar binnen zou lopen kan ik me voorstellen dat je door marechaussee vriendelijk wordt aangesproken of je je helm wil afzetten ivm veiligheid. Maar waarom zou je in vredesnaam waar dan ook niet in je motorpak met helm in de hand naar binnen mogen wandelen?
 
Moet morgen iemand uitzwaaien op Schiphol...

Motor parkeren onder-de-toren of bij panasonic, lijkt me wel te doen. dat vind ik wel, en het is maar voor paar uur.

Maar VRAAG: hoe tolerant is men op motor-rijders die in motorpak, eventueel met helm in de hand, de aankomst /vertrekhallen binnenlopen ?
Op sommige "veilige" plekken (nog niet in NL) ben ik geweigerd omdat men geen helm/motorjas etc wil. Bang voor overvallen of erger.

note: op Zaventem (BRU) nog geen problemen mee gehad.
wordt normaal niet op gelet en anders zeg je gewoon dat je je motorspullen in een bagagekluis wilt stoppen in de bagagekelder en daar kan je alleen komen door door de hal heen te lopen.
 
Jas open ritsen of helemaal open dragen en je zal geen problemen ondervinden.
Doe er nog een geel hesje over aan en je bent te opvallend!
 
Ik heb niet gehoord over moeilijk doen m.b.t. het dragen van motorkleding op Schiphol. Zou de helm wel afzetten.

Hoorde laatst wel van iemand die met een mes aan het zwaaien was. Dat vonden ze niet koel, uiteindelijk is de persoon met "loodvergifitiging" afgevoerd.
 
Jas open ritsen of helemaal open dragen en je zal geen problemen ondervinden.
Doe er nog een geel hesje over aan en je bent te opvallend!
Of juist onopvallend, veel Schipholwerkers moeten nl. als ze airside naar buiten aan sowieso High Visibility kleding dragen. Door al dat knalgeel val je weer minder op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan